Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-12, 16:00
Medlem
Khayyams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prot
Tycker inte alls det är speciellt uppseendeväckande. Mannen är ju uppenbarligen full och/eller psyiskt instabil och vägrar följa uppmaningarna, hon är ensam som kvinnlig polis och använder de metoder hon anser vara säkrast för henne själv och omgivningen.

Lallandet med brottslingar i detta land är bortom all rimlig gräns.

Såg du på samma klipp som vi andra? Det är helt uppenbart att hon är den som gör så att situationen eskalerar. Visst, mannen betedde sig inte direkt väl, men sättet hon övergår till våld tyder på att hon inte hade kontroll över situationen. Hon tappade fattningen och fattade ett felaktigt beslut när hon började använda våld. Jag har stor respekt för polisen, och jag kan ha förståelse för att även poliser gör dåliga beslut; framför allt med tanke på deras arbetsförhållanden. Förhoppningsvis var det här ett undantagsfall, men hennes lämplighet som polis bör ses över. Det tragiska i historien är att mannen skulle ha noll trovärdighet om det inte filmades.
Citera
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Tycker inte alls det är speciellt uppseendeväckande.
Det är inte det är anmärkningsvärt att hon går till attack bara fem sekunder efter att hon har beordrat honom att lägga sig ner?
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Mannen är stor som ett hus och kan inte ha skadats så mycket av batongen. Vissa människor ska inte dricka alkohol. Hoppas det här blir en läxa till honom, men han har nog glömt det till nästa helg då ett nytt helrör slinker ner.
Citera
2013-07-12, 16:01
Medlem
Headshrinkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrew.ch
Klart det är en könsfråga. Om det istället för en snäll packad norrlänning vore en anabolatupp eller en bombmuslim, så hade lillhunden fått en spark o lilltjejen hade fått en fet lavett så hon däckat. Bara dumheter att kvinnor o småkillar får patrullera själv.

Håller helt med.

Fast så kommer man att tänka på den här videon. Stor humor i hur värdelösa svenska polisen är. Det är alltså med nöd och näppe dom lyckas få med sig bo, hade han inte varit så påtänd hade han garanterat knockat tjejen.
http://www.youtube.com/watch?v=PlzI3lttcJ0
Citera
2013-07-12, 16:01
Medlem
Milkiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickal
Den polisen borde sparkas direkt. Killen är full och gör inte någonting som är agressivt. Hon kan knappast ha tyckt sig vara hotad med sin hund där. Om hon inte kan samtala en man att sätta sig ner eller lägga sig ner så har hon inte något i yrket att göra. Att bussa hunden på honom efter 3 sekunder och sedan börja misshandla honom är inte vad vi betalar polisen för.

Inte aggressiv? han precis flytt från ett slagsmål och slagit in en ruta men handen och det där med att hon bussa hunden på honom efter 3 sekunder så borde du förstå att det kan ju ha hänt något innan det vi fick se. Hon kan ju bett honom flera gånger om och lägga sig ner innan kamerakillen får upp kameran. Sen såg han jävligt tyken ut också när han bara stod där och glodde jag hade nog inte heller kunnat hålla mig från och slå till honom. Buset skall hållas kort och den där lantisen tänker nog efter nästa gång han är uppkäftig mot en polis.

Vet inte vad många av er har för uppfostran men jag fick lära mig att man skall respektera polisen och det är dom som bestämmer när dom kommer. Och se på mig! fast jag själv inte varit guds bästa barn och knarkat dagligen i 10 tal år så har jag aldrig träffat på en otrevlig polis. Ja i stridens hetta under kravaller har man väl stött på någon men när jag själv är där så får jag skylla mig själv, jag vet vad som är rätt och vad som är fel så jag skyller inte på polisen när jag gjort något som är fel.
Citera
2013-07-12, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Mannen är stor som ett hus och kan inte ha skadats så mycket av batongen. Vissa människor ska inte dricka alkohol. Hoppas det här blir en läxa till honom, men han har nog glömt det till nästa helg då ett nytt helrör slinker ner.

haha vad menar du med det? att stora människor inte kan bryta ben? få nervskador? bara för att man är stor så har man inte högre tollerans mot vapen!
Citera
2013-07-12, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Det är inte det är anmärkningsvärt att hon går till attack bara fem sekunder efter att hon har beordrat honom att lägga sig ner?

Det räcker självklart med en sekund för att uppfatta om brottslingen har ambitionen att vara samarbetsvillig eller ej. Sedan får batongen tala.
Citera
2013-07-12, 16:06
Medlem
Prots avatar
Citat:
Vad är det som säger att början på klippet är början på konversationen?
Citera
2013-07-12, 16:07
Medlem
Maowdigs avatar
Ibland får polisen ta oförtjänt mycket skit men i detta fallet så ser det ut som ett solklart fall av övervåld. Självklart ska polisen få försvara sig själv och andra, här var det dock inget försvar som föregick.
Citera
2013-07-12, 16:09
Medlem
Häng ut horan för fan
Citera
2013-07-12, 16:09
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Tycker inte alls det är speciellt uppseendeväckande. Mannen är ju uppenbarligen full och/eller psyiskt instabil och vägrar följa uppmaningarna, hon är ensam som kvinnlig polis och använder de metoder hon anser vara säkrast för henne själv och omgivningen.

Lallandet med brottslingar i detta land är bortom all rimlig gräns.

Citat:

..Och att hon ger honom 2 slag med batongen efter att han lagt sig ner? Det är inte heller uppseendeväckande enligt dig?

De två slagen är ju självklart ett måste för hennes och omgivningens säkerhet.. För vi ser ju tydligt i videon hur hon och omgivningen är i fara..
Citera
2013-07-12, 16:10
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Vad är det som säger att början på klippet är början på konversationen?

Flashbacks samlade mobb av kvinnohatare samt rasister. Ingen av dom är egentligen intresserade av sanningen utan vill endast skriva könsord och annan smörja för att få utlopp för sina egna misslyckanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in