Inspirerad av filmtrden vill jag genast ppna en liknande fr bcker!
Tycker att vi accepterar engelska citat ocks, srskilt gllande bcker som versatts flera gnger av olika personer.
Inledande citat:
Madelene tyckte om att frestlla sig att hon levde i en ny tiderkning som inleddes av tv, ungefr samtida hndelser som tillsammans hade dragit ett streck ver det frflutna: hennes brllop och hennes upptckt av B-vitaminerna.
Inledande citat:
Madelene tyckte om att frestlla sig att hon levde i en ny tiderkning som inleddes av tv, ungefr samtida hndelser som tillsammans hade dragit ett streck ver det frflutna: hennes brllop och hennes upptckt av B-vitaminerna.
"- Jag har haft gulsot, sade jag. Jag kan inte supa mig full.
- Ack, baby, i vilket tillstnd har du kommit tillbaka till mig! Du tervnder allvarlig och med besvrlig lever. Ja, jag sger d att det hr kriget r ettelnde. Varfr har vi egentligen stllt till med det?"
I "P vstfronten intet nytt" var det snarare rdsot som hrjade. Fast jag har ingen btre gissning sjlv. Supa och krig fr en naturligtvis att tnka p Hemingwey, men det kan vl nd inte vara han.
Formuleringarna uttrycker inte srskilt mycket knsla; det r lngt mellan knslan och orden. Tnker inte alls p Hemingway, de texter jag har lst av honom har haft stor knslomssig nrvaro.
Har i och fr sig inte lst allt han skrivit.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!