• 1
  • 2
  • 11
  • 51
  • 101
  • 501
  • 1001
2010-06-09, 00:31
Medlem
Anka:Ps avatar
Såg denna Bilden flyta omrking på nätet, enligt utsago så var den tagen under samma stil om Duke Nukem bilden som blev postad på Valves hemsida, alltså att den var bara där en kort stund och sedan försvan den illla kvickt. Kan ju vara en sidan de har planerat att lägga upp efter att det kanske annonserats ut på e3, eller något i den stilen.
Men jag gissar på fake, men vem vet, själva bilden ser ja, lite dassig ut.
Var tror ni?

-----------------
Jag har fått tillstånd av Anka:P att redigera in nedanstående. Creds till memymo för texten
/Moderator
-----------------

Officiella Counter-strike Global Offensive tråden

Nu när CS:GO gått live kan det vara bra att skriva lite om spelet

Vad är skillnaderna på GO/css/1.6 ?
Dom är många. Det valve gjort är att försöka behålla det bästa från 1.6/css i csgo och tagit bort det dåliga från spelen.

Hitboxen på CS:GO suger. Träffar ju alldrig rätt!!?
Nej. Mycket förståeligt då dom ändrat hitboxen till det bättre från sina föregångare. Både 1.6 och CSS hade generösa hitboxes. Nu är den mer som karaktären är. så är det nearmiss så missar du helt enkelt. Dock hade cs.16 större modeller vilket gjorde att hitboxen var bättre i det än i css.

Går ju inte Spraya längre!
Nope dom tog bort spray för det var en helt onödig funktion som följt med sedan 1.6

Går inte Spraya med vapnen utan bara burst som gäller!
Går kanon och göra detta. Bara att rekylen är annorlunda i jämförelse med sina föregångare. Dock går många vapen likadant. Här är det bara övning som hjälper. Det är ett nytt spel INTE samma spel!

CS:GO kommer aldrig att bli stort!
Jag personligen tror att det kommer bli ersättaren till 1.6. CSS blev aldrig stort inom e:sport men denna gången har många klaner bytt över för att sponsorer har slutat leta 1.6 klaner. Finns inga sponsor pengar där längre.
DreamHack Winter kommer ha en GO turnering på 300 000 SEK detta året. I Summer 2012 låg summan på 100 000 SEK i CS: 1.6

Hur vet du att många byter?
http://sv.twitch.tv/onemoregametv/b/329582327
börjar runt 1 tim 8 minuter
Även en intervju med heaton och hans synpunkter på spelet. Han har en del bra saker som han tar upp som VAVLe borde lyssna på.

CS:GO suger i gämförelse med 1.6 och css!
Man får tycka precis som man vill. HELT onödigt att flama om vad som är bättre/sämre. Smaken är som baken delad. MEN det man ska veta är att 1.6 dör ut när det gäller inom E-sport. Så är det pengar man jagar får man allt bita i det sura äpplet.

Jag saknar massa orginal Maps.
Dom finns i vpk/gfc filerna för GO. Men dom har inte låsts upp så antar att valve väntar lite med dom tills dom balanserat dom bättre. Men kommer gör dom nog allt frågan är NÄR

PC System Requirements
Processor: Intel® Core™ 2 Duo E6600 or AMD Phenom™ X3 8750 processor or better
Memory: 1GB XP / 2GB Vista
Hard Disk Space: At least 7.6GB of Space
Video Card: Video card must be 256 MB or more and should be a DirectX 9-compatible with support for Pixel Shader 3.0

Mac System Requirements
Processor: Intel Core Duo Processor (2GHz or better)
Memory: 2GB RAM
Hard Disk Space: At least 7.6GB of Space
Video Card: ATI Radeon HD 2400 or better / NVidia 8600M or better

Q:A Problem
Senast redigerad av BigFatCone 2012-10-01 kl. 12:04. Anledning: Inklistring av FAQ
Citera
2010-06-09, 00:33
Medlem
megapixels avatar
hmm, vart såg du bilden, jag är ytterst tveksam...
Citera
2010-06-09, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megapixel
hmm, vart såg du bilden, jag är ytterst tveksam...
Såg den på 4chans spel del, men det var också där Duke Nukem bilden spreds via, som sedan träffade media.
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20...-nukem-forever
Citera
2010-06-09, 00:45
Medlem
Attjagorkars avatar
Det har gått rykten om ett "counter-strike 2" ett herrans bra tag nu. Jag tror inte ett dugg på det.
Citera
2010-06-09, 00:58
Medlem
Bara testa URL:en? http://valvesoftware.com/games/counterstrike2.html
Citera
2010-06-09, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glasstarta
Bara testa URL:en? http://valvesoftware.com/games/counterstrike2.html
Du kanske inte läste orginal posten och länken till Duke Nukem artikeln, men där står det tydligt att de bara var uppe för en kort stund
Citera
2010-06-09, 01:39
Medlem
harrings avatar
1.6 har satt hur CS känslan ska vara, bättre att det gör ett helt nyss spel istället tror jag
Citera
2010-06-09, 02:05
Medlem
Douloss avatar
Intressant hade ingen aning om detta, hoppas dom inte använder sourcemotorn till spelet bara.
Senast redigerad av Doulos 2010-06-09 kl. 02:10.
Citera
2010-06-09, 03:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Doulos
Intressant hade ingen aning om detta, hoppas dom inte använder sourcemotorn till spelet bara.
Den motorn, även om det är bra, är gammal och tror inte dem skulle använda den om det inte vore till ett dussinspel.
Citera
2010-06-09, 08:32
Bannlyst
De släpper säkerligen Source Revamped till E3 snart,tjohoo!
Citera
2010-06-09, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anka:P
Du kanske inte läste orginal posten och länken till Duke Nukem artikeln, men där står det tydligt att de bara var uppe för en kort stund

Fast fz.se-länken handlade ju om just Duke Nukem och inte om Counter-Strike 2. Så jag ser inte hur det är relevant till URL:en jag skrev.
Citera
2010-06-09, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glasstarta
Fast fz.se-länken handlade ju om just Duke Nukem och inte om Counter-Strike 2. Så jag ser inte hur det är relevant till URL:en jag skrev.
Det handlar om under vilka omständigheter de båda bilderna har kommit upp under, de båda har antagligen kommit upp samtidigt och sedan snabbt tagits ner igen, som en liten hint till dem som såg det, men ja du får ju vara kritisk till det.
Citera
  • 1
  • 2
  • 11
  • 51
  • 101
  • 501
  • 1001

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto