Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-12-26, 19:48
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f-boy
Tror du bör omvärdera Huffington Post, de representerar ett nytt sätt att organisera en nyhetstjänst och är ofta först med politiska avslöjanden.

Jag läser ofta Huffington Post. Men det är alltså mycket oediterat material och mycket skvaller. Iofs en del intressanta inlägg också. Lite som Flashback.
Citera
2010-12-26, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Visst, och jag håller med om att Prime-spåret är intressant. Se mina tidigare inlägg. Det är bara kopplingen till Rove som jag tvivlar på. Tyvärr är det denna påstådda koppling som alla utländska skribenter kommer att uppmärksamma. Och om den visar sig vara fel så kommer man att avfärda också Prime m.m. som en groda.

Det kan inte visa sig fel, även om det skulle vara fel så går det inte att bevisa. Så kopplingen Reinfeldt-Rove-Våldtäkts anklagelsen mot Assange är permanent klistrad, varken Rove eller Reinfeldt kan tvätta bort den. Precis som Assange måste leva med att för all framtid vara misstänkt för våldtäkt.
Citera
2010-12-26, 19:59
Medlem
Citat:
Jag läser ofta Huffington Post. Men det är alltså mycket oediterat material och mycket skvaller. Iofs en del intressanta inlägg också. Lite som Flashback.

Det är så den nya journalistiken i internetsamhället ser ut. Informationen kommer ut i mycket mindre processat skick och läsaren måste vara mer källkritisk, å andra sidan crowd-sourcas just källkritiken i kommentarskedjorna vilket gör att en enskild läsare inte själv behöver ha all expertkompetens. Slutresultatet är högre kvalitet och ett mer nyhetsflöde.diversifierat
Citera
2010-12-26, 20:03
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
och på tal om substans: Obama har inte en enda gång uttryckt något som liknar politisk substans.
Valtalen var snömos, han har ingen politiskt-ideologisk plattform, saknar helt ideologisk grund; tror att man kan administrera en administration. Medarbetarna - råttorna lämnar skeppet på löpande band och han fattar nada.
Han sa' i sitt installationstal att amerikaner inte behöver be världen om ursäkt för sin sätt att vara amerikaner (fritt översatt) och han är lika hårhattad som någon republikan.
Wikileaks är lika besvärande för honom som för vilken amerikansk president som helst. Han har alls inget emot att Joe Lieberman (som ordf. för senatens säkerhetsutskott) kriminaliserar allt och alla som kommer i närheten av en wikiläcka.

En utmärkt sammanfattning av Obamas politik.
Citera
2010-12-26, 20:08
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Det är så den nya journalistiken i internetsamhället ser ut. Informationen kommer ut i mycket mindre processat skick och läsaren måste vara mer källkritisk, å andra sidan crowd-sourcas just källkritiken i kommentarskedjorna vilket gör att en enskild läsare inte själv behöver ha all expertkompetens. Slutresultatet är högre kvalitet och ett mer nyhetsflöde.diversifierat

Håller helt med om detta, och jag uppskattar alltså Huffington Post precis som jag uppskattar Flashback. Men man måste kunna sålla skvaller från fakta. Och det var det som journalisten på Nyheter24 inte gjorde, det var det som var min poäng. Om man läser originalartikeln på Huffington Post så är det alltså 100% skvaller (en anonym källa har hört att någon har hört att något kanske är sant).
Citera
2010-12-26, 20:12
Medlem
knegiss avatar
Citat:
Det kan inte visa sig fel, även om det skulle vara fel så går det inte att bevisa. Så kopplingen Reinfeldt-Rove-Våldtäkts anklagelsen mot Assange är permanent klistrad, varken Rove eller Reinfeldt kan tvätta bort den. Precis som Assange måste leva med att för all framtid vara misstänkt för våldtäkt.

Karl Rove är verktyg, inte hjärna. Hans storhet är hans förmåga att sprida budskap och övertyga. Jag köper resonemanget om att någon utnyttjar AA och kanske även SW (alternativt att SW vet vad hon gör), möjligen även att Rove är länken till Sverige, men Rove är knappast regissör, det är i så fall någon bakom honom.
Citera
2010-12-26, 20:20
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knegis
Karl Rove är verktyg, inte hjärna.

Heh, du vet väl att Roves öknamn var Bush's Brain? Det finns till och med en berömd karrikatyr där Bush lyfter på hatten och Karl Rove tittar fram.
Citera
2010-12-26, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
och på tal om substans: Obama har inte en enda gång uttryckt något som liknar politisk substans.
Valtalen var snömos, han har ingen politiskt-ideologisk plattform, saknar helt ideologisk grund; tror att man kan administrera en administration. Medarbetarna - råttorna lämnar skeppet på löpande band och han fattar nada.
Wikileaks är lika besvärande för honom som för vilken amerikansk president som helst. Han har alls inget emot att Joe Lieberman (som ordf. för senatens säkerhetsutskott) kriminaliserar allt och alla som kommer i närheten av en wikiläcka.

Det inte är Obamas politik som är intressant att analyser utan vad han bygger sin maktposition på, vilka allianser han har och vilken handlingsfrihet positionen ger. Obama är i en maktlös position just nu (därför lämna råttorna skeppet), men wikileaks läckorna ökar hans handlingsfrihet och makt genom att de försvagar andra makthavare, t ex Lieberman.

Ordf för senatens säkerhetsutskott har i många avseenden mer makt än Presidenten och Obama har ingen makt över Lieberman.
Citera
2010-12-26, 20:28
Medlem
knegiss avatar
Citat:
Heh, du vet väl att Roves öknamn var Bush's Brain? Det finns till och med en berömd karrikatyr där Bush lyfter på hatten och Karl Rove tittar fram.

Jojo, allting är relativt

Allvar, om detta är konspiration så är det inte one man show.
Senast redigerad av knegis 2010-12-26 kl. 20:32.
Citera
2010-12-26, 20:35
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Det inte är Obamas politik som är intressant att analyser utan vad han bygger sin maktposition på, vilka allianser han har och vilken handlingsfrihet positionen ger. Obama är i en maktlös position just nu (därför lämna råttorna skeppet), men wikileaks läckorna ökar hans handlingsfrihet och makt genom att de försvagar andra makthavare, t ex Lieberman.

Ordf för senatens säkerhetsutskott har i många avseenden mer makt än Presidenten och Obama har ingen makt över Lieberman.

Jag håller inte riktigt med om den analysen. Wikileaks är helt klart en belastning för Obama. Han är president, ingen annan. Det är hans diplomater och hans spioner som görs till åtlöje, i vart fall i det amerikanska folkets ögon. The buck stops here (på presidentens skrivbord) som Roosevelt uttryckte det.

Vad gäller Lieberman, så är han så extrem att till och med republikanerna är rädda för honom. Så hans inflytande är begränsat.
Citera
2010-12-26, 20:42
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knegis
Jojo, allting är relativt

Allvar, om detta är konspiration så är det inte one man show.

Jovisst, det är väl lite som Babushka-dockorna. Varje hjärna har sin hjärna.
Citera
2010-12-26, 20:49
Medlem
Janemans avatar
Citat:

Finns t.o.m en dokumentär med det namnet. Placera "pilen" över Bush, så poppar Roves upp.

http://www.bushsbrain.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in