Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
Det där är en vulgärbeskrivning av tourettes syndrom. De vanligaste symtomen är olika tics, som jag har svårt att tro att folk tar illa upp av.
Var framgår det att Persson kallar folk för hora och fitta?
Hittar du på lite själv?
Jag beklagar att du uppfattar min korta beskrivning av Tourettes syndrom som "vulgär". Det är inte min avsikt, utan den var istället att kortfattat förklara vad jag har förstått av inläggen på de 11 sidorna här på flashback om det här fallet. Mathilda P. själv har till media sagt att hon tror att avstängningen "på livstid" beror på hennes ADHD.
Om du går tillbaka och läser samma texter som jag så skulle du nog också "förfina" din diagnostik från ADHD till någon annan NFD-diagnos. Det är tydligt att ingen vill ge tydliga och klara besked om vad som har inträffat, men något utöver ADHD-symtom i praktiken rör det sig uppenbart om. Vad?
Ja, min gissning är Tourette syndrom och mina exempel på vad som kan flyga ur munnen på dem som har det syndromet är just bara exempel och inte alls bevis eller exempel på vad Mathilda P. sagt eller gjort. Avstängd har hon tydligen inte blivit i alla fall. Tvärtom har hon inte inkallats till deltagande. Några har alldeles uppenbart fått nog av hennes "framfart" i svenska skidlandslaget.
Hon vill självklart vara med av flera skäl; ekonomiska, sociala och psykologiska skäl. Men det har tydligen fungerat mycket dåligt. Det är inte bara de där sekunderna under tävlingsåken som räknas. Lite tics och andra symtom kan inte Mathilda vara ensam om utan alla inom idrotten mäter människor av alla de slag och med allsköns kortvariga eller långvariga symtom.