2022-08-31, 07:30
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
69% av Teslorna slda i USA behvde service inom 30 dagar. Frstr du hur sjukt det r?

Men har hrt att du hatar statistik, att dra i ballen och kolla p Steven mark Ryan r nog bttre fr att f sin tes confirmad

https://twitter.com/troyteslike/stat...ThqkuTeix_NydA

Jaha? Missa pongen med flit igen?
Ja det r ett mysterium hur Tesla har de njdaste kunderna med all skit man fr st ut med.

https://www.google.com/amp/s/electre...-industry/amp/
Citera
2022-08-31, 08:02
Medlem
Hur mnga jag n frgar vill ingen kpa en Tesla lngre... hur mnga vill kpa en bil fr 500-1miljon fr att den kan kra sjlv. Folk vill kra sjlva nr jag frgar och kper hellre en sportbil fr samma pengar n en ful Tesla!

Visst Tesla gr s mycket mer. Men vad egentligen? Volvo har redan sjlvkrande lastbilar i trafik.... S vad r Tesla s snabba p egentligen? Tesla floppar snart.....

Och nr de klassar litium miljfarligt blir det nnu dyrare...
Citera
2022-08-31, 08:03
Medlem
Tesla folk har blivit ett eget folkslag... helt blinda
Citera
2022-08-31, 09:37
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ooosooo
Tesla folk har blivit ett eget folkslag... helt blinda

Hur r det gubben? Gick inte Oncopeptides bra igr?
Citera
2022-08-31, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jaha? Missa pongen med flit igen?
Ja det r ett mysterium hur Tesla har de njdaste kunderna med all skit man fr st ut med.

https://www.google.com/amp/s/electre...-industry/amp/

r man ett hypeat bolag som n r en vldigt liten tillverkare s kommer man undan med att bete sig som svin fr att hja marginalerna. Men det funkar inte nr tesla brjar komma upp i riktiga volymer.

Brsvrdet p 900$B kan f en att tro att tesla tillverkar mnga bilar men vi snackar 2% av marknaden.
Senast redigerad av job230ge 2022-08-31 kl. 10:10.
Citera
2022-08-31, 09:50
Medlem
Appr p Teslas kvalitet

https://www.dagensps.se/motor/tesla-...-hungerstrejk/
Citera
2022-08-31, 10:06
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
r man ett hypeat bolag som n r en vldigt liten tillverkare s kommer man undan med att bete sig som svin fr att hja marginalerna. Men det funkar inte nr tesla brjar komma upp i riktiga volymer.

Brsvrdet p 900$B kan f en att tro att tesla tillverkar mnga bilar men vi snackar 2% av marknaden

Ah, s vuxna mnniskor som har rd att kpa en Tesla vet inte bttre helt enkelt? Du fr frska hitta ett stt att kapitalisera p detta fenomen innan folk nyktrar till. Att vara expert p att inte investera i Tesla men inte heller vga korta aktien verkar inte s lnsammt.
Citera
2022-08-31, 10:08
Medlem
Citat:

Brsvrdet p 900$B kan f en att tro att tesla tillverkar mnga bilar men vi snackar 2% av marknaden

Tack! Av 66miljoner slda bilar var 900k Tesla.... Man kan inte vrdera Tesla efter en galen mans drmmar helt enkelt.... Men har ju manipulerat sin "sekt" ver youtu.be
Citera
2022-08-31, 10:13
Medlem
Vi snackar om ett bolag som ven bantar R&D budgeten ngot fruktansvrt fr att maxa kortsiktiga marginaler. Lngsiktig katastrof

Hr r R&D spenderingar senaste 12 mnaderna frn riktiga tech bolag:
Citat:
Amazon: $62.6 billion

Google: $35.4 billion

Facebook: $29.8 billion

Apple: $25.3 billion

Microsoft: $24.5 billion

Samsung: $19.7 billion

Tesla investerade $2 billions. nd r det konsensus hr inne att tesla kommer skapa en humanoid robot med TAM som vrldsekonomin, men det r nog jag som har dlig koll! Oddsen r nog p deras sida.

Hur kan det komma sig att Tesla r efter r senaste 7 ren lovat ngonting som aldrig kommer nrmare men slagorden r nd dont bet against elon och det kommer skert nsta r
Citera
2022-08-31, 10:24
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Vi snackar om ett bolag som ven bantar R&D budgeten ngot fruktansvrt fr att maxa kortsiktiga marginaler. Lngsiktig katastrof

Hr r R&D spenderingar senaste 12 mnaderna frn riktiga tech bolag:

Tesla investerade $2 billions. nd r det konsensus hr inne att tesla kommer skapa en humanoid robot med TAM som vrldsekonomin, men det r nog jag som har dlig koll! Oddsen r nog p deras sida.

Hur kan det komma sig att Tesla r efter r senaste 7 ren lovat ngonting som aldrig kommer nrmare men slagorden r nd dont bet against elon och det kommer skert nsta r

S hur tnker du agera fr att kapitalisera p denna stenskra analys?

Nu har du ftt en ny kompis iaf som verkar vara p din niv. Pminner mig om nr jag gick p lgstadiet och den dr ungen som t modellera och vta lv brjade flja efter mig.
Citera
2022-08-31, 10:35
Medlem
Citat:

Nu har du ftt en ny kompis iaf som verkar vara p din niv. Pminner mig om nr jag gick p lgstadiet och den dr ungen som t modellera och vta lv brjade flja efter mig.

Haha personangrepp! lskar det! Kommer alltid nr folk utan koll fr lite mot argument
Citera
2022-08-31, 10:37
Medlem
Citat:

Hedgea lnga innehav med kort Tesla exempelvis. Men hur jag hanterar mina pengar r ingenting som du behver veta.

Vad anser du om att Teslas R&D budget r helt sinnessjukt liten jmfrt med andra tech bolag samtidigt som du tror att tesla kommer innovera mer n alla dessa? Kan det vara s att du inte har en susning? Eller har du ngon annan teori
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in