Citat:
Ursprungligen postat av blown
Ja, klippet visar att om man stimulerar en del i hjärnan, så ser man spöken, demoner, man upplever OBE och man ser änglar. Etc etc etc...
Instämmer.
Citat:
Du antyder då att maskinen påverkar hjärnan på samma sätt som spöken, medan jag påstår att den delen av hjärnan lika gärna kan aktiveras av andra faktorer.
Här är vi överens, vilket du bara ännu inte upptäckt...
Citat:
Spontant tänker jag sömnbrist och droger, men det kan väl lika gärna triggas av mindre saker. Genom meditation kan man kontrollera kroppen på fantastiska sätt, exempelvis.
Instämmer.
Citat:
Vad ser man när man blir stimulerad av maskinen, kan du förklara det? Är det verkliga syner, eller är det hjärnspöken, för att använda att passande uttryck?
Rudimentärt hittepå-exempel:
Via synsinnet, kan signaler skickas/förmedlas till hjärnan, som ger dig upplevelsen av att se en GURKA.
ATT det är just en gurka du upplever dig se, beror på att signalerna stimulerar område
4-87-98-5 - vilket ger upplevelsen av att se en gurka, då just detta ställe stimuleras.
(1.)Rikta ögonen mot en gurka, eller bild därav.
(2.) På något annat sätt stimulera hjärnans område
4-87-98-5.
==> Både (1.) och (2.) ger då en upplevelse av att se en gurka.
Hjärnan kan inte skilja på vad som är "verkligt" eller fejk. För den är det ju sak-samma. Stimulering som stimulering, s.a.s.
Citat:
Vad är skillnaden på att se samma sak utan att ha hjälmen på sig?
Det man då kan sluta sig till är att det är
något annat som stimulerar just området som motsvarar den saken.
Antingen är det då verkliga saken själv,
eller någonting annat som 'pillar' på det stället i hjärnan.
~ ~ ~
Hjärnexperterna får gärna rätta mig, i det jag uppfattat fel...