2023-04-13, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Finns inga Tesla Superchargers i Malm och en enda station i Gteborg en bit ifrn centrum, ser inte riktigt hur ditt argument hller alls. I Malm har jag mest sett Skoda Enyaqs rulla runt som taxibilar.
Jag r inte helt sker p att Sverige r Teslas huvudmarknad fr taxi.
Citera
2023-04-14, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Jag r inte helt sker p att Sverige r Teslas huvudmarknad fr taxi.
Jag har inte psttt ngot snt heller?
Citera
2023-04-14, 09:48
Medlem
Ytterligare prissnkningar inatt, nya varje vecka. Konstigt dedr att tesla medvetet decimerar sina marginaler om de inte behver.

Kan nsta vara s att de behver snka fr att slja bilarna?

De skulle vara obehagligt fr ett bilfretag vrderat till skyarna
Citera
2023-04-14, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Ytterligare prissnkningar inatt, nya varje vecka. Konstigt dedr att tesla medvetet decimerar sina marginaler om de inte behver.

Det kan vara s att merparten av vrldens befolkning inte kan betala dom priserna man begr fr en Tesla.
Med tanke p planerna om 20m slda bilar kan man nog inte ha priser p $50k per bil.
Citera
2023-04-14, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Jag har inte psttt ngot snt heller?
Sklart inte. Du bara rkade nmna att det inte finns ngra Tesla som taxi i Malm.
Hur skulle det vara relevant annars menar du? Sverige utgr en vldigt liten marknad fr Tesla.
Citera
2023-04-14, 12:45
Medlem
Citat:
Det kan vara s att merparten av vrldens befolkning inte kan betala dom priserna man begr fr en Tesla.
Med tanke p planerna om 20m slda bilar kan man nog inte ha priser p $50k per bil.

Nej, synd att fretag vrderas efter vinst och inte efter antalet slda bilar. teslas kommer antagligen gra mindre vinst Q1 n Q4 2022. Resan nert .,.,
Citera
2023-04-14, 14:57
Medlem
gladihattens avatar
Citat:

nnu mer obehagligt fr de som frsker sig p att konkurrera. VW lovar t.ex vitt och brett om vinstdrivande elbilar fr 250k (https://europe.autonews.com/automake...ofits-small-ev) men det r lite som att jag nskar mig en Ferrari i julklapp. nska gr ju, men oddsen r inte s hga nr man sljer dubbelt s dyra bilar med frlust idag.
Citera
2023-04-14, 15:06
Medlem
Citat:
Sklart inte. Du bara rkade nmna att det inte finns ngra Tesla som taxi i Malm.
Hur skulle det vara relevant annars menar du? Sverige utgr en vldigt liten marknad fr Tesla.
Du kanske ska lsa vad snubben jag citera skrev? Han pstod att Tesla har massa snabbladdare i stderna och drfr r Tesla s populra som taxibilar, bda pstendena felaktiga.
Citera
2023-04-14, 20:57
Medlem
TESLA r vrt 7 trilioner dollar. Byfnar stasar p Volvo, Wallberg, BAE, Saab, Bonniers och annat.

https://www.youtube.com/shorts/MpDJeLnBBaE
Senast redigerad av Kulturmarxist 2023-04-14 kl. 21:00.
Citera
2023-04-14, 22:10
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:

Det pressar konkurrenter s att konkurrenterna fr lgre vinst och eventuellt mste slja bilar under produktionskostnad. Att tvinga konkurrenter till att frlora pengar r ju bara bra fr Tesla.
Citera
2023-04-14, 22:51
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Det pressar konkurrenter s att konkurrenterna fr lgre vinst och eventuellt mste slja bilar under produktionskostnad. Att tvinga konkurrenter till att frlora pengar r ju bara bra fr Tesla.

Av alla konstiga fantasier som Tesla-tjurarna kr med s r det hr den konstigaste. Nr jag varnat fr att deras marginaler r fr hga d fr jag veta att marginalerna kommer fortfarande vara hga drfr att... [fyll i din favoritanledning]. Nu nr det blir uppenbart att jag och vissa andra hade rtt hela tiden d r det pltsligt positivt att marginalerna ska ner. Ett smart marknadsdrag fr att pressa konkurrenterna.

Tesla kan inte gra fel. Om marginalerna r hga s r det fr att man r bst och om marginalerna r p vg ner s r det ocks fr att man r bst.
Citera
2023-04-14, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
r det bra fr Teslas aktiekurs att gra mindre vinst?

Frn vad jag lst har inte tex Volvo ngra problem att slja elbilar, utan prissnkningar, 2023 rs modell r tydligen slutsld.

Sjlvklart snker man priserna fr att man mste fr att slja det man producerar, snka priserna fr att jvlas med andra r knappast bullish fr aktiegarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in