Citat:
Ursprungligen postat av
NaturalBornChiller
Lite mer OT men men....
Ja precis jag har 25mg depotplåster var 7e dag
(25 mikrogram/timma).
Ja jag gillar inte plåstrena heller med dusch och allt plus att jag försöker basta för att hjälpa mot smärtan men det är tydligen inte bra då plåstrena kan utsöndra fel dos + dom åker av lättare.
Hade du nåt mer utöver norspan? Och isåfall tyckte du du att du fick nån smärtlindring?
Jag ska egentligen ta 5mg oxycontin på morgonen och 10mg oxycontin på kvällen sen har jag 5mg oxynorm som jag tar vi behov max 4 per dag men det känns inte riktigt som jag får nå bättre smärtlindring.
Men jag har också oxazepam 10m och imovane 5mg ibland 7,5mg och jag få tamefan bättre smärtlindring av dom två medicinerna.
Hade hellre bara velat ha en av sakerna men smärtrehab vill att jag ska vara pillerfri men dom kommer ju inte hända förns jag känner mig relativt smärtfri hahaha!
Hallå
Jag har testat det mesta via vården, det enda som fungerar mot min kroniska smärta är 1g tram eller en 20mg:are oxycontin om dagen. Är försiktig med att inte ta varje dag för jag vet hur jobbigt det är med pillerberoende efter tidigare erfarenheter i livet, samt för att hålla toleransen nere. De där bup-plåsterna måste väl också ge tolerans efter ett tag, för man får väl i sig en stadig dos totalt om man räknar på det på 24 timmar. Näeh jag vettefan om plåster är bra alltså...sorry om jag är en riktig partypooper för dig nu.
Vad har du för något som läkarna ger dig oxycontin och oxynorm för? Svenska läkare brukar inte vara glada över att skriva ut dem
Är du säker på att din smärta är fysisk och inte psykisk, om benso fungerar bättre än typ den tyngsta opiaten? Opiater ger förvisso också ångestdämpning men är ju riktade för att lindra fysisk smärta.
Man brukar väl säga om oxy inte hjälper mot smärta då hjälper inga andra smärtlindringsmediciner.
Jag var själv var du är nu för bara några månader sedan. Det suger att lida av något och inte veta var det kommer från. Sen kan man ju testa att leva som en munk också och se om det fungerar, rena kroppen helt o hållet... Hoppas iallafall det löser sig!