Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-23, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kloxie
Studera innebörden i texten du citerar!

Visst, alla kan vi begära 90%. Men det står inget om tidpunkten när du/vi erhåller de 90% som har begärts.

Mjo. Men det står så här: "återbetalning av resterande nittio (90) procent kan begäras när som helst i enlighet med vad som anges ovan i 7. En sådan återbetalning kräver alltid att det finns andra Långivare med tillgänglig likviditet, som kan överta de löpande låneavtalen."

Och att det då inte skulle finnas andra långivare med tillgänglig likviditet under många lånader när det handlar om att ta över ett lån på några tusenlappar i vissa fall. Ja det tror jag inte på.

Sedan om det är schysst att lägga över "dåliga" lån till nya långivare det är en annan femma. Men det står ju faktiskt så i villkoren.
Citera
2015-01-25, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kloxie
Tjena själv derivat!

Jag undrar i vilken värld du och vissa andra lever.

Ändrade villkor? Skulle be dig att kika på omvärlden och andra verksamheter innan klagomol om ändrade villkor ska lyftas som något hot.

Apple, Google, Facebook är bara några få exempel som årligen ändrar sina villkor upprepade gånger. Du som konsument har inget att säga till om gällande dessa villkor.

Jag vill säga att jag blir allt mer proffsigt bemött av de jag kommer i kontakt med hos Trustbudy oavsett ärende.

Skillnaden är att de upplyser om det.
Citera
2015-01-25, 21:25
Moderator
Diablo1118s avatar
Har nyligen upptäckt att jag är aktieägare i detta skitbolag...
Har lite gamla synder i en äldre portfölj på Nordnet men har inget minne alls att jag köpt aktier i detta bolag. Hittar heller inga noter som visar att så är fallet.

Jag har dock för ca 8-9 år sen tyvärr köpt 360 holding och antal aktier och inköpspris stämmer med det som är redovisat i Trustbuddy.

Så är det så att innehavet i 360 blev trustbuddy? Vilket datum skedde detta och finns det någon länk till mer info om det?
Citera
2015-01-25, 21:47
Moderator
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
Har nyligen upptäckt att jag är aktieägare i detta skitbolag...
Har lite gamla synder i en äldre portfölj på Nordnet men har inget minne alls att jag köpt aktier i detta bolag. Hittar heller inga noter som visar att så är fallet.

Jag har dock för ca 8-9 år sen tyvärr köpt 360 holding och antal aktier och inköpspris stämmer med det som är redovisat i Trustbuddy.

Så är det så att innehavet i 360 blev trustbuddy? Vilket datum skedde detta och finns det någon länk till mer info om det?
https://www.skatteverket.se/privat/s...f7c800086.html

Citera
2015-01-25, 22:12
Moderator
Diablo1118s avatar
tack... igen
Citera
2015-01-26, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Oktor
För mig har det aldrig varit ett problem att få ut småsummor på ca 1000sek.
Från att jag har registrerat ett uttag på Trustbuddys hemsida till att jag får en bekräftelse via mail på uttaget går det ca en vecka. Därefter tar det en månad innan jag har pengarna på bank-kontot. Samtidigt kommer en bekräftelse på mail och sms när jag har fått pengarna.
Att behöva vänta en månad på småsummor som 1000sek tycker jag är för lång tid, men bättre sent än aldrig...
Jag har haft en större summa utlånad tidigare, men tog ut det mesta i höstas när folks klagomål på Trustbuddy i den här tråden började skrämma mig. Nu har jag bara några småslantar kvar som rullar runt i utlåningsverksamheten.
Jag har inte heller haft några problem med att få ut mindre summor (eller större summor, för den delen), och gör en uttag i månaden ungefär, när det har trillat in lite mer av mina låsta 10 %. Så lång tid som en månad har det dock aldrig tagit, och mitt senaste uttag som jag gjorde förra veckan tog bara 1-2 dagar innan det var på mitt bankkonto, och oftast tar det inte längre än en vecka.
Citera
2015-01-26, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mxx
Jag har inte heller haft några problem med att få ut mindre summor (eller större summor, för den delen), och gör en uttag i månaden ungefär, när det har trillat in lite mer av mina låsta 10 %. Så lång tid som en månad har det dock aldrig tagit, och mitt senaste uttag som jag gjorde förra veckan tog bara 1-2 dagar innan det var på mitt bankkonto, och oftast tar det inte längre än en vecka.

Vet inte om man redan i tidigt stadie var "utvald" att erhålla de som inte
kan betala sina lån, då man under januari månad inte erhållit mer än
ca 2 % av utlånat belopp och mängden "buddies" man lånat ut till sjunker inte.

Men, har inget tokstort belopp innestående, så jag kan vänta, men kommer sänka
TB till varenda en som frågar om dem.
Citera
2015-01-26, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maptune
Vet inte om man redan i tidigt stadie var "utvald" att erhålla de som inte
kan betala sina lån, då man under januari månad inte erhållit mer än
ca 2 % av utlånat belopp och mängden "buddies" man lånat ut till sjunker inte.

Men, har inget tokstort belopp innestående, så jag kan vänta, men kommer sänka
TB till varenda en som frågar om dem.

Har du redan i januari (innan januari ens är slut), redan fått tillbak 2 % av utlånat kapital? Det är bara att säga grattis! Det är mer än jag fått tillbaka ifrån danmark och finland under hela 2014!
Norge var inte direkt mycket bättre heller. Sverige går "bäst" där jag kan få loss som det ser ut nu, cirka 1 % av kapitalet per månad.

Skrivit till Trustbuddy och frågat om detta är normalt men har ännu inte fått svar. Man kan ju hoppas på något mer än standardsvaret "Vi är peer-to-peer utlånare och tar inget som helst ansvar för någonting. Oavsett vad vi skriver i villkoren på hemsidan och lovar i tidigare mail".
Citera
2015-01-26, 10:32
Medlem
Är det nån som fått svar på frågorna Repus ställde?

Hur stor del av de lån jag har givit ut har förfallit?

Hur stor del av de lån jag givit ut har ingen betalt på 3,6,9,12
månader?

Hur stor del av mina lån av avskrivits så att jag har fått
återbetalningar?

Hur stor del har inte betalt de sista 3månaderna kan jag dock svara på själv.

99,3% har inte betalt något de sista 3 månaderna.

Skickade om mailet i helgen, får se om de svarar denna gång.
Citera
2015-01-26, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcesinExile

månader?

återbetalningar?

Ej fått svar..
Citera
2015-01-26, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcesinExile

månader?

återbetalningar?

Jag mailade för 6 veckor sedan och har inte hört ett knyst.
Citera
2015-01-26, 18:05
Medlem
Idag fick jag helt plötsligt ett mail från Jesper innehållande interna instruktioner och dessutom ett kundmail från nån kund som vi väl kan säga inte var helt nöjd med 90% regeln eller ändringarna i 90% regeln.

finns tydligen nån på trustbuddy som har samma underbara namn som mig, så Jesper råkade skicka till mig istället :-)

Känns som en tryggt sätt att hantera kund information......

Kommer naturligtvis inte att publicera kundens mail, men alltid kul att veta vad andra kunder tycker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in