Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-26, 16:52
Medlem
eternussermos avatar
Vilka misstankar finns i nuläget mot bombfyllskallen, slölyssnade på morgonnyheterna och tappade koncentrationen efter misshandel och narkotikabrott, vad var det mer?
Citera
2013-07-26, 16:52
Medlem
GostaBerlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LLH
Var är trams?

Att misshandel går under Brb 3:5, och tjänstefel under Brb 20:1

Att polisen har en avdelning för internutredningar som beslutar sådana saker som tillfällig avstängning eller omplacering

Är det trams att det förekommer att poliser under utredning blir omplacerade eller ibland avstängda så länge utredningen pågår

Anledningen till varför tex en polis kan bli avstängd eller omplacerad under utredningens tid kan bero på att det kan innebära fara i bevishänseende och av utredningstekniska skäl, eller att det finns en fara för aktuell polis att tex vara i yttre tjänst. Plus en del andra orsaker. Detta avgör dom som har ansvaret för aktuell utredning.

http://www.polisen.se/Aktuellt/Polis...rnutredningar/

Jag tror att det är trams att riksenheten för polismål beslutar om att omplacera och stänga av enskilda poliser. Det bestämmer polismannens chef.
Citera
2013-07-26, 16:58
Medlem
tinasluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikarhamilton
Är det bekräftat att det är samma polis som sköt mot den flyende bilen 2010?

Nej. Tvärtom finns indikationer på att det i själva verket är en annan kvinnlig polis. Ngn påstod tidigare i tråden att den namngivna polisen nu har lämnat Sthlm för en utbildning. Berätta gärna mera om detta, du som skrev.
Citera
2013-07-26, 17:21
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinaslut
Nej. Tvärtom finns indikationer på att det i själva verket är en annan kvinnlig polis. Ngn påstod tidigare i tråden att den namngivna polisen nu har lämnat Sthlm för en utbildning. Berätta gärna mera om detta, du som skrev.

Ok vet inte om det är samma skribent du tänker på men det var en som skrev nått liknande ett par veckor sen och den person var extremt pro polis i allmänhet och gav inte ett trovärdigt intryck då det mesta var strunt i övrigt personen skrev.

har inte läst i denna tråden på ett tag så kanske är någon annan du referar till...

Rätt sjukt att inte namnet läckt hit än, FB brukar annars kunna få fram identiten på misstänkt GM på nått dygn annars, kan man tolka det så att läckorna på ploisen inta har mycket till övers för FB
Citera
2013-07-26, 17:32
Medlem
GostaBerlings avatar
Citat:
Ok vet inte om det är samma skribent du tänker på men det var en som skrev nått liknande ett par veckor sen och den person var extremt pro polis i allmänhet och gav inte ett trovärdigt intryck då det mesta var strunt i övrigt personen skrev.

har inte läst i denna tråden på ett tag så kanske är någon annan du referar till...

Rätt sjukt att inte namnet läckt hit än, FB brukar annars kunna få fram identiten på misstänkt GM på nått dygn annars, kan man tolka det så att läckorna på ploisen inta har mycket till övers för FB

Poliser älskar att spöa på folk. Det är därför dom väljer att bli poliser.

Det sitter förmodligen 7-8 poliser i detta nu med kuken i en wienerlängd runkandes till denna film.

Därmed inga läckor.
Citera
2013-07-26, 17:38
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GostaBerling
Poliser älskar att spöa på folk. Det är därför dom väljer att bli poliser.

Det sitter förmodligen 7-8 poliser i detta nu med kuken i en wienerlängd runkandes till denna film.

Därmed inga läckor.

Nej det stämmer inte, har en kvinnlig polis i släkten, vet inte hennes exakta befattning men hon utreder ialf pedofil relaterade brott.

Hon är extremt stabil och inga aggressionsproblem

Har fått berättat många saker för mig, många äckligt skrämmande. betvivlar inte hennes kompetens inom sin yrkesroll nu som utredare, där behövs ingen fysisk styrka ialf.
Citera
2013-07-26, 18:04
Medlem
GostaBerlings avatar
Citat:
Nej det stämmer inte, har en kvinnlig polis i släkten, vet inte hennes exakta befattning men hon utreder ialf pedofil relaterade brott.

Hon är extremt stabil och inga aggressionsproblem

Har fått berättat många saker för mig, många äckligt skrämmande. betvivlar inte hennes kompetens inom sin yrkesroll nu som utredare, där behövs ingen fysisk styrka ialf.

Förlåt, jag glömde en grupp. Dom arbetsskygga. Din släkting tillhör förmodligen den gruppen med tanke på hur få brott hon löser.

Det finns alltså tre typer av människor som väljer att bli poliser. Människor som gillar att spöa på folk, människor som gillar att se andra spöa på folk och människor som inte gillar att arbeta alls.

Fick jag med alla nu?
Citera
2013-07-26, 18:11
Medlem
utopisknakenhets avatar
Hon är iaf tagen ur yttre tjänst nu och är misstänkt för brott, kommer med stor sannolikhet leda till åtal.

Ed* Om detta hade hänt en invandrare i en förort så hade vi haft mängder med bränder i hela landet just nu.
Senast redigerad av utopisknakenhet 2013-07-26 kl. 18:13.
Citera
2013-07-26, 18:12
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utopisknakenhet
Hon är iaf tagen ur yttre tjänst nu och är misstänkt för brott, kommer med stor sannolikhet leda till åtal.

Blir troligtvis nedlagt skulle jag tro vilket 999 st blir av 1000 st när det gäller poliser
Citera
2013-07-26, 18:22
Medlem
GostaBerlings avatar
Citat:

Ed* Om detta hade hänt en invandrare i en förort så hade vi haft mängder med bränder i hela landet just nu.

Ja, det är synd att vi inte får fart på polismotståndet i innerstaden.
Citera
2013-07-26, 18:28
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Snarare så var det så att de fega poliserna bara stog och tittade på när bilarna brann i förorterna. Då när de borde ha ingripit så vågade de inte, nu när en ensam man som inte visar några tendenser till att påbörja våld då blir han misshandlad med batong och hund.
Citera
2013-07-26, 18:44
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GostaBerling
Förlåt, jag glömde en grupp. Dom arbetsskygga. Din släkting tillhör förmodligen den gruppen med tanke på hur få brott hon löser.

Det finns alltså tre typer av människor som väljer att bli poliser. Människor som gillar att spöa på folk, människor som gillar att se andra spöa på folk och människor som inte gillar att arbeta alls.

Fick jag med alla nu?

Ok skitsamma kommer inte ge mig in i någonting här, men jag tror man snarare är masochist än myglare om man söker sig till att utreda pedofilbrott, lättare sätt att bli psykiskt skadad är nog svårt att hitta.

Dvs upplösningsstatistiken har andra viktigare faktorer som påverkar.

Jag är ialf glad att hon inte är i tjänst längre och kan bussa hundar på fler livsnjutare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in