2018-06-07, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det hr med emojis. Varfr skriver ngon godnatt fljt av en manssymbol?

De skickar en killversion av en emoji som inte funkar i ditt operativsystem. nd tur att vi numer har nstan varenda emoji i kill- och tjejversion samt i alla mjliga hudfrger. Sjlv brukar jag PK-certifiera mina Tinder-konversationer genom att alltid vlja den mrkaste emojin.
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-06-07 kl. 14:37.
Citera
2018-06-07, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Nej, det r faktiskt fullt grammatiskt korrekt av henne att srskriva det. Det r inget fel med treordsvarianten. Dremot undrar jag vad "femiteism" och "femiteister" r?

Hon dr var fr vrigt ett bra exempel p varfr det inte r rekommenderat med ngon universitetsbrud. Se hur hela hennes identitet tycks kretsa kring hennes utbildning och jobbtitel. Sdana har redan ngonting uppkrt i rven.

Det var jag som skrev "ver huvud taget" i tre ord. Men visst r det korrekt!

"Femiteism" r en annan mer deskriptiv term fr feminism och pekar p de slende likheterna mellan denna (pseudo-)politiska ideologi och konventionell religion.
Citera
2018-06-07, 14:44
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
De skickar en killversion av en emoji som inte funkar i ditt operativsystem. nd tur att vi numer har nstan varenda emoji i kill- och tjejversion samt i alla mjliga hudfrger. Sjlv brukar jag PK-certifiera mina Tinder-konversationer genom att alltid vlja den mrkaste emojin.

Ah det stmmer nog. Fr ser ut som att det inte riktigt funkar. Tack.
Citera
2018-06-07, 14:48
Medlem
Citat:
Ah det stmmer nog. Fr ser ut som att det inte riktigt funkar. Tack.

Om du har iPhone s r det vrt att ladda ner senaste iOS och drmed halvera batteritiden, d du fr tillgng till en emoji som anstrnger sig fr att inte krkas. Perfekt att plocka fram om ngon flockmnniska p Tinder brjar brka om patriarkatet eller dylikt. Jag menar, dumma mnniskor r inte provocerande per automatik; det r nr de samtidigt gr ansprk p sanningar och visar p bristande dmjukhet som det blir vmjeligt.
Citera
2018-06-07, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Det finns inget bttre analog fr att kommunicera sin sinnesstmning till ngon man inte knner alls, ver Internet.

Ser inte alls kopplingen till den omanlighet du verkar antyda p, det r nog snarare en generationsfrga.

I grund och botten r alla medel fr att kunna kommunicera vl med tjejer, och frutsttningar fr att kunna skapa en connection med dem, inget man br frkasta. Srskilt inte om man vill ta till vara p alla till buds stende medel fr att lyckas i slutndan.
Om det nu skulle vara omanligt (vi leker med tanken), vad fan gr det? Jag kan prata bebissprk med vissa tjejer som jag knner fr att gra det med, hur jvla manligt r det d? Som om man mste och vill vara s jvla manlig hela tiden.

Det r nog de som tnker i de banorna som inte sjlva r s stabila i sin manlighet.

Just smileys kan bli jobbigt om det verdrivs, men iom att ca 10-15% av sjlva kommunikationen endast anvnds vid skrift, inga blickar att tolka, inga ansiktsuttryck, inget tonlge, s gr ju det att ex ironi nstan r omjligt att uppfatta utan en smiley. S jag tycker de kan hjlpa till emellant, givetvis.

Fattar du det eller?
Fattar du det eller?
Citera
2018-06-07, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Om du har iPhone s r det vrt att ladda ner senaste iOS och drmed halvera batteritiden
Dubbleras den eller halveras den, och om det r det sistnmnda, r det verkligen vrt det d? Att f ngra smileys men p bekostnad av mycket smre batteritid.
Citera
2018-06-07, 15:03
Medlem
Honeyvoices avatar
Nr jag brjade skriva i Tinder trden i januari om snljperiet hade denna trd 2,6 milj visningar(om jag inte minns fel).

Nu har den 3,1 milj visningar efter 5 mnader dvs 500 000 visningar hittills.

Flashbacks eget PH? mi----aow

#Tindertrdenthedokuspa
Senast redigerad av Honeyvoice 2018-06-07 kl. 15:05.
Citera
2018-06-07, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Det finns inget bttre analog fr att kommunicera sin sinnesstmning till ngon man inte knner alls, ver Internet.

Ser inte alls kopplingen till den omanlighet du verkar antyda p, det r nog snarare en generationsfrga.

I grund och botten r alla medel fr att kunna kommunicera vl med tjejer, och frutsttningar fr att kunna skapa en connection med dem, inget man br frkasta. Srskilt inte om man vill ta till vara p alla till buds stende medel fr att lyckas i slutndan.

Kanske r det ett bttre stt i mnga fall men i de flesta fall behver man inte kommunicera sin sinnestmning alls d det inte finns ngon anledning till det. Kvinnor och homosexuella gr det eftersom det ligger i deras natur att vara vertydliga med sinnestmningar och knslor i kommunikationen.
De r mer tillmtesgende av naturen och mer angelgna om att alla ska gilla dem. Nr en man gr det framstr det tvrtom ofta som fjolligt och vekt och jag trffat mnga som tyckt det r gay nr mn anvnder dem.

Drav kopplingen till det emaskulerande med massa figurer. Men idag ser vi ju yngre killar som tar selfies p sig sjlva med hundfilter p Snapchat och allting, s lite av en generationsfrga stmmer nog bra. Yngre generationer i Sverige har vldigt liten uppfattning om manlighet.

Sen beror det som sagt p sammanhang och hur kalibrerat det r. r ju skillnad p att gra s hr:

Random tindersnubbe: Hej Jenny, jag saknar dig 🙈 Tyckte vr kvll igr var MAGISK. Jag hade sjukt kul. Synd att du behvde g s tidigt vid 10-tiden, men skulle du vilja ses igen fr en 3-rtters p lrdag istllet??? 😍😘
Jenny: Kanske. jobbr kvll hela helgen o frmodligen fram till jul tyvrr. fr se

Och s hr:

Jenny: Du Chad? Ass jag kan fan inte sluta tnka p dig vr kvll igr efter att jag mtte upp dig vid 10. r m och kan knappt g fortfarande! Vi borde ses igen snart... Bsta nnsin! 😍 😍 😍😘
Chad Thundercock: hah. ja det blir ba bttre framver 👌

De flesta killar r nog nrmare det frra.
Citera
2018-06-07, 16:09
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
En lng diskussion med en halvt begvad feminist.

https://imgur.com/a/ctNaO1a

En uppfljning. Ville se hur lngt hon kunde ledas. Tmligen lngt, visade det sig.

Mrk vl ocks anvndandet av emojis. Jag tycker det r p en lagom niv i alla fall.

https://imgur.com/a/pAUuLXk
Citera
2018-06-07, 17:47
Medlem
TarzansFarsas avatar
Det r svrare att f sitt konto sett i kortleken ifall man verifierar genom telefonnummer n genom fejan. Efter 15 matchningar p 3 dygn s reboota jag mitt konto igen fr att bli sedd mer igen och fick 2 matchningar nyss en transa och en hippe tjej med hr i armhlan. h lgger tinder p hyllan efter helgen.
Citera
2018-06-07, 17:52
Medlem
TarzansFarsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Jag fick precis min frsta matchning p vldigt lnge. Inom 10 sekunder r jag borttagen!
Dom enda likes jag fr r de som sker av misstag.....sorgligt hahaha!

Haha blev superlikad av en snygg tjej och efter 10 sekunder var det borta. Kortvarig lycka
Citera
2018-06-07, 17:59
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Haha blev superlikad av en snygg tjej och efter 10 sekunder var det borta. Kortvarig lycka

P mina senaste 3-5 matchningar s har jag blivit borttagen ganska direkt. Blir inte ens glad nr jag matchar med ngon lngre, vet ju att personen kommer ta bort mig direkt haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in