2025-01-29, 12:07
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Men om du tycker det är så jävla käckt med livsmedelsbutiker där det hänger döda djur , att inte du och alla andra som gillar detta påfund startar sådana butiker så får vi se hur många kunder ni får .

Jävla neandertalare
Men nu finns det ju uppenbarligen en butik där de gör så. Kan inte du bara välja att gå till en annan butik om det stör dig?
Citera
2025-01-29, 12:24
Medlem
Jag tyckte att Astrids uttalande var så lustigt så jag gjorde en såndär meme åt henne, ifall hon är här och kikar.

Varsågod, Astrid!

Om någon annan klickar på länken, så är en varning utfärdad att ni får se var maten kommer från.

Jag tycker att studiebesök på slakterier borde vara en obligatorisk del i skolundervisningen. Kan man inte acceptera att köttindustrin är en ganska obehaglig verksamhet, så ska man kanske ändra sina kostvanor.
Citera
2025-01-29, 21:57
Medlem
CalzoneItalias avatar
Vi pratade om detta på jobbet idag och alla höll med om att när ett djur slaktats och styckas upp i köttdelar för att hamna i frysar och kylar i butikerna så är det inte längre djur som ligger där utan det är kött , tex köttbullar.

Men hänger man ett oslaktat djur i butiken då är det ett djur som hänger där och det är ju inte så trevligt.
Citera
2025-01-29, 23:49
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cunundrum
Jag tyckte att Astrids uttalande var så lustigt så jag gjorde en såndär meme åt henne, ifall hon är här och kikar.

Varsågod, Astrid!

Om någon annan klickar på länken, så är en varning utfärdad att ni får se var maten kommer från.

Jag tycker att studiebesök på slakterier borde vara en obligatorisk del i skolundervisningen. Kan man inte acceptera att köttindustrin är en ganska obehaglig verksamhet, så ska man kanske ändra sina kostvanor.

Lysande!

Och då har vi inte kommit till hur korv blir till, men det är väl ofarligt för de naiva ögonen för de ser inte lungor, njurar och svål som delar av ett djur.
Citera
2025-01-29, 23:53
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Men om du tycker det är så jävla käckt med livsmedelsbutiker där det hänger döda djur , att inte du och alla andra som gillar detta påfund startar sådana butiker så får vi se hur många kunder ni får .

Jävla neandertalare
Det finns döda djur i alla livsmedelsbutiker, i olika stadier av styckning, vad är problemet?
Ostron är levande.
Räkor, kräftor och hummer är färska, dvs levande, eller kokta hela.
Fisk är urtagen, eller filead.
Fågel, vilt, fläsk och nöt är i varierande grad styckade.

Döda djur alla.
Du verkar korkad.
Citera
2025-01-30, 01:18
Medlem
Smygknullarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Gissar att Astrid inte finns utan att det är journalisten själv som hittat på denna artikel efter sett hönsen inne på ica.

De flesta artiklar och insändare är skriva från grunden av journalister och bara påhittade personer som nämns för annars blir det inte intressant.

AI-genererad person är inte omöjligt idag. Någon veganjournalist som försöker skapa opinion?
Citera
2025-01-30, 01:47
Medlem
Citat:
Vi pratade om detta på jobbet idag och alla höll med om att när ett djur slaktats och styckas upp i köttdelar för att hamna i frysar och kylar i butikerna så är det inte längre djur som ligger där utan det är kött , tex köttbullar.
Berätta bara inte för dina kollegor att köttdelarna kommer från döda djur. De kommer antagligen aldrig kunna hämta sig från den hemska upplevelsen.

I helgen blir det för övrigt skaldjursplatå tillsammans med en kvinna jag nyligen träffat. Får se vad hon kommer att säga när "hela" bordet på restaurangen är fyllt av hela djurlik.
Citera
2025-01-30, 06:04
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Berätta bara inte för dina kollegor att köttdelarna kommer från döda djur. De kommer antagligen aldrig kunna hämta sig från den hemska upplevelsen.

I helgen blir det för övrigt skaldjursplatå tillsammans med en kvinna jag nyligen träffat. Får se vad hon kommer att säga när "hela" bordet på restaurangen är fyllt av hela djurlik.

Hoppas den du nyligen träffat har bättre läsförståelse än dig.
Citera
2025-01-30, 06:54
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Vi lever ju på 2000-talet nu och inte medeltiden så inte fan ska det behöva hänga döda fåglar så i en ICA-butik .

Hål i huvudet på folk .

Man borde göra som i Kina. Där köper man allehanda mindre djur levande på marknaden och tar hem och slaktar dem själv hemma. Färskare än på ICA.
Citera
2025-01-30, 07:05
Medlem
Citat:
Hoppas den du nyligen träffat har bättre läsförståelse än dig.
Det förstod jag inte alls. Var det något i det du svarade på som skulle antyda att jag inte kan läsa?

Tacksam om du förklarar.
Citera
2025-01-30, 07:30
Medlem
Gaspodins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smygknullarn
AI-genererad person är inte omöjligt idag. Någon veganjournalist som försöker skapa opinion?
Man har hänvisat till fejkade personer, ända sedan tiden då djungeltelegrafen var hightech.
Citera
Igår, 15:38
Medlem
needAlifes avatar
Något jag alltid undrat över när det gäller "händelser" som denna, ringer dessa personer på riktigt upp tidningar på eget bevåg eller är det någon på tidningen som skummar igenom sociala medier och sedan når ut?

Måste vara det senare va eller är det bara jag som inte skulle komma på att ringa blaskan när jag står vid delikatessdisken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in