Citat:
Ursprungligen postat av doublelift
Du började bra med Randi och kan hålla med om att de är mer budskap och underhållningsvärde med utmaniningen. Föresten var det citat ur kontext och reflekterar inte vad han anser om hans forsking. Tycker du överdriver i vad du säger om mer låter som personlig frustration över vad han gör för något.
Måhända att det är en frustration i likhet med en lärare som lär sin elev att 1+1 = 2 men eleven fortsätter insistera på att det blir 4 eftersom föräldrarna säger att det är så, till slut så låter man eleven vara.
Citat:
Några viktiga saker: Att bevisa en paranormal ska bevisar inte allt paranormalt. Så om de finns bevis för efterlivet betyder inte att spöken, medium osv är sant.
Det talar inte heller emot precis, om vi bevisar ett efterliv för människan så har spöken, medium etc blivit mer relevanta än mindre, men vi behöver inte ens gå där för gemene man behöver först bli medveten om grundläggande sanningar om självet.
Citat:
Det långa stycket i skriver här är på så bredd nivå och med inslag av rena gissningar och konspirationer vilket gör det svårt att kommentera.
Mindre gissningar och mer en analys över rådande situation.
Citat:
Finns en ignorera-knapp på flashback, och fb-skeptisker är inte normen. Tyvärr påverkar anti foliehatteri alla skeptiker negativt.Du säger new age som skriker kärlek och ljus, och snackar negativt om skeptiska
. Tänk verkligen på att du ser allt detta från din vinkel med negativ inställning till personer som inte håller med dig. Jag är skeptisk inte anti-troende, men finns folk som är de, precis som de finns anti-skeptiska.
*Jag skrev till skillnad från new age*, jag skrev dessutom grupp skeptiker, inte alla skeptiker. Denna grupp ortodoxa är riktigt vad du beskriver, jag har inga negativa inställningar till någon person utan snarare mot deras föreställningar, person är dessutom en illusion eller order härkomst betyder faktiskt att bära en mask, persona.