Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Hur många gånger som helst har det felaktiga påståendet framförts att jacka med hjälm skulle
ha legat helt öppet. Varje gång har man påtalat felaktigheten. Som du nu gjort.
Men det hjälper ju tydligen inte.
Desinformationen kring detta bara återkommer.
Varför? Dålig pålästhet eller vad handlar det om egentligen?
Det som är intressant är att jackan och hjälmen hittades i brännbart material nära den plats Lisa hittades. Utifrån detta, som är fakta kan man spekulera. Hur denne slarver och idiot la ifrån sig saker borde vara ett avslutat ämne. Jag tror inte denne Nero tänker långsiktigt, eller tänkte så mycket som många vill få det till att han gör. Hade han varit en tänkare så hade han haft en bättre story i domstolen. De som tror att det finns ett djup hos Nero, tillhör själva begåvningsreserven.
Jag tror att Mördar-Nero hade först tänkt att elda, men hindrades av alla som sökte efter Lisa. Hade det varit folktomt så hade Nero kunnat tända eld på högen utan att någon reagerade och kanske även putta in byggboden i brasan, med en hjullastare eller traktor. Det var ganska torrt ute vid tiden, i början av sommaren.
Vad jag minns har det nämnts i fup att de brukade elda skräp då och då på gården. Jag skulle då utgå ifrån att Litauerna hade fått instruktioner av sin arbetsgivare om brandrisker och när man får elda.
Jag bor på landet och det är stränga regler om eldning. Det är ofta eldningsförbud. Om jag tänker efter så har inte jag, eller mina grannar haft öppna eldar på flera år då det anses farligt. Vi komposterar och kör det vi vill bli av med till återvinningen. Om någon skulle elda skräp utomhus så väcker det uppmärksamhet, för det är så otidsenligt.