Citat:
Ursprungligen postat av
hasselmuz
Jag vill egentligen bara försvara mödrar som fått stå som orsak för allt elände som drabbat familjer med märkliga särlingar, ofta orättvist. Det betyder inte att alla mödrar/vårdnadshavare är oskyldiga.
Vad Nerijus mor har gjort/inte gjort vet ingen men en osund bindning verkar finnas.
Jag har full förståelse för din reaktion. Jag slår nog in öppna dörrar men vill ändå kommentera.
Tråden utgör en arena för alla möjliga omogna individer med grumliga motiv, typ ett hat mot auktoriteter i rättssamhället som domstolsväsendet, polis etc.
Föräldrar är också auktoriteter för barnet och frånvarande fäder bär även en skuld. En mans uppgift är enligt min mening att stötta sin hustru och sina barn, samt inte minst att utgöra förebild för söner och döttrar.
En son behöver sin pappa för att separera/individualisera sig i förhållande till modern.
Dottern å sin sida behöver en trygg manlig förebild som respekterar hennes integritet.
Kollade lite på din föreslagna länk. Författaren Berit Brogaard är främst filosof med metafysiska anspråk och studier i neurovetenskap. Hon är aningen kategorisk och ensidigt biologisk i sina påståenden vilket develi noterade.