Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-02-19, 19:14
Medlem
Bandida.locas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banbrytare
Någon mer som noterade att Kalles kaviar hade en väldigt liten säng för att vara en vuxen man? En sån 90cm som stod tryckt mot väggen á la pojkrum när man bor hemma...
De flesta vuxna har väl en dubbelsäng som står med huvudändan mot en vägg, och mitt i rummet. Ger vibbar av att han varit ungkarl större delen av sitt liv.

Tror för övrigt att Kalles kaviar och hans mö passar bra ihop i teorin: jobbar inom samma bransch, är aktiva personer, gillar att klä upp sig etc. Men i praktiken tror jag inte på dem helt enkelt för att hon inte kommer attraheras av honom.

Man blir ju misstänksam när en höginkomsttagare med kemtvätts-kläder har en så ordinär säng. Han är sinnebilden av alla fyrkantiga självupptagna unga läkare man träffat genom åren.
Citera
2021-02-19, 20:18
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca
Man blir ju misstänksam när en höginkomsttagare med kemtvätts-kläder har en så ordinär säng. Han är sinnebilden av alla fyrkantiga självupptagna unga läkare man träffat genom åren.

Alltså ALLT är ju skumt med den där Kalles Kaviar.
Varför fick experterna den ljusa iden att ha med honom?

Som någon var inne på, så kan det vara en konspiration från Kalles Kaviar att sponsra programmet?

Jag skulle bli livrädd om jag såg honom på stan, ute på joggingtur iförd sina slippriga 70-talsträningsshorts bärandes NK- och shoppingkassar på joggingpasset, och undra vilken slutenvårdsavdelning han kom ifrån.

Första gången i programmets historia man tycker riktigt synd om bruden, innan man ens sett henne möta sin partner.
Citera
2021-02-19, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Alltså ALLT är ju skumt med den där Kalles Kaviar.
Varför fick experterna den ljusa iden att ha med honom?

Som någon var inne på, så kan det vara en konspiration från Kalles Kaviar att sponsra programmet?

Jag skulle bli livrädd om jag såg honom på stan, ute på joggingtur iförd sina slippriga 70-talsträningsshorts bärandes NK- och shoppingkassar på joggingpasset, och undra vilken slutenvårdsavdelning han kom ifrån.

Första gången i programmets historia man tycker riktigt synd om bruden, innan man ens sett henne möta sin partner.

Så bedrövlig är han inte. Hur ser grävmaskinisten ut då?
Citera
2021-02-19, 20:39
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossa-nova
Så bedrövlig är han inte. Hur ser grävmaskinisten ut då?

Okej. Jag kanske är subjektiv när jag ser honom så oattraktiv?

Jag var iallafall tvungen att bre mig kaviarmackor här när jag pratade om honom.
Citera
2021-02-19, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Okej. Jag kanske är subjektiv när jag ser honom så oattraktiv?

Jag var iallafall tvungen att bre mig kaviarmackor här när jag pratade om honom.

Hade jag varit brud hade jag definitivt valt Kalles framför grävmaskinisten och rikstönten.
Citera
2021-02-19, 21:12
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossa-nova
Hade jag varit brud hade jag definitivt valt Kalles framför grävmaskinisten och rikstönten.

Tur att det finns fler killar att välja på irl.
Citera
2021-02-20, 00:36
Medlem
Citat:
Någon mer som noterade att Kalles kaviar hade en väldigt liten säng för att vara en vuxen man? En sån 90cm som stod tryckt mot väggen á la pojkrum när man bor hemma...
De flesta vuxna har väl en dubbelsäng som står med huvudändan mot en vägg, och mitt i rummet. Ger vibbar av att han varit ungkarl större delen av sitt liv.

Tror för övrigt att Kalles kaviar och hans mö passar bra ihop i teorin: jobbar inom samma bransch, är aktiva personer, gillar att klä upp sig etc. Men i praktiken tror jag inte på dem helt enkelt för att hon inte kommer attraheras av honom.

Nja, sett väldigt många hemnetannonser där gamlingar bott med singelsäng. de har väl iofs inte tänkt sig träffa ngn ny och haft all kärlek bakom sig. Även en del för studenter. Men visst, (i hans ålderskategori) jag tänkte ngt liknande, handlar ju om vilken bild man vill förmedla också, både inför hemsläp, potentiella fruar och hundratusentals tittare i public service-tv..
Citera
2021-02-20, 01:04
Medlem
Kalles kaviar är blond, inte rödhårig. visst, finns ett fåtal snygga rödhåriga (kvinnor oftare än män) men generellt så är det ju ingen vinstlott. Ellinors och lars "gemensamma värderingar och politiska åsikter" antar jag är att vara pk? Den där lars ger ett frireligiöst uttryck, är han det inte innan så hade han passat perfekt som pastor.. den där grävmaskinisten har ju ett väldigt speciellt utseende, att han är lång och hyfsad kropp väger knappast upp det. Sen larvigt att hittat folk med fäbless för hundar, svenssonliv osv. och gör värsta grejen av det.
Citera
2021-02-20, 08:03
Medlem
Deagle66s avatar
Årets upplaga är tydligen rasistisk.
Ingen som tänkte på "mångfalden"

😂😂😂

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...r-en-katastrof
Citera
2021-02-20, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deagle66

😂😂😂

Tänkte på att det var ett högst ovanligt drag av SVT att inte ha med någon som är gay, svart eller äldre än 45 år SVT som annars alltid ska vara så inkluderande.

Själv bryr jag mig inte förutom att det är svårt att hålla reda på dem och man blir nästan tvungen att lära sig deras namn för att kunna diskutera programmet med andra.
Citera
2021-02-20, 08:18
Medlem
Isnatts avatar
Kalles Kaviar är fortfarande studentikos! Spex och egenheter!
Citat:
Ursprungligen postat av Deagle66

😂😂😂

Citat:
Var på riktigt svårt att skilja tjejerna åt
Oh jävlar, tur att hon inte skrev det om kineser
Citera
2021-02-20, 08:38
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Tänkte på att det var ett högst ovanligt drag av SVT att inte ha med någon som är gay, svart eller äldre än 45 år SVT som annars alltid ska vara så inkluderande.

SVT kanske räknar med att de med råge fyllt kvoten av homos, hudfärger, pensionärer och allmänt avvikande personer i och med programmet Första dejten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in