2010-10-02, 10:36
Medlem
kmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amilofs
Jag har sagt att utav egna upplevelser kan man vara så säker man kan vara på någonting.

Öppet sinne.
Du har också sagt att du vet, eller anser dig veta, att det finns paranormala fenomen. Vilket du alltså inte gör.
Citera
2010-10-02, 10:42
Medlem
amilofss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kmer
Du har också sagt att du vet, eller anser dig veta, att det finns paranormala fenomen. Vilket du alltså inte gör.

Jo jag anser mig vara så säker man kan vara på någonting, jag anser mig veta det finns sådant vi inte nu kan förklara.

Öppet sinne.
Citera
2010-10-02, 10:49
Medlem
kmers avatar
Citat:
Jo jag anser mig vara så säker man kan vara på någonting, jag anser mig veta det finns sådant vi inte nu kan förklara.

Öppet sinne.
Jag vet att det finns sådant som vi inte kan förklara idag. Men det betyder självklart inte att det finns paranormala fenomen.

Och att "anse sig vara säker" är inte att veta. Ändå verkar du inte öppen för möjligheten att du kan ha fel.
Citera
2010-10-02, 11:08
Medlem
amilofss avatar
Citat:
Jag vet att det finns sådant som vi inte kan förklara idag. Men det betyder självklart inte att det finns paranormala fenomen.

Och att "anse sig vara säker" är inte att veta. Ändå verkar du inte öppen för möjligheten att du kan ha fel.

Nej, jag är inte heller öppen för att jorden är platt.

Öppet sinne.
Citera
2010-10-02, 11:17
Medlem
kmers avatar
Citat:

Öppet sinne.
Okej... men då är vi ju där igen. Du säger att du vet att paranormala fenomen finns och jag säger att det gör du inte alls. Jag har rätt i den frågan (oavsett om paranormala fenomen existerar eller inte) men du är alldeles för trångsynt för att erkänna det.

Att du anklagar andra för att vara trångsynta är ett hån. Jag har aldrig pratat med någon som har ett mer stängt sinne än du.
Citera
2010-10-02, 11:48
Medlem
amilofss avatar
Citat:
Okej... men då är vi ju där igen. Du säger att du vet att paranormala fenomen finns och jag säger att det gör du inte alls. Jag har rätt i den frågan (oavsett om paranormala fenomen existerar eller inte) men du är alldeles för trångsynt för att erkänna det.

Att du anklagar andra för att vara trångsynta är ett hån. Jag har aldrig pratat med någon som har ett mer stängt sinne än du.

Du lever i en glasskål där du simmar runt runt utan att förstå världen utanför. Visst kan egna upplevelser vara tillräckligt som bevis för än själv. Men om Du tror att vi vet allt om världen så får det förstås stå för dig men det kallar inte jag för att vara open minded.

Öppet sinne.
Citera
2010-10-02, 13:43
Medlem
Sharpshooters avatar
Citat:

Öppet sinne.

Men om det kom väldigt bra evidens på att jorden var platt, som samtidigt förklarade våra tidigare observationer angående en rund jord, hade du, rent teoretiskt, varit öppen för det då?
Citera
2010-10-02, 14:37
Medlem
constants avatar
Citat:
Du lever i en glasskål där du simmar runt runt utan att förstå världen utanför. Visst kan egna upplevelser vara tillräckligt som bevis för än själv. Men om Du tror att vi vet allt om världen så får det förstås stå för dig men det kallar inte jag för att vara open minded.
Hur förklarar du exempelvis olyckor där tvärsäkra vittnesmål går emot varandra?
Citera
2010-10-02, 14:43
Medlem
amilofss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Hur förklarar du exempelvis olyckor där tvärsäkra vittnesmål går emot varandra?

Att det skiljer i detaljer kan jag mycket väl förstå, men att ex. bilolyckan har skett tror jag alla är överens om.

Öppet sinne.
Citera
2010-10-02, 14:50
Medlem
amilofss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharpshooter
Men om det kom väldigt bra evidens på att jorden var platt, som samtidigt förklarade våra tidigare observationer angående en rund jord, hade du, rent teoretiskt, varit öppen för det då?

Teoretiska hypoteser, visst kan jag vara öppen för det, men oftast faller de likt konspirationsteorier som försöker ändra på en vedertagen och bevisad sanning.

Öppet sinne.
Citera
2010-10-02, 15:00
Medlem
constants avatar
Citat:
Att det skiljer i detaljer kan jag mycket väl förstå, men att ex. bilolyckan har skett tror jag alla är överens om.

Öppet sinne.
Så du anser alltså att man kan uppfatta saker fel, men inte när det gäller spöken.
Citera
2010-10-02, 16:47
Medlem
kmers avatar
Citat:

Öppet sinne.
Men jag tror ju inte att vi vet allt om världen!

Att du tror att jag tror det är ett (av många) uttryck för din extrema trångsynthet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in