Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-07, 20:59
  #2389
Medlem
HungalaBungalas avatar
att mixa in några hydras gör det ännu lättare. Det kan ibland faktiskt vara till din fördel om du väljer en fight när han står nära någon bergvägg eller liknande. Detta eftersom lingsen då slipper jaga efter stalkers och blocka varandra i samma utsträckning. Vid sådana fighter tjänar du dock på att inte ha för många speedlings, då de kan blocka varandra om de inte kommer åt.
Citera
2010-08-07, 21:03
  #2390
Medlem
pjalles avatar
Plus att hydras är light
Citera
2010-08-07, 21:03
  #2391
Medlem
GOHULs avatar
Aha så pass alltså, trodde lings skulle bli söndermosade av framförallt stalkers men å andra sidan har jag 0 koll på hur armor systemet fungerar, skulle någon kunna dra det lite kortfattat? alltså vilka gubbar har vilka armor types och vad är dom svaga mot? hoppas ni fattar.
Citera
2010-08-07, 21:04
  #2392
Medlem
adamthebombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GOHUL
Hur fan kontrar man Immortals och stalkers bäst som zerg?
Lings + Hydras kanske? Lings käkar ju upp Stalkers & Immortals och Hydras har bra range samt dps.
Citera
2010-08-07, 21:09
  #2393
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adamthebomb
Lings + Hydras kanske? Lings käkar ju upp Stalkers & Immortals och Hydras har bra range samt dps.
Men man får vara redo att techa om fort om tossen kör colossus så blir det köttfärs av zergen :P
Citera
2010-08-07, 21:23
  #2394
Medlem
Kupos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellep
Du kan ju fortfarande döda vad nu än Z tech switchar till utan större problem? Givetvis finns det bättre och sämre units man kan bygga som Z, men om du tittar på replayn nedan så märker du hur Z fixar i princip varje unit i sin arsenal medan T komfortabelt sitter kvar på sin mech igenom hela matchen.

http://sc2.replayers.com/replays/view/1559

Tanks+thors är inte bra mot broodlords, vikings är inte bra mot ultras. Därför är det väldigt svårt att vara beredd på båda samtidigt. Men jag tror inte det är många som tycker att zerg är svaga late-game ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av ellep
Du har aldrig sett någon gå barracks -> factory+reactor -> hellions + FE?

Jo, jag vet vem som "uppfann" (eller åtminstone som var först med att göra det på laddern) det också, och var väldigt tidig med att köra det själv. Men vi pratade ursprungligen om för tidig expansion, och med hellionbuilden kommer ändå expansionen hyffsat sent.

Citat:
Ursprungligen postat av ellep
Nej, blink stalkers fyller inte samma funktion. Går man blink stalkers så får man fet-kuk av en helvetes massa olika unit comps. Det får man inte om man går hellion + siege tank + thor. Det är dags för dig att börja förstå vad det är jag skriver nu.

Suck. Det var du som skrev att en protoss hade haft tre colossi istället för thors eftersom de har samma tech level, och terran är imba eftersom thors överlever mutas men inte colossi. En idiotisk jämförelse eftersom colossi inte har samma roll som thors.

Stalkers och thors är båda enheter som är hyffsade mot det mesta och som är bra på att skjuta luft på långt håll (med hjälp av blink i stalkerns fall.) De är båda hyffsat stryktåliga enheter. Vill du sitta och jämföra enheter efter ungefärlig kostnad och tech-nivå får du väl spela age of empire eller något. Starcraft 2 har asymmetriska raser om du inte visste det.

Citat:
Ursprungligen postat av ellep
Du är rätt svår att ta på allvar när du kommer med sånt här dravel. TLO kom inte ens vidare efter gruppspelet, WhiteRa spelade fruktansvärt kasst (carriers mot banelings?!) och Dimaga presterade uppenbarligen inte särskilt bra heller iom att han inte kom vidare från gruppspelet. Att IdrA skulle äta upp QXC var inte så förvånande. Om jag inte kommer ihåg helt fel så var det ganska tight mellan ITR och Tester där ingen av dem höll en särskilt jämn nivå på spelet igenom hela serien.

Så i detta fall kan man kritisera spelare för att de förlorar matcher, men när IdrA förlorar en match för att han spelar jävligt dåligt (sitter och pumpar drones, och mutas samtidigt som han expanderar när motståndaren är på väg med en massa thors) så är det terran som är imba. Bra att veta.

Citat:
Ursprungligen postat av ellep
Det påstår jag verkligen inte. Men som SC2 är upplagt så har man X antal units som ska countra Y antal units. Det fungerar inte riktigt så mot T's mech.

Spelet är mycket djupare än skapa enhet x om du ser enhet y. Trevligt att du upptäckte det.

Citat:
Ursprungligen postat av ellep
Som sagt, kuriosa. Valfria units är en felformulering, och det enda jag kan göra är väl att ursäkta mig med att jag är bakfull som en häst.

Förklarar en del antar jag.

Citat:
Ursprungligen postat av ellep
Haha nej, vid den tidpunkten har man så dålig income att man inte kan bygga särskilt mycket. Har man en ordentlig game plan och är duktig så

Vid den tidpunkten sitter man kanske på en rax och en factory. Man använder sina första trupper lite aggressivt för att pressa P och straffa honom för att han snålar med försvaret om han är en av de spelare som väntar på warpgates/stargates innan de börjar skaffa enheter. Samtidigt börjar ekonomin nå den nivå där man behöver fler produktionsbyggnader eller då det är lämpligt att expandera.

Just nu låter det bara som att du inte har någon större koll (på vad man kan göra som terran iaf).
__________________
Senast redigerad av Kupo 2010-08-07 kl. 21:29.
Citera
2010-08-07, 21:29
  #2395
Medlem
Veeoons avatar
Kan fan inte 4-gate:a mot Terran .. När jag kommer så har han sjukt mycket marauders och dom knullar mina gateway units helt åt helvete.
Citera
2010-08-07, 21:39
  #2396
Medlem
cepehests avatar
Är ny till spelet, lirat några dagar och körde placement matcherna, vann 3/5 och hamna i silver, har förstått att brons finns och jag skulle nog platsa bättre där, hamnar man där om man förlorar sina matcher eller måste man trycka sig dit?
Citera
2010-08-07, 21:39
  #2397
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon
Kan fan inte 4-gate:a mot Terran .. När jag kommer så har han sjukt mycket marauders och dom knullar mina gateway units helt åt helvete.


Har börjat lära mig det me nu... Går fast robotics mot varje Terran nu och har vunnit 6/7 än så länge. Pumpa ut zealots från EN gateway. Släng upp ett gäng photons så han blir rädd. Sen börjar du slänga ut immortals + sentry's + zealots. När du har kombon immortal och sentrys så är det klart, om han inte ändrar strat.
Citera
2010-08-07, 21:40
  #2398
Medlem
GOHULs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GOHUL
Aha så pass alltså, trodde lings skulle bli söndermosade av framförallt stalkers men å andra sidan har jag 0 koll på hur armor systemet fungerar, skulle någon kunna dra det lite kortfattat? alltså vilka gubbar har vilka armor types och vad är dom svaga mot? hoppas ni fattar.

Efter att ha sökt lite nämnde nån att dom gick igenom detta någonstans i spelet, "dom 3 första challenges (basic)". Vart hittar man detta?
Citera
2010-08-07, 21:42
  #2399
Medlem
Veeoons avatar
Mötte nyss en som körde barrack före första supply och sen fick han ut en snabb reaper. Tur för mig så var hans micro helt åt skogen så jag lyckades få en surround på honom med probsen sen zealots som hjälpte till.
Citera
2010-08-07, 21:43
  #2400
Medlem
faggets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soapmaster
Terrans hur bindar ni era olika barracker osv? Dvs barracker/starports/factorys som har olika add-ons.

Förut kunde man bara binda alla tex barracker till en control group och sen bara tabba mellan dom olika barrackerna med olika addons, men det har dom ju tagit bort.

Skulle vilja veta hur ni gör nu. :P

1: Units
2: Units
3: Units
4: Factories + Starports (Du får tabba mellan bygnaderna)
5: Barracks
6: CC's

Nu till din fråga. Bygger du en Marauder (t.ex) Kommer interfacet såklart automatiskt att välja en Barrack i din grupp som har ett Techlab. Jag antar att det prioriterar en barrack utan techlab, om man skulle bygga en marine när man har flera barracks i samma grupp. (Måste testa detta)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in