2018-01-27, 21:02
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Ok d betyder det att du inte har fler n 3 likes allts. Om det bara r suddigt och en bild, s r det antingen 1 eller 2 likes.

Ok du r inte srskilt detaljerad, vore intressant att hra lite mer ingende hur bilderna r exakt. Bilder frn resor med leende, ok, man kanske inte verhuvudtaget kan se att du r p en resa..Hur r kroppsprket? r det selfies?

Hr r en sida som r jvligt bra att g efter hur speciellt killar ska gra fr att f matches:

http://www.tinderseduction.com/best-...ofile-matches/

Vilka vinklar man ska ta foton i samt hur man inte ska se ut p sina bilder.

Till exempel:

http://www.tinderseduction.com/wp-co...lity-photo.png

Tidigare har det sttt 5 som siffra bredvid mina likes. Har det att gra med att de tagit bort gilla p mig kanske?

Faaan vad lng text om Tinder och bilderna
Citera
2018-01-27, 21:32
Medlem
Spiaccas avatar
Har ocks mrkt sen jag skaffade Tinder Gold att samma tjejer jag swipat kan dyka upp som val kort efter igen. Jag fick t.ex. Anna Hibbs som val, har swipat henne 7 gnger men hon kommer tillbaka som val igen och igen.

r det en bugg?
Citera
2018-01-27, 21:52
Bannlyst
Fan startade om idag eftermiddag, eftersom det typ aldrig kom in ngon matching. 10 stycken n slnge(vilket r mycket fr mig)
Citera
2018-01-27, 21:57
Medlem
NirvanAs avatar
Behvs inte gold eftersom du ser frgerna och pixlarna tillrckligt vl i 9 av 10 fall fr att identifiera den personen nr den kommer i fldet... du kan "testa" detta knep genom att du nd kan ngra svepet med plus.
Citera
2018-01-27, 22:06
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teguin
Fan startade om idag eftermiddag, eftersom det typ aldrig kom in ngon matching. 10 stycken n slnge(vilket r mycket fr mig)

Exakt, jag r inte frvnad. Upplever samma problem. Vad menar du med "startade om" ?
Raderade och reggade om dig?
Citera
2018-01-27, 22:29
Medlem
HAHAHA fan har hnt med tinder egentligen? Gjorde comeback efter 1 r och sinnessjukt att det blivit numera samlingsplats fr psykopater, dessutom frre match. Sg dessutom frsk statistik p att det kn frdelningen p mn r uppemot 70% och kvinnor under 30%.

Rip Tinder, som var bst mellan 2015-2016.
Senast redigerad av white-power 2018-01-27 kl. 22:33.
Citera
2018-01-28, 00:51
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Tidigare har det sttt 5 som siffra bredvid mina likes. Har det att gra med att de tagit bort gilla p mig kanske?

Faaan vad lng text om Tinder och bilderna
Jag har ftt upp till +10 likes p den guldiga knappen. Sen matchade jag med en tjej och d dk den ner till +3 istllet konstigt nog. S tror inte man ska lita allt fr mycket p den.

Vad tycker ni om superlikes? Frr var jag sparsam men anvnder det flitigt nu, och fr matchningar i princip med varenda tjej jag superlikat!

Mste bara skriva om mina erfarenheter om hur en tjej ser p tinder:
Jag gjorde ett fakekonto med ett kvinnligt namn, jag har inte ens en bild p mig sjlv utan det r bild p en solstol. Jag fr nd matchning med varenda kille. S frstr om tjejer inte vill ha appen nr varenda kille har swajpat hger
Senast redigerad av kukflash 2018-01-28 kl. 00:53.
Citera
2018-01-28, 03:07
Medlem
3dls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Fattade jag rtt beslut att ta bort matchningen?.

Tveksamt, nu gller det att antingen styra upp det via sms fr att f ngot slags avslut, alternativt snabbt hitta en ny fr att f utlopp fr saknaden. Annars r det ltt hnt att man fastnar och tillmter det strre betydelse i ens liv n vad som r hlsosamt fr en sjlv.

Gjorde en liknanade grej fr drygt ett halvr sen, och jag tnker fortfarande mycket p honom och p vra snack.
Nr det brnner fr mycket bakom gonlocken gr jag in i trden och lser, det fungerar som en vaccination om jag frestller mig honom som ett tappat misogynt as som ser mnniskor i siffror och jagar notches on the bedpost.

Egentligen hade jag prjsat alla middagar i vrlden fr att bara f trffa honom. Se att han finns p riktigt, bara f hra hans rst. Flamsa om stel tystnad och knna sig sdr nervs och pirrig som man bara kan gra en gng med en mnniska.
Ltt vrt hummerknaprande och bubbelsrplande, eller vad nu allas ursvultna high maintenance dejter bestller in.

Och fr att spinna vidare p tidigare diskussion om varfr i helvete nn bjur p fda nr det r underliv man vill t - well, fr att man har rd. Och fr att man vill umgs med en mnniska. Konversera och roas p ett lttsamt vis. Och framfrallt fr att man ogrna tar hem frmlingar alternativt ker ut till en sunkig tredjehandslya i fashionabla orten fr att gna sig t umgnge.
Sen r det rtt sknt att slippa laga mat ibland..
Senast redigerad av 3dl 2018-01-28 kl. 03:12.
Citera
2018-01-28, 03:46
Medlem
3dls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yippeekiyayy
Har det hnt ngon hr att man ftt upp ngon i fldet, alternativt matchat med ngon p tinder och sedan sett denna person oavsiktligt ute p stan? Vad har isfall hnt, har ni knt igen varann? 😁

Oja, roligast var nr jag ser en match som jag skrivit till utan respons, han och en donna frsker f till det p en fest, men kalas som man var stvlar jag ver med ett "men HEEJ..vi har matchat p tinder, va kul att se dig!!", attack-kramar och frsvinner raskt drifrn.
Citera
2018-01-28, 10:48
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3dl
Tveksamt, nu gller det att antingen styra upp det via sms fr att f ngot slags avslut, alternativt snabbt hitta en ny fr att f utlopp fr saknaden. Annars r det ltt hnt att man fastnar och tillmter det strre betydelse i ens liv n vad som r hlsosamt fr en sjlv.

Gjorde en liknanade grej fr drygt ett halvr sen, och jag tnker fortfarande mycket p honom och p vra snack.
Nr det brnner fr mycket bakom gonlocken gr jag in i trden och lser, det fungerar som en vaccination om jag frestller mig honom som ett tappat misogynt as som ser mnniskor i siffror och jagar notches on the bedpost.

Egentligen hade jag prjsat alla middagar i vrlden fr att bara f trffa honom. Se att han finns p riktigt, bara f hra hans rst. Flamsa om stel tystnad och knna sig sdr nervs och pirrig som man bara kan gra en gng med en mnniska.
Ltt vrt hummerknaprande och bubbelsrplande, eller vad nu allas ursvultna high maintenance dejter bestller in.

Och fr att spinna vidare p tidigare diskussion om varfr i helvete nn bjur p fda nr det r underliv man vill t - well, fr att man har rd. Och fr att man vill umgs med en mnniska. Konversera och roas p ett lttsamt vis. Och framfrallt fr att man ogrna tar hem frmlingar alternativt ker ut till en sunkig tredjehandslya i fashionabla orten fr att gna sig t umgnge.
Sen r det rtt sknt att slippa laga mat ibland..

Hehe ja du lste ju mina tankar. Allts jag tnkte p henne igr, tycker synd om henne nu i efterhand pga diverse anledningar. Att vi inte fick ett riktigt avslut, vi hade frfan en dejt inplanerad men jag bara tog bort henne utan att sga varfr. Jag raderade hennes nummer s det har jag inte lngre kvar. Dock har hon ju ett ganska s ovanligt namn och var ltt att hitta p Facebook. Men jag r inte en sn som vill framst som otck och kommer drfr inte kontakta henne via FB ven om jag jttegrna vill. Och skulle jag gra det skulle det vara fr att endast be om urskt ingenting annat fr att jag inte gav en frklaring. Mdde lite dligt igr d jag tnkte p henne, nu i efterhand inser jag att jag gjorde ett jvla korkat beslut.

Vad hnde dig menar du? Tog du ocks bort en match du tyckte om? Varfr?

Edit:Hittade dit inlgg nu:

(FB) Tinder-appen

Du tog bort en person som du pratat med i 1 r p Tinder?! Varfr?!
Senast redigerad av OvissFramtid 2018-01-28 kl. 10:53.
Citera
2018-01-28, 11:00
Medlem
Klappasftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av opaler
Varfr tror du det?

Jag r ju bara realist att det r lttare fr tjejer n killar att f matchningar.

Jag r fullt medveten om det och det r just som gr att tjejerna fr hybris nr de i verkliga livet inte r ett dugg speciella.

Citat:
Ursprungligen postat av Schablonbild
Baserar du det som att vrdera sig hgt upp nr tjejen vill ha en svensktalande singel kille som inte upptrder som ett svin? Hur ser det ut fr dem som vrderar dem sjlva lgt isfall?

Det r just svinen som frstr fr oss rliga. Tinder r s jvla oserist s det skriker om det. Fr tio r sedan var det betydligt mer serist innan alla frskte boosta sina egon p sociala medier.
Citera
2018-01-28, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Vad de flesta kvinnor vill ha fr utseende p en man r ganska klar. Du behver inte vara en gymhunk, men r du kraftig p ett inte s charmigt stt s fr du brja jobba p det. Klipp dig till en klassisk herrfrisyr. Har du haft skgg i ett par r nu och inte varit s framgngsrik med damerna? Raka dig. Kp klder som passar din passform. Se vnlig ut p dina foton, det ska se ut som att man kan ha roligt med dig. Inga foton dr man ser tydligt att du r berusad, inte heller dr du syns med attraktiva kvinnor. Din biografi ska vara ganska kort och hellre med blinken i gat n fr seris.

Allt detta r enligt mina erfarenheter och kanske inte passar alla, men jag har kommit till den nivn att det r svrt att ens hinna trffa alla som vill trffas.

Som tjej mste jag instmma med detta Inte allt fr sllan stter jag p mn som bara har bilder med solglasgon p, eller lite halvtaskiga badrums-selfies (mobilkamerans brnnvidd r sllan ultimat nr det gller att ta nrbilder p sitt ansikte). Det bsta r ju helt klart naturliga bilder tagna av andra. Kanske finns det ont om nytagna sna, s en selfie behver inte vara fel att komplettera med isfall.

Detta med kroppsbehring r verkligen en grej vrd att diskutera. Det finns sklart tjejer som gillar hriga mn. Jag tror de r lngt under majoritet. De flesta tjejer som gillar skgg gillar ett vltrimmat och vlsktt sdant, inte en vildvuxen risbuske. Och en snygg frisyr gr ju s himla stor skillnad fr ett helhetsutseende. Brjar det bli ont om hr p huvudet? Raka det eller klipp det riktigt kort, ser helt klart mest vlvrdat ut.

Jag kan bara tala fr mig sjlv, men jag tror inte att jag r av en konstigt sikt nr jag sger att vlvrdade och stiliga mn r de som attraherar mig mest. Jag gillar att se en avslappnad bild p en man i bra frisyr, snygga klder och kanske till och med ett armbandsur (behver inte vara nn dyrgrip).

Knde sjlv att jag var kraftig p ett inte s charmigt stt, vilket jag har tagit tag i och vger nu 80% av vad jag gjorde fr ett r sedan. Det var jobbigt och det tog tid, men det har ltt varit vrt det. Inte bara pga att andra uppfattar mig som mer attraktiv, men jag har ven sjlv ftt ett annat sjlvfrtroende och en rad positiva hlsoeffekter p kpet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in