2020-07-03, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitokondrie
Moderns anmälan och systerns öppna brev?

Tidigare i tråden är nämt att Skatteverket och även åklagare är ett reellt hot för IL.

Frida Sundqvist på Expressen gjorde ett grävjobb för IL:s företagande och ganska höga livsstil med flera anställda och flott villa och framträdande som säkert imponerar på dem som tittar på olika galor och kändismöten. IL blev belönad som entrepenör och influencer. Bäst i Sverige. Jag följde inte alls med för jag kan inte den branschen. Men noterade att hon likt andra "kändisar" och framgångsrika personer bildade par med en mäklare i New York. Ja, de stod upp som ett par och jag tänkte "kaka söker maka".

För att fungera som mäklare i New York så ställs det höga krav. De måste kunna branschen och kraven är höga. Särskilt om man är invandrare, som Selin i NYC. Men så blev det alltmer pressat för IL i USA och hon fick nästan hals över huvud resa hem till Sverige för att reda ut vad som avslöjades här. Relationen med Selin rann ut i sanden och alla kontrakten och bostaden, det flotta huset, alla anställda och det blev uppenbart att det hade varit luft. Jag gissar att Selin hade det klart för sig och kunde styra om att inte bli manipulerad av den här framgångsriks unga damen, som var framgångsrik i konsten att sälja ingenting.

Så var det cirkusen hösten 2019 och sen har det varit dubbelcirkus med Gökboet light i Sverige. En massa anställda har med viss hjälp fått nya jobb och klarat sig precis jämsmed att inte bli skyldiga för vad de deltagit i. Jag får en känsla att de deltog i att spela en svensk upplaga av Marie Antoinettes hov. Och så ut från detta "Gökbo", med nöds näppe lyckas sälja villan och betala en del skulder.

Men hur ser det ut på hennes skattekonto som arbetsgivare? Hon har inte betalat hyror och verkar mena att just hon inte behöver betala sina skulder, försörja sig själv eller sina barn.

Håller hon nu på att försöka snärja sig in i en äldre mans förmögenhet??

Vad är det hennes mor har anmält och var har systern skrivit ett öppet brev?
Citera
2020-07-03, 22:05
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Gillar och gillar. Alltså om hon bara kunde visa lite respekt för personer med mindre plattformar än hon själv har och inte skada människor på vägen så vore det väl alltihop i stort sett bara positivt. Hon är en kvinnlig företagare, som verkar ha en näsa för vad som är i framkant. Hon är bra på att berätta historier och en jäkel på marknadsföring, men jag har väldigt svårt för makthavare (av vilket slag de än vara må) som kör över småfolket. Hon är en sådan person. Är man stor får man vara snäll eller ta skiten efteråt.

Nja...ta inte i så du spricker! Hennes framgångar som företagsledare är dokumenterat usla!
Citera
2020-07-03, 22:33
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Har Isabella Löwengrip "Blondibella" inga skulder kvar efter sitt företagande? Några noteringar hos KFM? Vad lever hon alls av numera?
Frida Sundqvist på Expressen var väl den journalist som gjorde grävjobbet och visade att substansen i Blondibellas verksamhet var noll. Är det någon som har koll nu?
Frida Sundqvist på Expressen grävde och menade att substansen i Blondibellas verksamhet var nära noll, och senare berättade Isabella i en intervju att hon lagt ner sista bolaget, vad som finns kvar är oklart.
https://www.expressen.se/tv/noje/noj...lla-lowengrip/
Maffian hotade Isabella och Per-Arne-Robert i ett anonymt inlägg på bloggbevakning.se (sök i denna tråd), maffian är gissningsvis ett större problem än skattemyndigheten och ekobrottsmyndigheten.
Sen vet man aldrig vad det var för gökar som förlorade jobb och pengar och fick sina karriärer förstörda i alla Isabellas konkurser och hundratals nedlagda projekt.
Senast redigerad av qutm 2020-07-03 kl. 22:35.
Citera
2020-07-04, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Tidigare i tråden är nämt att Skatteverket och även åklagare är ett reellt hot för IL.

Frida Sundqvist på Expressen gjorde ett grävjobb för IL:s företagande och ganska höga livsstil med flera anställda och flott villa och framträdande som säkert imponerar på dem som tittar på olika galor och kändismöten. IL blev belönad som entrepenör och influencer. Bäst i Sverige. Jag följde inte alls med för jag kan inte den branschen. Men noterade att hon likt andra "kändisar" och framgångsrika personer bildade par med en mäklare i New York. Ja, de stod upp som ett par och jag tänkte "kaka söker maka".

För att fungera som mäklare i New York så ställs det höga krav. De måste kunna branschen och kraven är höga. Särskilt om man är invandrare, som Selin i NYC. Men så blev det alltmer pressat för IL i USA och hon fick nästan hals över huvud resa hem till Sverige för att reda ut vad som avslöjades här. Relationen med Selin rann ut i sanden och alla kontrakten och bostaden, det flotta huset, alla anställda och det blev uppenbart att det hade varit luft. Jag gissar att Selin hade det klart för sig och kunde styra om att inte bli manipulerad av den här framgångsriks unga damen, som var framgångsrik i konsten att sälja ingenting.

Så var det cirkusen hösten 2019 och sen har det varit dubbelcirkus med Gökboet light i Sverige. En massa anställda har med viss hjälp fått nya jobb och klarat sig precis jämsmed att inte bli skyldiga för vad de deltagit i. Jag får en känsla att de deltog i att spela en svensk upplaga av Marie Antoinettes hov. Och så ut från detta "Gökbo", med nöds näppe lyckas sälja villan och betala en del skulder.

Men hur ser det ut på hennes skattekonto som arbetsgivare? Hon har inte betalat hyror och verkar mena att just hon inte behöver betala sina skulder, försörja sig själv eller sina barn.

Håller hon nu på att försöka snärja sig in i en äldre mans förmögenhet??

Vad är det hennes mor har anmält och var har systern skrivit ett öppet brev?

Gissar att man syftar på detta:
https://bloggbevakning.se/2020/06/22...er-sager-sitt/
Citera
2020-07-04, 02:15
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Hon skulle bli kär direkt i en rörpulare från Rotebro om rörpularen hade en förmögenhet på 300-400 miljoner kronor!

Även fast rörpularen inte är konstnär och undervattensfotograf på sin fritid?

Jag funderade förresten lite mer över Blondinbellas plötsliga eufori över den nyvunna kärleken, hur kan man uttrycka sig på detta märkliga sätt när man levat i blott 29 år?

”När livet plötsligt vänder och man träffar sin livs stora kärlek”, skriver Isabella Löwengrip på Instagram.

Det har gått snabbt för Isabella Löwengrip och Paul Sundvik, berättar bloggerskan. De två träffades genom Löwengrips kollega Pingis, som tyckte att de skulle passa bra ihop.

– Vi träffades via min kollega Pingis som sa: ”Du måste gå på en dejt med min killkompis”. Så det var en blinddate, eller jag visste inte vem han var. Det visade sig att han inte hade så bra koll på mig heller, vilket var väldigt skönt, säger Isabella Löwengrip och fortsätter:

– Vi var ute på hans båt och det tog bara två-tre sekunder innan vi båda kände: ”Men gud, var har du varit hela mitt liv?”

https://www.expressen.se/noje/dykfot...ps-nya-karlek/

Och helt apropå undervattensfotografi, är det finare att fotografera under vatten än ovanför ytan? Blondinbella har ju för det mesta svävat i det blå med allt sitt skryt om både det ena och det andra, betyder hennes plötsliga bekantskap med Paul Sundvik att hon håller sig nere på botten nu?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2020-07-04 kl. 02:33.
Citera
2020-07-04, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RItD
Gissar att man syftar på detta:
https://bloggbevakning.se/2020/06/22...er-sager-sitt/

Ja, det måste vara systerns brev. Tack. Mammans "anmälan" rinner väl ut i den störtflod av kvicksand eller lervälling som IL producerar.

Idag den 4 juli 2020 är det en kort intervju med Paul S. i Expressen och han är "överraskad" och uppskattar att IL är så "ödmjuk och jordnära". Jag tycker datumet är viktigt för det var den 30 juni 2020 som IL på sin blogg lite hemlighetsfullt beskrev att hon träffat sitt livs kärlek. En man hon ville hålla hemlig ett tag till. Tre till fyra dygn kunde hon hålla den hemligheten.

Hon har i vart fall ett av barnen med ombord på båtutflykten. Hoppas de har det trevligt. Samt att de får mycket tid med sin pappa i sommar också. Vi får väl se hur länge den här tonårsförälskelsen håller sig. Men barnen kan väl knappast ha hunnit lära känna Paul och hur intresserad är han av att bli tvåbarnsfar i praktiken?

https://www.expressen.se/noje/paul-s...ip-overraskad/
Citera
2020-07-04, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Nja...ta inte i så du spricker! Hennes framgångar som företagsledare är dokumenterat usla!

Ur min synvinkel spelar det ingen större roll om någon är usel (bortsett från när det går ut över andra, som unga anställda exempelvis. Det är annars personens eget problem). Massa människor är lite lätt eller väldigt usla företagare, anställda, partners privat eller övrigt. So what? Folk kan vara kassa på det mesta utan att man behöver engagera sig i saken. Det som får mig irriterad är just det här med uthängningarna i pressen. Stalkers publiceras på bild innan de är dömda, om de någonsin blir det (eller ens är det överhuvudtaget?), bara för att de ringer på dörren. Expojkvännen pekas ut som kriminell maffioso när det tar slut. Föräldrarna pekas ut som våldsamma alkoholister. Det finns säkert mer, som jag inte noterat, men poängen är att det är inte ok att som kändis/företagsledare/influencer med jättepublik svartmåla i stort sett okända privatpersoner i nationell press eller på sin egen blogg utan att de ens får möjlighet att kommentera och jag kan inte fatta att kvällspressen och statsradion glatt ställer upp på att agera förtalsmegafon.

Vad gäller övrigt så tycker jag det är ganska egalt. Isabella Löwengrip är en människa. Hon är duktig på vissa saker, sämre på andra. Vissa tycker hon är snygg, andra inte. Att hon är en bra mamma eller en usel. Det finns säkert jättemycket att tycka och tänka om henne, men för min del så ser jag bara ett stort jätteproblem i dagsläget. Hon har städat upp väldigt mycket, men inte den biten.
Senast redigerad av Loqita 2020-07-04 kl. 06:53.
Citera
2020-07-04, 08:31
Medlem
Jag tänker på "Cyanidlvinnan" Barbara Jarl, som for omkring som en blixt mellan relationerna från en som tog slut till en ny. Hon hade precis "lyckats" tillskansa sig guldsmedens tillgångar och nästan lura alla, när hon blev kär igen och lyckades lura av en ensamstående man hans mors lägenhet (och lite till?). Jag vet inte om hon han gifta sig, men fort gick det. Några hann varna den nye partnern. Jag tror det var guldsmedens misstänksamma dotter, som också såg till att mordet på hennes far avslöjades (2018).

En annan jag tänker på i detta sammanhang är Runar Sögaard, som till all sin lycka sprungit på och förälskat sig i en kvinna som ärvt ett helt fastighetsbolag och var rejält förmögen. Det måste ha svidit rejält när Äktenskapsförordet skrevs på någon timme före bröllopet. Men det räddade kvinnan och hennes barn från annat än några hundra tusen i förlust i Sögaards ekonomiska liv.

Inte för att ensamstående föräldrar ska sitta hemma och bara ha det trist, men därifrån till att växla mellan psykiatrisk klinik, sin "gamla" make, en miljardär i NYC, lite bloggande om "hemligheter" och nya möten med ny man igen inom loppet av mindre än ett halvår är faktiskt för mycket för barnen.

Visst är det kul att få följa med ut på båt, men "föräldrar" som i all sin förälskelse bara är upptagna med varandra.

Fridykarfotografen är vuxen, men någon vän har han väl som kan stötta honom genom denna förälskelse? Hans bröder? Hans gamle far? En familjejurist?
Citera
2020-07-04, 08:50
Medlem
trottwells avatar
Något har hänt med utseendet och brösten, även tänderna har förändrats, jämför bilderna.

https://pbs.twimg.com/profile_images...ge_400x400.jpg

https://www.google.com/search?q=isab...85-SujXciXTcjM

https://d.cdn-expressen.se/images/d8...f59/504@40.jpg

https://cdn03.nyheter24.se/27b45ce40...ning_start.jpg
Senast redigerad av trottwell 2020-07-04 kl. 08:53.
Citera
2020-07-04, 10:46
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Ur min synvinkel spelar det ingen större roll om någon är usel (bortsett från när det går ut över andra, som unga anställda exempelvis. Det är annars personens eget problem). Massa människor är lite lätt eller väldigt usla företagare, anställda, partners privat eller övrigt. So what? Folk kan vara kassa på det mesta utan att man behöver engagera sig i saken. Det som får mig irriterad är just det här med uthängningarna i pressen. Stalkers publiceras på bild innan de är dömda, om de någonsin blir det (eller ens är det överhuvudtaget?), bara för att de ringer på dörren. Expojkvännen pekas ut som kriminell maffioso när det tar slut. Föräldrarna pekas ut som våldsamma alkoholister. Det finns säkert mer, som jag inte noterat, men poängen är att det är inte ok att som kändis/företagsledare/influencer med jättepublik svartmåla i stort sett okända privatpersoner i nationell press eller på sin egen blogg utan att de ens får möjlighet att kommentera och jag kan inte fatta att kvällspressen och statsradion glatt ställer upp på att agera förtalsmegafon.

Vad gäller övrigt så tycker jag det är ganska egalt. Isabella Löwengrip är en människa. Hon är duktig på vissa saker, sämre på andra. Vissa tycker hon är snygg, andra inte. Att hon är en bra mamma eller en usel. Det finns säkert jättemycket att tycka och tänka om henne, men för min del så ser jag bara ett stort jätteproblem i dagsläget. Hon har städat upp väldigt mycket, men inte den biten.

Vi 100% överens! Det är skrattretande hur dökär och upp över öronen förälskad hon var i Hampus så länge hon trodde att han var mångmiljonär, så fort han visade sig vara det motsatta så gjorde hon inte bara slut utan hon kastade honom även under bussen som modeuttrycket löd det året!
Citera
2020-07-04, 10:48
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Något har hänt med utseendet och brösten, även tänderna har förändrats, jämför bilderna.

https://pbs.twimg.com/profile_images...ge_400x400.jpg

https://www.google.com/search?q=isab...85-SujXciXTcjM

https://d.cdn-expressen.se/images/d8...f59/504@40.jpg

https://cdn03.nyheter24.se/27b45ce40...ning_start.jpg

Har inte kollat bilderna men det är helt normalt att brösten blir mindre och åker ner en bit efter att en kvinna fått två barn och närmar sig 30 års åldern.
Citera
2020-07-04, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jag har ingen aning om vilka qutms källor är, men vi är några stycken som får pm från andra postare. T ex får jag många pm från en flitig postare som säger sig både vara journalist och insider i finansbranschen. Hen påstår alla möjliga stolligheter
qutm har rätt i en del, men om du tittar efter så kommer du att se att hen i stort sett bara sammanställer, upprepar och spetsar till vad andra redan skrivit i tråden i kombination med att hen gör massiva sökningar på nätet. Som nu senast om Paul Sundvik.

Jag medger att Bellsan är mitt guilty pleasure och att jag hänger här lite för mycket periodvis.
Det är väldigt smickrande att du söker igenom tråden efter mina gamla inlägg och kommenterar ett av dem
Faktiskt riktigt kul med alla dessa metanivåer

Så vitt jag vet har Paul Sundvik inga produkter i serieproduktion. Du får gärna rätta mig om jag har fel.
Denniz Pop Awardspriset som PS formgivit görs ju av naturliga skäl i en mycket liten upplaga, vilket gör det fullt rimligt att formgivaren själv också stått för tillverkningen av föremålet.

Flera av våra mest intressanta glaskonstnärer kan faktiskt blåsa sitt glas själva och har också gjort det ibland. Här kan nämnas namn som Åsa Jungselius, Ludvig Löfgren och Per B Sundberg. De är alla mycket tekniskt skickliga.
Nja du har vissa poänger, varken konstnär eller designer är yrkesskyddat som tex arkitekt i SAR. Vem som vill kan kalla sig det, men det betyder inte att man är bra. Kanske lite samma sak som att kalla sig modell? BB pojkvän är nog mer designer/konstnär i klass med Marie Plosjö, Carolina Gynning, Peter Whahlbeck och andra liknande hobbykreatörer som om de har tur och kontakter lyckas sälja på okunnigt folk sitt skräp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in