Igår, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Intressant... var ser du ranking av analytiker?

Finns vl flera men denna var hrifrn:

https://www.tipranks.com/experts/analysts/colin-langan
Citera
Igår, 22:27
Medlem
Ska man g in i Tesla eller? Vad sger folket hr inne?
Citera
Igår, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Gr din DD. Osar FOMO. Tnker att har du inte hngt med p senaste 100% uppgngen frn valet r det ganska hg fallhjd om sentiment vnder.

Men jag antar att man prisar in vissa frenklingar fr Tesla som gynnas av hans relation med Trump.

Jag hller mig borta i detta lget.
Citera
Igår, 23:38
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gladihatten
Dylika anti-innovations fundamentalister har inget hos Tesla att gra, inte ens som investerare.
Kan hlla med om detta. Samtidigt s r detta en del av spelreglerna med att vara brshandlat bolag. Du kan inte vlja bort vissa aktiegare fr du tycker dom r dumma. Om man inte vill ha dummisar som gare fr man kpa ut bolaget frn brsen.
Citera
Igår, 23:39
Medlem
Citat:

Risken fr ryggdunkar r stor inne i Tesla-trden. Mycket beror ju ocks p vilken horisont du tnker ha och hur mycket risk du r villig att ta.

Om du tror p bolaget p lng sikt och kan riskera lagom andel av portfljen s kan du ju brja kpa in en del. Kanske kan vara bra att ha lite kassa kvar att fylla p vid eventuell nedgng.
Citera
Igår, 23:53
Medlem
gladihattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Kan hlla med om detta. Samtidigt s r detta en del av spelreglerna med att vara brshandlat bolag. Du kan inte vlja bort vissa aktiegare fr du tycker dom r dumma. Om man inte vill ha dummisar som gare fr man kpa ut bolaget frn brsen.

Funding secured

N Elon kan inte sparka ut aktiegare i ett publikt bolag men de kan fortfarande vara onskade. Tycker det r rtt mrkligt varfr man ger aktier i ett Tesla om man r fr DEI mm dvs allt som str tvrtemot Elons filosofier. D r man antingen en hycklare eller korkad.

Nu kommer vl bjrnarna och anklagar mig fr att SEC, men jag r tacksam fr att vi ht har mjlighet att investera i Tesla. Fr tro mig, om Elon kunnat hlla bolaget privat s hade han gjort det
Citera
Idag, 00:02
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gladihatten
Funding secured

N Elon kan inte sparka ut aktiegare i ett publikt bolag men de kan fortfarande vara onskade. Tycker det r rtt mrkligt varfr man ger aktier i ett Tesla om man r fr DEI mm dvs allt som str tvrtemot Elons filosofier. D r man antingen en hycklare eller korkad.

Nu kommer vl bjrnarna och anklagar mig fr att SEC, men jag r tacksam fr att vi ht har mjlighet att investera i Tesla. Fr tro mig, om Elon kunnat hlla bolaget privat s hade han gjort det
Det finns massor av olika aktivistgare i brsbolag, som har olika agendor. Allt frn att ha genuina ider om lnsamhetsfrbttring, till att ha altruistiska/idealistiska visioner (jag r snll och kallar dom naiva snarare n korkade) samt slutligen vissa personer som bara cyniskt anvnder aktiegarplattformen som en megafon fr sin egen agenda. I det hr fallet placerar jag AP7 ngonstans emellan kategori 1 och 2. Det r vl inte bara ESG-fluff som de anfrt utan ocks mer tradionellt fretagsekonomiska invdningar (som ohemula incitamentsprogram)?
Citera
Idag, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagomjante
Gr din DD. Osar FOMO. Tnker att har du inte hngt med p senaste 100% uppgngen frn valet r det ganska hg fallhjd om sentiment vnder.

Men jag antar att man prisar in vissa frenklingar fr Tesla som gynnas av hans relation med Trump.

Jag hller mig borta i detta lget.

Hller med. Knns bara s trkigt att vara utanfr nr det gr upp s mycket.
Citera
Idag, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backtrader
Risken fr ryggdunkar r stor inne i Tesla-trden. Mycket beror ju ocks p vilken horisont du tnker ha och hur mycket risk du r villig att ta.

Om du tror p bolaget p lng sikt och kan riskera lagom andel av portfljen s kan du ju brja kpa in en del. Kanske kan vara bra att ha lite kassa kvar att fylla p vid eventuell nedgng.

Knns bara s trkigt att vara utanfr nr det gr upp s mycket. Och flertalet experter sger att Tesla kan n 800 USD inom snar framtid. Det gr en ju lite exalterad.
Citera
Idag, 01:33
Medlem
Citat:
Knns bara s trkigt att vara utanfr nr det gr upp s mycket. Och flertalet experter sger att Tesla kan n 800 USD inom snar framtid. Det gr en ju lite exalterad.

Av den anledningen kper jag bolaget i stllet fr aktien. Tesla gr uppenbarligen mycket rtt och jag tror p bolaget p lng sikt. Kper lpande utan att bry mig allt fr mycket om vad kursen str i.
Citera
Idag, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backtrader
Av den anledningen kper jag bolaget i stllet fr aktien. Tesla gr uppenbarligen mycket rtt och jag tror p bolaget p lng sikt. Kper lpande utan att bry mig allt fr mycket om vad kursen str i.

Hur mnga aktier har du nu?
Citera
Idag, 01:49
Medlem
Citat:
Hur mnga aktier har du nu?

Ca 2% av total portflj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto