Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-13, 16:48
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timoteus
Min fru och jag låtsas att Sofia är vår dotter när vi tittar på programmet. Hon är gullig, Anton också.
Jag beklagar sorgen att ni också begåvades med enbart gossebarn 🤒 jag har också fantasier om att lyfta upp småflickor (ur vattenpussar)

Citat:
Susanna är otäck. Folk som inte kan äta ens en måltid som inte är precis efter deras krav är det något skevt med.
Jag ger dig rätt i att man inte uppvisar smak-synpunkter mot folk man inte ska leva ihop med & försöka lära älska, då vore man otrevlig, men nu förutsättningarna här motsatt, alltså är Susanna inget annan än trevlig!

Det är nu tidigt i relationen som Susanna är såhär inkluderande & ger honom en chans att lära känna hennes tycke & smak (du vet ingen annan kommer att fråga vad du inte gillar) och han borde retsamt svara upp och inkludera henne i sitt eget revir.

Du kan aldrig bygga en sund enskilt ihoparad självkärleksrelation om du inte tar emot (hon åt upp) men samtidigt tillrättalägger och ger honom en chans att i framtiden överraska henne med att blidka henne, och vice versa, eftergift och återgift återigen va.....

Det är den slutgiltiga kärleken, när man övertid fått sin trolovade att inse att dom egna preferenserna varit överflödiga 🤪🥰

Citat:
Spring, Grävis, spring!
Löjligt att vilja ha en arbetartyp till man och sedan klaga på att han är småstadsmässig. Var fan tror hon att skogshuggare Mfl kommer ifrån? Kläcks ur ägg från en kravcertifierad speceriaffär på Södermalm? För att ha valt ett yrke på det sociala området har hon dålig koll på socialgrupper och hur man talar och tänker i dem.
Man behöver inte anpassa sitt tal efter socialgrupp öh, man är inte det ena eller det andra, utan man är sammansatt som person och kan vara överklass å äta falukorv i ugn
Senast redigerad av Crapmagic 2021-03-13 kl. 17:28.
Citera
2021-03-13, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Bleka, spinkiga tjejer med udda utseende är vanligt förekommande i BDSM-förhållanden. Cp-Sofia ser ut som en sån där förtappad liten Daddy-flicka som aldrig säger nej till sin mentalstörda, perversa äldre kille.

Gällande cp-Sofias utseendemässiga avvikelse så tror jag den härrör från näringsbrist pga av för tidig förlossning. Som jag var inne på tidigare så hindrar näringsbrist i tidiga år skelettet från att utvecklas normalt. Framförallt blir ansiktsbenen oftast för små och pyttiga(vanligt t.ex i Baltikum). Eftersom hon är svensk så lär det inte ha att göra med att hon inte skulle fått tillräckligt med mat under sin barndom, utan det är förmodligen så att hon föddes alldeles för tidigt - vilket gjort att hon fått denna skeva och cp-iga look.
Vad snackar du om egentligen? Det är inget fel på hennes ansiktsben.
Citera
2021-03-13, 17:29
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Vad snackar du om egentligen? Det är inget fel på hennes ansiktsben.
Han letar ”fel” hos andra för att må bättre själv. Tragiskt.
Citera
2021-03-13, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Alltså Susanna är nog den värsta manshatare jag sett under mitt liv.

Hon värnar för i sin facebook att kvinnor inte ska bli misshandlade,
men det hon ägnar sig åt själv är den värsta formen av psykisk misshandel mot Johan.
Psykisk misshandel i relationer är ett inslag som vi tar på stort allvar, likväl som den fysiska misshandeln.

Det är inte ok, bara för att han är lite vek.

Hon är även värsta formen av mansplainare.

Nej det är inte ok med vare sig kvinnor eller män som misshandlar sina partners.

Verkligen! TÄNK om en av killarna betett sig så mot en av tjejerna? Om grävis varit sån mot henne. Jag tror produktionen brutit och kallat in en av experterna bums.

För övrigt är deras förhållande dömt att misslyckas nu. Hon kommer aldrig gå från det där till attraktion till honom, och han kommer aldrig attraheras av henne såsom hon beter sig. Frågan är varför hon ens sökt in till programmet?
Citera
2021-03-13, 18:28
Medlem
Någon som har en idé varför Fru Taco sitter och gråter på trottoaren med sin vän i nästa avsnitt?
Citera
2021-03-13, 18:31
Medlem
Citat:

men det hon ägnar sig åt själv är den värsta formen av psykisk misshandel mot Johan.
Psykisk misshandel i relationer är ett inslag som vi tar på stort allvar, likväl som den fysiska misshandeln.

Nej det är inte ok med vare sig kvinnor eller män som misshandlar sina partners.
I Sverige är det ok med misshandel.......... Om det är mannen som blir drabbad 😔
Citera
2021-03-13, 18:43
Medlem
0Z8Ss avatar
Hoppas den där Susanna både tittar på programmet samt följer denna tråd (vilket hon med stor sannolikhet gör; Hej hej Susanna 👋🏻👋🏻👋🏻, du framstår som ett jävla arsle) och lär sig hut. Feminist eller inte, jeez du är oförskämd.
Citera
2021-03-13, 18:45
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banbrytare
Verkligen! TÄNK om en av killarna betett sig så mot en av tjejerna? Om grävis varit sån mot henne. Jag tror produktionen brutit och kallat in en av experterna bums.

För övrigt är deras förhållande dömt att misslyckas nu. Hon kommer aldrig gå från det där till attraktion till honom, och han kommer aldrig attraheras av henne såsom hon beter sig. Frågan är varför hon ens sökt in till programmet?

Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
I Sverige är det ok med misshandel.......... Om det är mannen som blir drabbad 😔

Jag håller med er, även om jag är kvinna.

Men Susanna är det värsta rötägg jag sett.
Hur kan man bara ta sig friheten att toppstyra någons psyke som hon gör?
Men det är ju något allvarligt fel på henne också.
Hur fan kan hon vara så överspänd på varje steg han tar, och varje sak han säger?

Man har inga som helst rättigheter att göra så med en annan människas psyke.
Hon borde få en egen tråd på flashback.
Citera
2021-03-13, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banbrytare
Någon som har en idé varför Fru Taco sitter och gråter på trottoaren med sin vän i nästa avsnitt?

Wife swapping med Kaviar och Ellilår. Alla fyra bor ju i Stockholm.
Citera
2021-03-13, 18:49
Medlem
majkenofdooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatter1719
Mina tankar efter fjärde avsnittet ...

Det här paret växer. Jag var hård mot Lasse efter första (och möjligen andra) avsnittet, men de framstår nu som den kanske mest sympatiska duon.

Man får hoppas att SVT i alla fall gör en grundläggande koll av deltagarna. Bör finnas en stor andel i befolkningen som har obearbetade problem som inte lämpar sig för detta expriment. Hade varit en ytterst märklig situation om Lasse hade droppat något riktigt allvarlig. Dock var det ju solklart att den upplevelse (exakt vad det nu var?) hade satt djupa spår i honom. Kallar man något banalt flera gånger för att visa att det inte betyder något, har inte pratat om det på 20 år men minns händelsen som oerhört jobbig har det onekligen påverkat en. Lasse växte med i mina ögon under programmet men tror inte det är i denna form han kan hitta kärleken.

Kan tycka det är märkligt att Ellinor vill att han ska öppna sig om livets stora frågor, händelser bakåt i tiden, etc. Det är inget man i min värld berättar för någon efter 1-2 veckor(?). Däremot var hans reaktion Ellinors jobbiga iva-dag desto sämre. Känns som att Lars till stor del har lärt sig att göra allt rätt för att på ytan framstå som fantastiskt person men när det väl hettar till känns han tafatt och osympatiskt. Hur mycket hans berättelse var han som delade med sig eller att han kände sig tvungen att göra det kommer avgöra hurvida paret har en chans alls.
Citera
2021-03-13, 18:53
Medlem
Citat:

Gillar inte Susanna men du kan väl inte kalla det vi sett psykisk misshandel? Extremt grov överdrift.
Citera
2021-03-13, 18:59
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Gillar inte Susanna men du kan väl inte kalla det vi sett psykisk misshandel? Extremt grov överdrift.

Alltså visst, hon känner inte honom, men jag tycker hon hjärnskrynklar honom, då hon hela tiden är överkänslig mot allt han säger.

Han får inte ens säga "att det nog regnar in i kojan", då var han tvungen att ändra sig, och säga att det inte skulle regna in, för att hon skulle bli nöjd.

Och hur skulle du själv känna om du spenderade en övning med en främmande person, och du hade en känsla för hur ni skulle göra. Du möter på motstånd för att hon tycker på annat sätt, men du är en mjukis och låter henne få rätt.

Sen i nästa stund så klandrar hon dig för att du inte stod på dig.

Okej, det är ju inte en riktig relation - utan bara TV - så ur det måttet kanske det är lite starkt att säga psykisk misshandel. Men tänk dig hur hon skulle kunna hålla på om det var en riktig relation?

Hon skulle toppstyra varenda steg du tog.

Edit: Johan verkar inte ha tagit sig så illa vid sig, trots allt, av hans facebook att döma.
Men Susanna har verkligen visat prov på att hon inte lever som hon lär.
Senast redigerad av dialektiker 2021-03-13 kl. 19:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in