2016-06-05, 20:35
Medlem
arkmikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jag vill egentligen bara försvara mödrar som fått stå som orsak för allt elände som drabbat familjer med märkliga särlingar, ofta orättvist. Det betyder inte att alla mödrar/vårdnadshavare är oskyldiga.

Vad Nerijus mor har gjort/inte gjort vet ingen men en osund bindning verkar finnas.

Jag har full förståelse för din reaktion. Jag slår nog in öppna dörrar men vill ändå kommentera.

Tråden utgör en arena för alla möjliga omogna individer med grumliga motiv, typ ett hat mot auktoriteter i rättssamhället som domstolsväsendet, polis etc.

Föräldrar är också auktoriteter för barnet och frånvarande fäder bär även en skuld. En mans uppgift är enligt min mening att stötta sin hustru och sina barn, samt inte minst att utgöra förebild för söner och döttrar.
En son behöver sin pappa för att separera/individualisera sig i förhållande till modern.
Dottern å sin sida behöver en trygg manlig förebild som respekterar hennes integritet.

Kollade lite på din föreslagna länk. Författaren Berit Brogaard är främst filosof med metafysiska anspråk och studier i neurovetenskap. Hon är aningen kategorisk och ensidigt biologisk i sina påståenden vilket develi noterade.
Senast redigerad av arkmike 2016-06-05 kl. 20:42.
2016-06-05, 20:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flubbb
Vem säger varje gång? Jag har bara tittat på lisa holm fallet och han är oskyldig dömd.
Ni gör ju inte så att han får strängare straff och spyr ut er galla!
Intetsägande - kort sagt skitsnack utan substans.

Gå in i sak och berätta relaterat till domslut vad som gör honom oskyldig enligt dig.

Jag förväntar mig att en hysteriker som dig har en hel del relevant att komma med och ser fram emot diskussion.
2016-06-05, 20:38
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Är det så man tacklar frustrationen över "nederlaget" med herr Bilevicius?
Man låter det gå ut över en människa som kunde blivit ett mordoffer.
Man måste nog vara duktigt empatilös för att kunna spy ur sig ett sånt här inlägg
antar jag.

Hur lågt är det tänkt att det ska sjunkas här innan det är över?
Har i alltför färskt minne för mitt eget bästa syner av hur det utspelade sig i Arbogatrådarna. Det kan sjunka jävligt lågt, utmåla brottsoffren (och/eller anhöriga) som varande själva ansvariga för sitt öde, utmåla tilltalad och dömd som varande heligaste helgon. Jodå, det kan bli en "messy" tråd denna.

Fattar inte själv hur i hela friden det kan bortses från alla DNA-spår. Skylla på planteringar, vem vill ta den risken att "plantera" något om det visar sig (senare) komma en erkännande GM? Då ryker yrket, titeln och hela sociala strukturen. Allt för att sätta dit en oskyldig balt? Näe, det tror jag rakt av inte på. Men mönstret är bekant.
2016-06-05, 20:42
Medlem
Citat:
Vem säger varje gång? Jag har bara tittat på lisa holm fallet och han är oskyldig dömd.
Ni gör ju inte så att han får strängare straff och spyr ut er galla!

NB är dömd till lagens strängaste straff Livstidsfängelse för det bestialiska mordet på en oskyldig 17-åring, Lisa Holm. Samt även till evig utvisning ur vårt land, varför han förhoppningsvis får avtjäna största tiden i ett fängelse i Litauen.
2016-06-05, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Intetsägande - kort sagt skitsnack utan substans.

Gå in i sak och berätta relaterat till domslut vad som gör honom oskyldig enligt dig.

Jag förväntar mig att en hysteriker som dig har en hel del relevant att komma med och ser fram emot diskussion.
Den korta tiden han har på sig gör att han kan omöjligt vara ensam eller fel man vi har!
2016-06-05, 20:47
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Den korta tiden han har på sig gör att han kan omöjligt vara ensam eller fel man vi har!
Hur vanligt är det att mördare med silvertejp i näven jobbar i "par"? Ge tråden ETT exempel så ska jag lyssna på dig.
2016-06-05, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Hur vanligt är det att mördare med silvertejp i näven jobbar i "par"? Ge tråden ETT exempel så ska jag lyssna på dig.
Ja du det är få men om man vill mörka något är det fler!
2016-06-05, 20:52
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ja du det är få men om man vill mörka något är det fler!
Du har inget exempel. Då måste flickan dödats av en unik duo - aldrig tidigare skådad. Varför ljög då NB om tvätten, alibit m.m. Hur kunde han veta att just denna tidpunkt var kritisk? Var han del av duon?
2016-06-05, 20:55
Bannlyst
Citat:
Du har inget exempel. Då måste flickan dödats av en unik duo - aldrig tidigare skådad. Varför ljög då NB om tvätten, alibit m.m. Hur kunde han veta att just denna tidpunkt var kritisk? Var han del av duon?
Han har inte ljugit om tvätten! Polisen vet att detta är kritiskt tidpunkt så dem har mörkat!
2016-06-05, 21:00
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Han har inte ljugit om tvätten! Polisen vet att detta är kritiskt tidpunkt så dem har mörkat!
Men du tillstår att han ljög om alibit? Varför tror du han ljög om det? Hur har polisen mörkat, och varför?
2016-06-05, 21:02
Bannlyst
Citat:
Men du tillstår att han ljög om alibit? Varför tror du han ljög om det? Hur har polisen mörkat, och varför?
Han ljög inte om alibit! Det får jag inte ta upp här!
2016-06-05, 21:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Fler personer involverade tar mer tid i anspråk.
Sen kan du tillföra nåt som går att grunda diskussionen på ditt hysteriska troll än följande:
"Fel man vi har!"
Citat:
Han ljög inte om alibit! Det får jag inte ta upp här!
Stick då till den andra tråden och leverera - vi kan läsa där med förstår du.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in