Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-08, 17:56
Medlem
Geomeisters avatar
Vad jag förstått om Peter Gabriels senaste I/O är att de två olika skivorna är minimalt olika. Möjligtvis att skillnader verkligen hörs om man lyssnar på båda X-antal gånger, men de flesta verkar knappt höra skillnad alls. Vad inte riktigt syftet med dessa två skivor.. Kanske en av de kommer vara mer värd i framtiden av oklar anledning?
Citera
2023-12-11, 18:25
Avstängd
Adelaides avatar
Camel är bättre.
Killarna i Camel fick t.om fler brudar än Genesis.
Citera
2023-12-11, 18:45
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Har precis lyssnat igenom Bright-side mixen av I/O.
Magnifik skiva. Peter är ett jävla geni.

Nu ska jag byta skiva och höra Dark-side mixen också.
Citera
2023-12-12, 02:10
Medlem
Geomeisters avatar
Både Peter Gabriel och Phil Collins tycker jag tillhör bland de bättre rösterna inom progressiva världen. Peter Gabriel är väl mer artistisk med sin röst, men Phil visade sig vara riktigt kompetent.

Frank Zappa var en skön karaktär och jag gillar hans prat/snack, men någon vidare sångare var han väl inte?

Jon Andersson har jag svårt för (passar bra ibland). Tycker rösten är alldeles för specifik och matchar inte riktigt med Yes-musik.

Geddy Lees skrikröst passar på ett sätt till Rush musik och hans röst tycker jag blev bättre (om än mindre rock n roll) med åren. Dock skulle jag nog säga att det är svagaste delen av Rush som band.

Greg Lake gillar jag mycket. Passar både King Crimson och ELP gällande rösten. Synd att han inte sjöng ännu mer!

Steve Walsh från Kansas är en annan favorit. En röst som skulle fungera även utanför denna specifika del av musikvärlden.

Gentle Giants sångare är svårare att bedöma. Hade jag lyssnat på de som sångare om de sjungit för något där rösterna tar större plats? Nja. Kanske.

Ian Anderson ifrån Jethro Tull gillar jag, men hans karaktär gör mycket (likt Zappa) och är inte en av favoriterna just för rösten.

James LaBrie ifrån Dream Theater tycker jag funkar bra i vissa lägen. Då bandet är så pass instrumentalt skulle jag nog vara mer sparsmakad med sång om jag vore LaBrie.

Roger Waters fungerar i vissa lägen, men blir tråkig i längden. David Gilmour har en annan favoritröst.
Senast redigerad av Geomeister 2023-12-12 kl. 02:14.
Citera
2023-12-23, 13:48
Moderator
Psilosophers avatar
Seconds Out, för i helvete! Igen
Citera
2024-01-13, 19:07
Moderator
Psilosophers avatar
The Lamb lies down on Broadway

Borde lyssna hela men börjar som vanligt med sid. 2, Back in NYC
Citera
2024-01-16, 19:22
Moderator
Psilosophers avatar
Wot Gorilla är kanske deras bästa låt. Jag gillar Tony Banks.
Citera
2024-09-05, 02:34
Medlem
Geomeisters avatar
Lite av ett avsteg från Genesis, men jag slår till ändå. Peter Gabriels trogna basist Tony Levin har ny intervju med Rick Beato. Riktigt bra måste jag säga. 78 år gammal och helt vital i spel och huvud. Lite nördigt, men inte särskilt mycket. Se den och tacka mig senare!
Citera
2024-11-20, 18:26
Medlem
Rebali179s avatar
Har ni sett detta vad tror ni ?? Släpps 28:e mars

"The Lamb Lies Down On Broadway 50th Anniversary Super Deluxe Edition"
https://superdeluxeedition.com/news/...eluxe-edition/

"The Lamb Lies Down On Broadway 50th Anniversary Super Deluxe Edition" is the album's definitive compendium, following the arc of the album’s creation and tour. With input from all of the band members involved in the record, Tony Banks, Phil Collins, Peter Gabriel, Steve Hackett and Mike Rutherford, it comes in 5 LP + 1 BluRay and 4 CD + 1 BluRay formats, both providing a deep dive into the music and visual elements around this album and includes :

* The original album mix, remastered at Abbey Road Studios by Miles Showell from the 1974 analogue tapes

* A BluRay audio disc includes the remastered 96kHz/24-bit high resolution audio and Dolby Atmos mixes of the studio album done by Bob Mackenzie at Real World Studios under the supervision of Peter Gabriel and Tony Banks

* "The Lamb Lies Down On Broadway Live At The Shrine Auditorium" from January 24th, 1975. It is remastered and includes 2 encore tracks, "Watcher Of The Skies" and "The Musical Box". This is the 1st time the full live show, including the encore tracks, has been released in its entirety
* 3 never before released demos from the legendary Headley Grange Session, included as part of a digital download card with the full audio from the set

* A 60 page coffee table style book with Alexis Petridis liner notes, who interviewed all 5 band members to tell the story of "The Lamb", from the writing sessions to live performances, which is believed to be the only time this has happened since its original release
* The book also features images from Armando Gallo, Richard Haines and other noted photographers
* A 1975 tour programme reproduction, replica ticket and poster.
Senast redigerad av Rebali179 2024-11-20 kl. 18:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in