Citat:
Ursprungligen postat av ellep
Du kan ju fortfarande döda vad nu än Z tech switchar till utan större problem? Givetvis finns det bättre och sämre units man kan bygga som Z, men om du tittar på replayn nedan så märker du hur Z fixar i princip varje unit i sin arsenal medan T komfortabelt sitter kvar på sin mech igenom hela matchen.
http://sc2.replayers.com/replays/view/1559
Tanks+thors är inte bra mot broodlords, vikings är inte bra mot ultras. Därför är det väldigt svårt att vara beredd på båda samtidigt. Men jag tror inte det är många som tycker att zerg är svaga late-game ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av ellep
Du har aldrig sett någon gå barracks -> factory+reactor -> hellions + FE?
Jo, jag vet vem som "uppfann" (eller åtminstone som var först med att göra det på laddern) det också, och var väldigt tidig med att köra det själv. Men vi pratade ursprungligen om för tidig expansion, och med hellionbuilden kommer ändå expansionen hyffsat sent.
Citat:
Ursprungligen postat av ellep
Nej, blink stalkers fyller inte samma funktion. Går man blink stalkers så får man fet-kuk av en helvetes massa olika unit comps. Det får man inte om man går hellion + siege tank + thor. Det är dags för dig att börja förstå vad det är jag skriver nu.
Suck. Det var du som skrev att en protoss hade haft tre colossi istället för thors eftersom de har samma tech level, och terran är imba eftersom thors överlever mutas men inte colossi. En idiotisk jämförelse eftersom colossi inte har samma roll som thors.
Stalkers och thors är båda enheter som är hyffsade mot det mesta och som är bra på att skjuta luft på långt håll (med hjälp av blink i stalkerns fall.) De är båda hyffsat stryktåliga enheter. Vill du sitta och jämföra enheter efter ungefärlig kostnad och tech-nivå får du väl spela age of empire eller något. Starcraft 2 har asymmetriska raser om du inte visste det.
Citat:
Ursprungligen postat av ellep
Du är rätt svår att ta på allvar när du kommer med sånt här dravel. TLO kom inte ens vidare efter gruppspelet, WhiteRa spelade fruktansvärt kasst (carriers mot banelings?!) och Dimaga presterade uppenbarligen inte särskilt bra heller iom att han inte kom vidare från gruppspelet. Att IdrA skulle äta upp QXC var inte så förvånande. Om jag inte kommer ihåg helt fel så var det ganska tight mellan ITR och Tester där ingen av dem höll en särskilt jämn nivå på spelet igenom hela serien.
Så i detta fall kan man kritisera spelare för att de förlorar matcher, men när IdrA förlorar en match för att han spelar jävligt dåligt (sitter och pumpar drones, och mutas samtidigt som han expanderar när motståndaren är på väg med en massa thors) så är det terran som är imba. Bra att veta.
Citat:
Ursprungligen postat av ellep
Det påstår jag verkligen inte. Men som SC2 är upplagt så har man X antal units som ska countra Y antal units. Det fungerar inte riktigt så mot T's mech.
Spelet är mycket djupare än skapa enhet x om du ser enhet y. Trevligt att du upptäckte det.
Citat:
Ursprungligen postat av ellep
Som sagt, kuriosa. Valfria units är en felformulering, och det enda jag kan göra är väl att ursäkta mig med att jag är bakfull som en häst.
Förklarar en del antar jag.
Citat:
Ursprungligen postat av ellep
Haha nej, vid den tidpunkten har man så dålig income att man inte kan bygga särskilt mycket. Har man en ordentlig game plan och är duktig så
Vid den tidpunkten sitter man kanske på en rax och en factory. Man använder sina första trupper lite aggressivt för att pressa P och straffa honom för att han snålar med försvaret om han är en av de spelare som väntar på warpgates/stargates innan de börjar skaffa enheter. Samtidigt börjar ekonomin nå den nivå där man behöver fler produktionsbyggnader eller då det är lämpligt att expandera.
Just nu låter det bara som att du inte har någon större koll (på vad man kan göra som terran iaf).