Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-11-27, 17:56
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Fr att du p andra sidan tolkar allt positivt?? Kolla bara kommentarerna p videon du skickade nr jag kr frn mitt hus r till affren har 4-5 allvarliga interventions p simpla vgar, de brukade vara 7 stycken. Jag ser frbttringar men lngt ifrn Robotaxi

Och sen nr bestmmer du hur de ligger till? Att du hittar en enskild person med en enskild sikt och sedan anvnder de som gemene man r vl om ngot sjukt?.

Men vad r den grundlggande faktan jag missat? r 2019 sa alla ocks att tesla r mnader ifrn lvl 5. Den versionen blev som du frklarar det skrotad.

Du mste allts frga, trots att jag redan frklarat det fr dig? Programvaran fr den FSD som vi ser idag r ca 2 r gammal. Blir helt enkelt mindre outhrdligt att argumentera med dig om du slutar ltsas att du inte knner till det.

Vad det gller att se saker positivt eller negativt s r jag helt neutral i mina bedmningar. Det r det sinnessjuka i din instllning som gr att din uppfattning om andra mnniskor r helt uppt vggarna. Till den grad att man allt som oftast tror att du endast trollar, d det skulle vara alldeles fr tragiskt om du faktiskt var seris.
Citera
2022-11-27, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Du mste allts frga, trots att jag redan frklarat det fr dig? Programvaran fr den FSD som vi ser idag r ca 2 r gammal. Blir helt enkelt mindre outhrdligt att argumentera med dig om du slutar ltsas att du inte knner till det.

Vad det gller att se saker positivt eller negativt s r jag helt neutral i mina bedmningar. Det r det sinnessjuka i din instllning som gr att din uppfattning om andra mnniskor r helt uppt vggarna. Till den grad att man allt som oftast tror att du endast trollar, d det skulle vara alldeles fr tragiskt om du faktiskt var seris.

Hela premissen att programvaran r 2 r gammal r ju helt efterbliven frn brjan. Nr man arbetar med iterationer s scrappar man ibland versioner och gr nya baserade p lrdomar ifrn fregende. De r samma personer som jobbar p programvaran, de skiftade bara fokus. Antar att du r sarkastisk men har svrt att veta.

Killen som skrek att man skulle kpa varenda dipp vid 1200$ r nog inte skarpaste kniven i ldan
Citera
2022-11-27, 19:33
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Hela premissen att programvaran r 2 r gammal r ju helt efterbliven frn brjan. Nr man arbetar med iterationer s scrappar man ibland versioner och gr nya baserade p lrdomar ifrn fregende. De r samma personer som jobbar p programvaran, de skiftade bara fokus. Antar att du r sarkastisk men har svrt att veta.

Killen som skrek att man skulle kpa varenda dipp vid 1200$ r nog inte skarpaste kniven i ldan

"The FSD improvement will come as a quantum leap, because its a fundamental architectural rewrite, not an incremental tweak"

https://twitter.com/elonmusk/status/...AF11peQ2GrnWXA

Man kan inte diskutera med ngon som inte delar verkligheten alla andra lever i. Har du sett filmen Shutter Island?
Citera
2022-11-27, 20:12
Medlem
Citat:
"The FSD improvement will come as a quantum leap, because its a fundamental architectural rewrite, not an incremental tweak"

https://twitter.com/elonmusk/status/...AF11peQ2GrnWXA

Man kan inte diskutera med ngon som inte delar verkligheten alla andra lever i. Har du sett filmen Shutter Island?

Vet inte om du r sarkastisk eller icke lskunnig, ingen nekar att de skrev om mjukvaran 2020. Det jag pongterar r att det r s man jobbar inom mjukvara med problem._. Eller anser du att nr tesla skrev om mjukvaran inte hade ngonting? Ingen kunskap eller ngonting, ett blankt papper
Senast redigerad av job230ge 2022-11-27 kl. 20:57.
Citera
2022-11-27, 21:28
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Det r ju de som r problemet. S lnge man kan hitta klipp de senaste 24 timmarna p teslor som gr helt uppenbart olagliga och farliga grejer r det vl ganska sjlvklart att man r en bit ifrn LVL4? Exakt samma snack har gtt i 3 r bara ngra Corner cases kvar sen r de helt sjlvkrande

Citat:
Va? Jag trodde den uppdaterades kontinuerligt, men tydligen inte?

Frst fanns det inte ett spr i din retorik av att det rrde sig om en rewrite, nu r det "ingen som frnekar". Med all din back pedaling s mste du kunna vinna ett Tour de France genom att cykla baklnges.
Citera
2022-11-27, 21:44
Medlem
Citat:
Frst fanns det inte ett spr i din retorik av att det rrde sig om en rewrite, nu r det "ingen som frnekar". Med all din back pedaling s mste du kunna vinna ett Tour de France genom att cykla baklnges.

Driver du?

Jag har sagt exakt samma sak hela tiden. Det har sedan 2015 varit ett team som jobbat p teslas sjlvkrning. Att de krde in i problem 2020 och skrev om mjukvaran r vl helt rimligt? Kan lika grna hnda 2023, men nr man skriver om mjukvaran gr man ju det med vetskapen av vad som gick fel frra gngen. Eller tror du teslas FSD team r efterblivna?

Men de vet vl retorikexperten mest om. Du argumenterar om ingenting och frsker gra en pong av ngot som inte finns. Vad r det du frsker argumentera fr egentligen? Att tesla brjade arbeta med FSD r 2020 och att mjukvaran de hade innan 2020 bara var skrp?

Du skiftar fokus ifrn allting med substans, dvs faktiska saker som pvisar framsteg och frsker istllet skifta fokus mot en omskrivning av mjukvara som skedde fr >2 r sedan som p ngot vis ska bevisa ngot som ingen har en aning om vad du menar
Senast redigerad av job230ge 2022-11-27 kl. 22:16.
Citera
2022-11-28, 00:58
Medlem
libbens avatar
https://twitter.com/elonmusk/status/1596704250880720898

Citat:
Tesla team just completed a 500 mile drive with a Tesla Semi weighing in at 81,000 lbs!
Citera
2022-11-28, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libben
https://twitter.com/elonmusk/status/1596704250880720898

Vldigt imponerande om produktionsmodellen gr s lngt och mao drar <12.5kwh per mil nra maxlasten
Citera
2022-11-28, 14:40
Medlem
gladihattens avatar
Citat:
Vldigt imponerande om produktionsmodellen gr s lngt och mao drar <12.5kwh per mil nra maxlasten

Blir intressant med Semi delivery eventet. TV vaporware produkter som lanseras inom loppet av en vecka, inte illa

Jag undrar dock om de kommer nmna ngot om Roadstern. Fr dr kan vi faktiskt brja snacka vaporware p riktigt. Tesla tog hand om preorders med bde saftig handpenning samt vissa som betalade hela beloppet $250k i frvg fr en founders edition. Fem r senare har Tesla inte ens nmnt att produktionen r p G, trots att Elon sa "we're making it now" under eventet 2017.

Visst, roadstern r inte viktig fr Teslas vergripande mission (men oerhrt viktigt fr varumrket IMHO). Men framfr allt finns det vntande kunder som betalat, och som har vntat i 5 r nu - originalroadstern blev ju ocks frsenad men t.o.m den fick kunderna efter ca 3 r, och det var ett frn bolag med avsevrt mindre erfarenhet samt pengakista.

Brjar faktiskt bli pinsamt p riktigt, srskilt nr Elon kan g ivg p twitter-ventyr d Tesla skter sig s bra nd. Ja frutom dessa kunder som betalat 2.5 miljoner kr fr en bil som aldrig verkar dyka upp...
Citera
2022-11-28, 14:47
Medlem
libbens avatar
En bild sger mer n 1000 ord. Men ja, det hr r en del av konflikten/dramat som fanns hos Tesla frsta tiden.

https://pbs.twimg.com/media/FilmZ3SU...pg&name=medium
https://i.imgur.com/QKNuYhJ.jpeg

2 r gammal intervju dr Elon gr igenom hndelsefrloppet.
https://youtu.be/HYBslKnIR_E

Citat:
Men Elon r ingen founder. Han har bara kpt bolaget och kan ingenting
Citera
2022-11-28, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gladihatten
Blir intressant med Semi delivery eventet. TV vaporware produkter som lanseras inom loppet av en vecka, inte illa

Jag undrar dock om de kommer nmna ngot om Roadstern. Fr dr kan vi faktiskt brja snacka vaporware p riktigt. Tesla tog hand om preorders med bde saftig handpenning samt vissa som betalade hela beloppet $250k i frvg fr en founders edition. Fem r senare har Tesla inte ens nmnt att produktionen r p G, trots att Elon sa "we're making it now" under eventet 2017.

Visst, roadstern r inte viktig fr Teslas vergripande mission (men oerhrt viktigt fr varumrket IMHO). Men framfr allt finns det vntande kunder som betalat, och som har vntat i 5 r nu - originalroadstern blev ju ocks frsenad men t.o.m den fick kunderna efter ca 3 r, och det var ett frn bolag med avsevrt mindre erfarenhet samt pengakista.

Brjar faktiskt bli pinsamt p riktigt, srskilt nr Elon kan g ivg p twitter-ventyr d Tesla skter sig s bra nd. Ja frutom dessa kunder som betalat 2.5 miljoner kr fr en bil som aldrig verkar dyka upp...

Frstr inte hur man inte kan tycka att Tesla Semi varit en vaporware. Se https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Vaporware. Citatet order your Semi now and get it in 2019 kan man tycka implicerar ganska hrt att man ska leverera en produkt 2019.

Och vilken r den andra produkten
Citera
2022-11-28, 17:01
Medlem
gladihattens avatar
Citat:

Och vilken r den andra produkten

FSD.

Och nu har du hnvisat till den dr wikipedia artikeln typ 8 ggr men i folkmun betyder nd vaporware produkter som helt enkelt r rena lgner, aldrig blir verklighet eller r s radikalt mycket smre n utlovat att det i princip r en annan produkt. Inte produkter som drjer eller blir lite dyrare n utlovat osv.

Exempel p vaporware r ju Nikola Badger eller Theranos-apparaten. Tesla Model S Plaid+ var vaporware. Roadstern blir det om de inte brjar visa ngra tecken p att den faktiskt r p G. 5 r r mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in