2025-04-22, 17:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pOXE
Nu finns det att köpa som gummies. Lite dyrt men men. Nån som vågar testa?

5 tuggummi 75mg 19 euro.
10 tuggummi 75mg 33 euro.
25 tuggummi 75mg 47 euro.

Är skiten laglig eller olaglig? Jag fattar ej.

Kratom har blivit olagligt, 7-hydroximitragynin (7-OH) är ett ämne i kratom, har de förbjudit alla ämnen i kratom eller bara kratom? Är skiten laglig eller ej?!

Spanat en del på 7-oh men mest poppis i usa. Då mitragynin är iaf narkotika, redan innan kratom var förbjudet. Kan inte uttala mig om denna dock men den finns ju som sagt i kratom.
Citera
2025-04-24, 16:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Spanat en del på 7-oh men mest poppis i usa. Då mitragynin är iaf narkotika, redan innan kratom var förbjudet. Kan inte uttala mig om denna dock men den finns ju som sagt i kratom.

Är ju samma med Cannabis, det är olagligt men dom säljer ju massa olika cannabinoder som finns i plantan. Någon som fått nån klarhet i detta än?
Citera
2025-04-25, 12:46
Medlem
Oxytorsks avatar
Finns detta att köpa inrikes än? Verkar vara bra drag i denna!
Citera
2025-05-09, 09:11
Medlem
tjurensfarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steens931
Är ju samma med Cannabis, det är olagligt men dom säljer ju massa olika cannabinoder som finns i plantan. Någon som fått nån klarhet i detta än?

Japp, nu har jag fått läsa igenom Folkhälsomyndighetens förslag som låg bakom Kratom-klassningen. Där 7-hydroxymitragynine nämns en del, men inget djupgående utöver någon enstaka rad där man påpekade potensen.

Det har för övrigt och finns fortfarande väldigt dåligt med konkret information om ”regeringen syn” på 7-hydroxymitragynine. Känns som att det borde ha blivit mer ljud om det, i och med att den var ofattbart potent.

”Dessvärre” har ju nu hela mitragyna speciosa plantan blivit klassat som narkotika, vilket betyder att alla ämnen som över huvudtaget kommer från den, är narkotikaklassat.

Vilket i sin tur per automatik förklarar varför alternativa cannabinoider inte kan jämföras med 7-oh.

Det var även någon som undrade om inrikes shoppar. Och det fanns redan svenska sidor som sålde 7-oh i ett brett utval av produkter, te.x vapes, shots och godis. Nu är allt borttaget.
Citera
2025-08-26, 07:01
Medlem
Astronauttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjurensfart

”Dessvärre” har ju nu hela mitragyna speciosa plantan blivit klassat som narkotika, vilket betyder att alla ämnen som över huvudtaget kommer från den, är narkotikaklassat.

Nej, det är fel. När en växt klassas gäller förbudet enbart hela växten.
För att ett ämne ska klassas krävs ett separat beslut. Precis som med cannabis.

7-OH bör enligt lag vara OK.
Citera
2025-08-26, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astronautti
Nej, det är fel. När en växt klassas gäller förbudet enbart hela växten.
För att ett ämne ska klassas krävs ett separat beslut. Precis som med cannabis.

7-OH bör enligt lag vara OK.
Tror att 7-oh är olagligt och har varit olagligt rätt länge då det är ett extrakt av kratomväxten. En RC analog av mitragynin eller 7oh vore dock inte så dumt, det skulle väl vara lagligt tills det klassas vilket kan ta tid. Men tyvärr är RC marknaden stendöd.
Citera
2025-08-26, 13:08
Medlem
Astronauttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Tror att 7-oh är olagligt och har varit olagligt rätt länge då det är ett extrakt av kratomväxten. En RC analog av mitragynin eller 7oh vore dock inte så dumt, det skulle väl vara lagligt tills det klassas vilket kan ta tid. Men tyvärr är RC marknaden stendöd.

Tror? Extrakt av kratom kan inte enbart innehålla 7oh, du får med mycket annat inkl mitragynin. Det finns även mitragynine pseudoindoxyl, en aktiv metabolit av 7oh. Köper du den tror jag knappast det är från extrakt.
Citera
2025-08-26, 16:13
Avslutad
SS säljer nu dessa. Extremt dyrt.
Citera
2025-08-26, 16:34
Avslutad
Var tvungen att logga in och kommentera på den här nyheten för det här är så sjukt.

Rent 7-OH / Pseudoindoxyl är väldigt dyrt att producera, så inte alls särskilt förvånande att dessa kostar. Men om det nu stämmer att dessa produkter faktiskt är vad de påstår så kommer dessa att fungera 100%.

7-OH är jag inte särskilt förvånad över att någon plockat fram, men att Pseudoindoxyl nu även finns var jag inte alls redo på.

Pseudoindoxyl är förbaskat potent, helt sinnessjukt att den finns att få tag i nu. Går dessa igenom tullen utan problem och börjar få fart inrikes så kan jag nästan garantera att det kommer bli någon form av nödklassning. Den här lär bli kortlivad.
Citera
2025-08-26, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Var tvungen att logga in och kommentera på den här nyheten för det här är så sjukt.

Rent 7-OH / Pseudoindoxyl är väldigt dyrt att producera, så inte alls särskilt förvånande att dessa kostar. Men om det nu stämmer att dessa produkter faktiskt är vad de påstår så kommer dessa att fungera 100%.

7-OH är jag inte särskilt förvånad över att någon plockat fram, men att Pseudoindoxyl nu även finns var jag inte alls redo på.

Pseudoindoxyl är förbaskat potent, helt sinnessjukt att den finns att få tag i nu. Går dessa igenom tullen utan problem och börjar få fart inrikes så kan jag nästan garantera att det kommer bli någon form av nödklassning. Den här lär bli kortlivad.
Ja verkligen. 7oh är jävligt potent. Tänker inte köpa, vill inte bli beroende.
Citera
2025-08-26, 16:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk

Som jag förstår skulle detta kunna plockas och förverkas även om det inte är olagligt numera. Dessutom skickas det från utlandet.

Det de borde ha gjort är att köpa in javanica och sedan strössla lite 7-OH/indoxyl på. Eftersom 7-OH redan finns naturligt i javanica hade det säkert fungerat en stund.
Senast redigerad av Rabbits 2025-08-26 kl. 16:46.
Citera
2025-08-26, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbits
Som jag förstår skulle detta kunna plockas och förverkas även om det inte är olagligt numera. Dessutom skickas det från utlandet.

Det de borde ha gjort är att köpa in javanica och sedan strössla lite 7-OH/indoxyl på. Eftersom 7-OH redan finns naturligt i javanica hade det säkert fungerat en stund.
Får dom göra det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in