Citat:
Ursprungligen postat av
job230ge
~denial ain't just a river in egypt~
Vrdet utav en diversifierad portflj har aldrig blivit mer uppenbart. Efter att du haft mage att pst att Tesla enskilt r en tillrcklig diversifiering skulle jag skmmas lagom om jag var du. 55% ner i r och VDn vrker ur aktier. Frvnta er flertalet form 4s kommande dagar.
ckligt att lura in folk att lgga alla gg i samma korg, speciellt nr korgen r en biltillverkare till en absurd vrdering.
Och nej, det viktigaste fr att tjna pengar p brsen r inte disciplin. Det r att inte g all in i vervrderat skrp. Synd bara om man lr sig den lxan med hela sitt ek
Nu var det vl ifs jag som sa att TSLA r en diversifierad position, ngot jag str fr, och jag har aldrig uppmanat ngon till att g all in vad jag minns. Har ven pongterat att just Elon r en joker i sammanhanget och key man risk r frhllandevis stor som Tesla-aktiegare. Men ocks att den som studerat Elon vet att frdelarna med hans stt att skta saker uppvger nackdelarna.
Kan tillgga att i princip samtliga positioner jag hade i min tidigare, diversifierade, portflj har rasat
nnu mer n Tesla sedan toppen i julas (och de gick inte upp lika mycket innan heller). Men visst, hade jag varit lika smart som du hade jag hllit cash eller ngon annan position du i efterhand kan cherrypicka efter att ha kt tidsmaskin.