Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Klart polisen ska kunna ta reda på hur lång tid det är kvar av en gudstjänst utan att gå fram till prästen och avbryta det hela.
Och ja, en kyrka som de besöker endast i syfte att ta reda på vem som äger en bil bör de kunna stiga in i utan pistol.
Du menar att de inte hade vågat göra det på fritiden utan tjänstevapen för att de hade fruktat för sin säkerhet? Alla andra i kyrkan vågade tydligen fira gudstjänst utan pistol. De måste vara väldigt modiga.
Som "djupt troende" kristen borde du uttrycka dig lite trevligare mot dina medmänniskor och inte svära.
EDIT: Bilar var för övrigt inte parkerade så att andra inte kunde komma fram. Det jag hört är att det var en person som inte kunde komma in i sin bil alt. köra iväg för att två andra bilar var parkerade för nära.
För det första, jag har inte varit särskilt otrevlig. Som kristen så vet jag att stå för mina åsikter och vara rak och ärlig och det här är, i ärlighetens namn, ett jävla gnäll. (Det finns f.ö inget generellt förbud inom kristendomen mot att svära, enbart mot att missbruka Guds namn och så länge du inte tillskriver djävulen status som Gud så är det inte något problem att säga exempelvis "jävla".)
Så du menar att någon som vill åka iväg skall behöva vänta 20 minuter för att några som felparkerat skall få bli klar med sin gudstjänst? Jag tror inte den som missar sitt tåg, sitt möte, kommer försent till jobbet eller liknande håller med.
Varför skulle polisen INTE kunna gå in i en kyrka med vapen? Vad är problemet? Polisen har sin arbetsutrustning för att skydda sig själva och andra människor. De har även mandat att med våld genomföra sina arbetsuppgifter oavsett vilken lokal de befinner sig i (ambassader undantaget). Detta gäller oavsett om det är en kyrka, en moské en synagoga eller vänsterpartiets lokaler.