2022-12-27, 21:47
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Jag r lite orolig fr vi har ju ganska uppenbarligen sett en kapitulation i aktiepriset men sentimentet r fortfarande inte pyton. Fortfarande i diverse tesla SH grupper s sger alla att de kper dippen osv osv. Ngot man aldrig ser nra botten, eller vad tror du? Retail brukar ju spy galla och d vnder det

Jag berrs inte srskilt mycket. Jag r inte belnad, har kapital vid sidlinjen och kortar tills jag fr rtt signaler. Detta r exakt som jag kommer ihg 2007/2008. Frvntar mig att hra folk skriva dravel och ta ut sina knslor ver ngot strre delen av resan ner, fr att sedan drabbas av total panik nra botten. Det r intressant att se hur folk totalt frndras nr det hnder. Du har inte sett ngot srskilt n, tro mig.
Citera
2022-12-27, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jag berrs inte srskilt mycket. Jag r inte belnad, har kapital vid sidlinjen och kortar tills jag fr rtt signaler. Detta r exakt som jag kommer ihg 2007/2008. Frvntar mig att hra folk skriva dravel och ta ut sina knslor ver ngot strre delen av resan ner, fr att sedan drabbas av total panik nra botten. Det r intressant att se hur folk totalt frndras nr det hnder. Du har inte sett ngot srskilt n, tro mig.

De lter smart och s jag uppfattar det ocks. Gick knappt p frskolan 07 s har inga strre minnen av gfc men det som aldrig verkar sl fel r att retail drar de kortaste stret till slut
Citera
2022-12-27, 22:15
Medlem
covf33fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Ni som kan TA, var uppskattar ni att nsta stdniv ligger?
Kan och kan. Jag r en hobbyidiot som gissar likt alla andra :D

Och Tesla har precis tappat neckline p H&Sen med target runt 78-82 (det finns en del support dr i krokarna ocks), men den ska nog ner lngre n s om vi kollar monthly log scale

Dremot r det sjukt verslt just nu, s det lr bli en liten rekyl upp fr att testa 200 EMA igen innan vi ker ner till $80
Citera
2022-12-27, 22:39
Medlem
Citat:
Lite mer pain innan det vnder ja. Verkar dock som det r allas vertygelse just nu, s jag blir inte frvnad om det skall upp en bit frst.

Om den gr upp nu s r det antagligen en bulltrap dr mnga anvnder TA och tnker att den kortsiktigt ska upp fr att ta hem snabba pengar.
Citera
2022-12-27, 22:44
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
De lter smart och s jag uppfattar det ocks. Gick knappt p frskolan 07 s har inga strre minnen av gfc men det som aldrig verkar sl fel r att retail drar de kortaste stret till slut

Jag har aldrig sett s mnga med s bristfllig diciplin som tillkommit p brsen under en s lng bullmarket. verreaktionen nert kommer bli absurd. verlevarna kommer bli rikligt belnade.
Citera
2022-12-27, 22:55
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SystemD
Om den gr upp nu s r det antagligen en bulltrap dr mnga anvnder TA och tnker att den kortsiktigt ska upp fr att ta hem snabba pengar.

Kanske. Jag har den tron just nu fr SPX m.fl.
Jag tror 3900+ fr SPX, sen 3200. Men r inte helt vertygad om att vi skall upp frst. Vart Tesla hamnar i ett snt fall verkar rent intuitivt oerhrt lgt, men jag underhller tanken p att Tesla kan ha gjort sin botten i frvg. Skulle inte satsa mitt liv p det dock. Visst r det kul att trffa en botten, men mycket roligare att faktiskt lyckats kpa p sig aktier ht. De flesta missar botten. Om majoriteten trffade den skulle den inte funnits.
Senast redigerad av BsteHrMongolid 2022-12-27 kl. 23:02.
Citera
2022-12-28, 05:37
Medlem
Citat:
Kanske. Jag har den tron just nu fr SPX m.fl.
Jag tror 3900+ fr SPX, sen 3200. Men r inte helt vertygad om att vi skall upp frst. Vart Tesla hamnar i ett snt fall verkar rent intuitivt oerhrt lgt, men jag underhller tanken p att Tesla kan ha gjort sin botten i frvg. Skulle inte satsa mitt liv p det dock. Visst r det kul att trffa en botten, men mycket roligare att faktiskt lyckats kpa p sig aktier ht. De flesta missar botten. Om majoriteten trffade den skulle den inte funnits.

Du tror p en sen tomterally? 2022 brjade ganska omgende med att brserna fll. Vi fr se om liknande hnder under 2023. Jag tror nd att Teslas fall p snart -70% r anmrkningsvrd. Visst var den extremt vervrderat men tycker den fallit ofrtjnt mycket ir.
Citera
2022-12-28, 09:07
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SystemD
Du tror p en sen tomterally? 2022 brjade ganska omgende med att brserna fll. Vi fr se om liknande hnder under 2023. Jag tror nd att Teslas fall p snart -70% r anmrkningsvrd. Visst var den extremt vervrderat men tycker den fallit ofrtjnt mycket ir.

Jag utesluter inte rekyl och en bulltrap dr alla traders lockas in i lnga positioner. I Tesla tror jag vi har att gra med strre aktrer som utnyttjar all oskerhet kring Kina, som verkar ha problem med covid igen. Inte bara Tesla som drabbas utan ven BYD har ftt sakta ner p sin produktion.. I USA, Europa och Norden rapporteras att inventarier r tomma, precis som i slutet av mnga kvartal frut. Produktionen av 4680-celler nr snart 1 miljon celler/vecka, vilket verkar tyda p att de lst de issues de haft. Fr ett pilotprojekt r detta bra, sen skall flera gigantiska fabriker tas i bruk.

S jag mste sga att denna verreaktion har tagit priset, men det kommer fortfarande bli vrre innan det blir bttre, s lnge man kan ruska ut fler aktiegare.
Citera
2022-12-28, 10:34
Medlem
Ser vi 100$ idag tro? -3% i pre och vi r nu vid niverna som mnga smarta mnniskor rknat som Elons margin call niver.

Kan vara kommande veckan vi fr se electric jesus (real life Tony stark) bli space Karen (MAGA) nr retailsentimentet sviker och folk inser hur Elons LBO av Twitter har frlorat dem stora pengar
Citera
2022-12-28, 10:40
Medlem
bajssprutans avatar
Verkar bli precis som onkel croissant frutspdde:

Citat:
Few things worry me more than this simple thought: I urge everyone to ponder what happens when the market embarks on its next downturn, & r/WSB discovers the power of puts & the gamma squeeze that they can generate going w/ institutional flow, as opposed to against it... ⚠️ ⚠️ ⚠️

Hela wallstreetbets-subredditen r teslaputs i princip. Reverse gammasqueeze.
Citera
2022-12-28, 10:55
Medlem
qaaqs avatar
Skulle kunna g ner betydligt mer. Passerat viktiga fibniver och nu terstr bara 0,786
Citera
2022-12-28, 10:59
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Verkar bli precis som onkel croissant frutspdde:

Hela wallstreetbets-subredditen r teslaputs i princip. Reverse gammasqueeze.

Man ska verkligen inte verskatta wsb frmga att pverka stora frndringar, och det r helt annorlunda ned n upp eftersom man i slutndan bara kan n en hundraprocentig minskning.

Men de r duktiga p att f folk att f upp gonen fr saker som hade hnt nd och jag hoppas att ngra av dem tjnar bra med pengar p det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in