2022-12-27, 19:22
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Wow, utfrskningen r mycket mer ihllig n jag hade kunnat frestllande mig. Nog fr att det varit mycket hype kring bolaget och att aktien knts kraftigt vervrderad, men -70% i r och ytterligare -9% idag r ju faktiskt extremt.

Ni som kan TA, var uppskattar ni att nsta stdniv ligger?

Missade att du just skrivit det citerade.

Brjar den falla under $100 s r det ju typ ett ras i klass med nr frhoppningsbolag faller samman. Nu ger jag inte sjlv denna aktie, men fr alla som gr det hoppas jag att den stabiliserar sig snarast mjligt.

Mauro r duktig p TA. Har tjnat mycket pengar p att ta rygg p honom.
Citera
2022-12-27, 19:29
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
😂 plst kille. Inte konstigt att du frlorar pengar.

Subventionerna frsvinner ju efter rsskiftet. Jag kan stta hela mitt EK p att BYD kommer g med vinst nd. Vill du lgga emot?

Jag ger inte BYD s skiter egentligen i om du sprider missinformation men BYDs vinst har exploderat i takt med att elbilstillverkningen kat.

Klarar man inte att sl ihop 1 + 1 s kanske man inte hr hemma p brsen? https://twitter.com/realjackshea/sta...85QpW_xeY896zQ och d sitter du nd dagligen och spekulerar om hur teslas megapacks kommer ha 60% marginaler

Sluta hitta p saker om vad folk har sagt. Det r bara fakta att subventionerna BYD ftt r strre n deras vinst.
Citera
2022-12-27, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Ni som kan TA, var uppskattar ni att nsta stdniv ligger?

"Stdniv" ... Haha ni r ju fr sta. Hur mnga stdniver ska man imaginrt frska hitta p innan man br inse att det bara r bullshit som folk sitter o hittar p?
En aktie faller tills den niv folk knner r rimlig. Och att frska leka spdam mitt i detta r det ungefr lika mnga som kommer lyckas med som antal som hittat palmes mrdare.
Citera
2022-12-27, 19:58
Medlem
Vart ska detta bottna? Kan bli rets bsta investering om man lyckas pricka botten
Citera
2022-12-27, 20:07
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SystemD
Vart ska detta bottna? Kan bli rets bsta investering om man lyckas pricka botten

https://twitter.com/MauroBianchi24/s...HFMLXs53cVyG7w
Citera
2022-12-27, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
https://twitter.com/MauroBianchi24/s...HFMLXs53cVyG7w

Intressant, men tror du det kan bli slutet p Teslas dominans (i popularitet) om Elon Musk erstts?
Citera
2022-12-27, 20:30
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Intressant, men tror du det kan bli slutet p Teslas dominans (i popularitet) om Elon Musk erstts?

Tesla kommer klara sig utmrkt enligt mig. De jag ser hr r en liten skara haters som inte frstr mycket om ngonting och grna gormar lite extra s fort det r trubbel ngonstans. I den verkliga vrlden nr Elon och flera andra hjrnor sitter och diskuterar fr man uppfattningen att Elon r djupt respekterad, och Tesla attraherar the best and brightest tack vare honom. Tnk s olika det kan vara beroende p vart man lser och lyssnar. Det r ju en vldig skillnad p genomsnittlig kompetens hr och i andra sammanhang menar jag.

Men skapa dig en egen uppfattning om du tycker Tesla verkar vara en bra investering.
Citera
2022-12-27, 20:40
Medlem
Citat:
Tesla kommer klara sig utmrkt enligt mig. De jag ser hr r en liten skara haters som inte frstr mycket om ngonting och grna gormar lite extra s fort det r trubbel ngonstans. I den verkliga vrlden nr Elon och flera andra hjrnor sitter och diskuterar fr man uppfattningen att Elon r djupt respekterad, och Tesla attraherar the best and brightest tack vare honom. Tnk s olika det kan vara beroende p vart man lser och lyssnar. Det r ju en vldig skillnad p genomsnittlig kompetens hr och i andra sammanhang menar jag.

Men skapa dig en egen uppfattning om du tycker Tesla verkar vara en bra investering.

Bra sammanfattat, hller med om allt. Fr mig blir att invnta en fin ingng. Tror vi ska ner lite mer i.o.m stundande lgkonjuktur. Tesla, SBB och Vicore Pharma tror jag alla har potential fr en ten-bagger.
Citera
2022-12-27, 21:17
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Bra sammanfattat, hller med om allt. Fr mig blir att invnta en fin ingng. Tror vi ska ner lite mer i.o.m stundande lgkonjuktur. Tesla, SBB och Vicore Pharma tror jag alla har potential fr en ten-bagger.

Lite mer pain innan det vnder ja. Verkar dock som det r allas vertygelse just nu, s jag blir inte frvnad om det skall upp en bit frst.
Citera
2022-12-27, 21:30
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sopabanan
Varfr mste du kpa fler ?
Du lr ligga galet back ..
Att fylla p hela tiden utan ngon substans fr uppgng i nrtid r helt bortkastat .
Spara krutet tills ngot vettigt slpps istllet och kp in, i dagslget har du mot odds fr varje inkp du gr .

Fr jag investerar i bolaget?

Vettefan om jag r back nnu. Men kan kolla.
Citera
2022-12-27, 21:30
Medlem
Citat:
Lite mer pain innan det vnder ja. Verkar dock som det r allas vertygelse just nu, s jag blir inte frvnad om det skall upp en bit frst.

Jag r lite orolig fr vi har ju ganska uppenbarligen sett en kapitulation i aktiepriset men sentimentet r fortfarande inte pyton. Fortfarande i diverse tesla SH grupper s sger alla att de kper dippen osv osv. Ngot man aldrig ser nra botten, eller vad tror du? Retail brukar ju spy galla och d vnder det
Citera
2022-12-27, 21:33
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Vgar man gissa vilket mrke de kper nsta gng?

https://twitter.com/WholeMarsBlog/st...HuuCVMMFQ&s=19
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in