Tidigare i tråden är nämt att Skatteverket och även åklagare är ett reellt hot för IL.
Frida Sundqvist på Expressen gjorde ett grävjobb för IL:s företagande och ganska höga livsstil med flera anställda och flott villa och framträdande som säkert imponerar på dem som tittar på olika galor och kändismöten. IL blev belönad som entrepenör och influencer. Bäst i Sverige. Jag följde inte alls med för jag kan inte den branschen. Men noterade att hon likt andra "kändisar" och framgångsrika personer bildade par med en mäklare i New York. Ja, de stod upp som ett par och jag tänkte "kaka söker maka".
För att fungera som mäklare i New York så ställs det höga krav. De måste kunna branschen och kraven är höga. Särskilt om man är invandrare, som Selin i NYC. Men så blev det alltmer pressat för IL i USA och hon fick nästan hals över huvud resa hem till Sverige för att reda ut vad som avslöjades här. Relationen med Selin rann ut i sanden och alla kontrakten och bostaden, det flotta huset, alla anställda och det blev uppenbart att det hade varit luft. Jag gissar att Selin hade det klart för sig och kunde styra om att inte bli manipulerad av den här framgångsriks unga damen, som var framgångsrik i konsten att sälja ingenting.
Så var det cirkusen hösten 2019 och sen har det varit dubbelcirkus med Gökboet light i Sverige. En massa anställda har med viss hjälp fått nya jobb och klarat sig precis jämsmed att inte bli skyldiga för vad de deltagit i. Jag får en känsla att de deltog i att spela en svensk upplaga av Marie Antoinettes hov. Och så ut från detta "Gökbo", med nöds näppe lyckas sälja villan och betala en del skulder.
Men hur ser det ut på hennes skattekonto som arbetsgivare? Hon har inte betalat hyror och verkar mena att just hon inte behöver betala sina skulder, försörja sig själv eller sina barn.
Håller hon nu på att försöka snärja sig in i en äldre mans förmögenhet??
Vad är det hennes mor har anmält och var har systern skrivit ett öppet brev?