Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Du påminner bara såå mycket om en blind blottare med liten kuk. Du har inget att visa upp.
Om du åtminstone någon gång kunde lära dig skillnaden mellan teori och empiri. Vad jag tar upp från Kina är sånt som de facto tillämpas där och som bevisligen fungerat.
Samma gamla skit. Du kanske känner till hur teoretiker och experter på slutet av 80-talet fabulerade om hur Japan skulle gå om västvärlden. Jo, tjena. Vi hade att lära av Japan. Ja, visst. Verkigen. Du har säkert inte lagt märke till det men om du ser på en del amerikanska filmer från sent 80-tal så förekommer en hel del japaner i affärssammanhang.
Men nu, nu har vi något att lära av Kina. Ett annat Östasiatiskt land. Jag skulle säga så här: vissa lär sig aldrig.
Arabstaterna subventionerade bröd. Empiri säger vilket totalt misslyckande till land det är när till och med bröd ska subventioneras. K a t a s t r o f. Men... vi ska lära? Hjalle......
Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Sen bör du ju ha klart för dig att även om NS inte bygger på någon specifik teori så fanns det en teoretiker i NSDAP vid namn Gottfried Feder, ifall du nu inbillat dig att Hitler chansade hejvilt. Vi nationalister är pragmatiker när det gäller ekonomi förstår du och då behöver vi inte följa några uppställda dogmer som är fallet med marxism och liberalism. Just därför kan vi titta på ekonomiska lösningar i såväl Kina som arabstater och ta till oss sånt som är bra men rata det som är dåligt.
Ja, visst. Teoretikern.
Då har vi din idol där. Det intressant att veta. Det håller jag med om.