2024-02-14, 21:35
Medlem
Hej. Jag rökte en joint med några vänner den 28 oktober. Har inte rökt något mer sen dess och kommer skriva på en nyanställning kontrakt den här veckan.

Kommer jag vara ren om dom pissar och skickar analys?

Jag är 185 och väger cirka 100kg.

Skulle vara tacksam för ärliga svar så jag vet i förväg!
Citera
2024-02-14, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jallada
Hej. Jag rökte en joint med några vänner den 28 oktober. Har inte rökt något mer sen dess och kommer skriva på en nyanställning kontrakt den här veckan.

Kommer jag vara ren om dom pissar och skickar analys?

Jag är 185 och väger cirka 100kg.

Skulle vara tacksam för ärliga svar så jag vet i förväg!

Du är 100% ren!
Citera
2024-02-14, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Du är 100% ren!

Har liksom rökt någon gång då och då men aldrig rökt själv eller vardagligen. Sen var full och var med då på jointen . Men du är säker på att jag kommer vara ren?
Citera
2024-02-14, 22:04
Medlem
Citat:
Har liksom rökt någon gång då och då men aldrig rökt själv eller vardagligen. Sen var full och var med då på jointen . Men du är säker på att jag kommer vara ren?

Ja 100% säker!
Citera
2024-02-15, 06:55
Medlem
Snabbadojors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venson
Tjena, är på behandlingshem och har elvanse utskrivet. De skickar ibland väg på analys för att kolla så att mina värden är OK. Det jag undrar är om denna analys också visar andra preparat eller kollar de bara hur elvanse/Amfetamin värderna är eller kollar de allting? Och vet någon om alkohol brukar vara vanligt i så fall?

Tack på förhand.

Det där kan vara väldigt olika.

Och är du på behandlingshem får du nog inte veta provsvaren eller vad som provats heller.

Äter du Elvanse och de misstänker missbruk av droger blir det kiral analys för att skilja på lisdex/dexamfetamin och "gatutjack".

Då (kan) de även följa din "kurva" att se så du äter medicinen korrekt.

Har hört om personers prover som bara tas specifikt för alkohol, benso, opiater, amfetaminer mm.
Men även att de kollar dem alla tillsammans ibland, där alkoholprovet då är ett s.k P.eth test vilket visar alkoholintag långt bakåt.

Alla prover kostar pengar, desto fler substanser som provas, desto dyrare. Därför brukar stickan funka som sållning innan analysen.

*Ren spekulation från min sida:
De tar nog alkoholprov i början av din vistelse och något enstaka under tid för att se att värdena/Peth åtminstone inte stiger. Det är nog betydligt vanligare med random blåskontroller om alkohol misstänks då det är gratis.
Citera
2024-02-15, 11:05
Citat:

Du kan vara riktigt riktigt lugn!
500% säker.
Citera
2024-02-15, 11:55
Medlem
Tjenare
Ska på urinprov för nyanställning den 19e februari. Sist jag rökte var den 7de och då ca 0,1g blandat med tobak. Innan det var ca 1månad innan och då samma mängd.

Är 190cm 77kg och har bra metabolism. Tränar 3-4ggr i veckan och äter en bra varierad kost och dricker runt 4-5liter vattten om dagen.

Borde vara lugnt va? Tänker det är så liten mängd..
Citera
2024-02-15, 13:35
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryten
Tjenare
Ska på urinprov för nyanställning den 19e februari. Sist jag rökte var den 7de och då ca 0,1g blandat med tobak. Innan det var ca 1månad innan och då samma mängd.

Är 190cm 77kg och har bra metabolism. Tränar 3-4ggr i veckan och äter en bra varierad kost och dricker runt 4-5liter vattten om dagen.

Borde vara lugnt va? Tänker det är så liten mängd..

Japp. Fast ta som vana att alltid dricka någon liter vatten på morgonen när det vankas prov och något vattendrivande på det. Typ kaffe. Så slänger du i dig ett par b-vitaminer samtidigt också.
Citera
2024-02-15, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Nja dom där ger dig snarare en fördel med en dag extra. Tog du hemproverna efter du druckit massa? Isåfall drick imorgon med.

Hade världens flyt och läkaren tog aldrig urinprov och eftersom mitt b-peth var på 0,05 så fick jag tillbaka körkortet och är inte stämplad missbrukare längre då jag skött mig så bra😂🥳 Det var egentligen alkohol dom fuckade mig för men tidigare gånger så har dom tagit urinprov också men inte denna gång 👍🏽
Citera
2024-02-16, 14:54
Medlem
Hej,
Jag är behandlingshem.
Varit ren i snart 6 månader, sedan kom det en som erbjöd mig ksalol/benzo..har lidit av panikångest hela mitt liv och haft kraftiga attacker här på hemmet och svag som jag är så tog jag 2-3 st. Ångrar mig något djäääävulskt. Visserligen är jag här frivilligt. Men jag gjorde ett snedsteg och kunde inte stå emot när jag fick det upptryckt i ansiktet. Hur ska jag göra för att inte bli påkommen eller få ut det så fort som möjligt ur kroppen så jag slipper få skit för det här?
Tacksam för svar...
Citera
2024-02-16, 20:31
Medlem
Hur länge syns kratom, ca 5 msk på pisseprov? Ska pissa för kratom på måndag (om 2 dygn). Tog senast igår kväll/natt (torsdag). Det är kört va? Eller är det värt att klunka vatten o svettas fram tills testet?
Senast redigerad av jagtack 2024-02-16 kl. 20:33.
Citera
2024-02-16, 20:44
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krezzprezz
Hej,
Jag är behandlingshem.
Varit ren i snart 6 månader, sedan kom det en som erbjöd mig ksalol/benzo..har lidit av panikångest hela mitt liv och haft kraftiga attacker här på hemmet och svag som jag är så tog jag 2-3 st. Ångrar mig något djäääävulskt. Visserligen är jag här frivilligt. Men jag gjorde ett snedsteg och kunde inte stå emot när jag fick det upptryckt i ansiktet. Hur ska jag göra för att inte bli påkommen eller få ut det så fort som möjligt ur kroppen så jag slipper få skit för det här?
Tacksam för svar...

Om det är pissenisseprov så går dom ut som en oljad blixt. Minns att jag kunde ta 1-2 ksalol på kvällen och pissa negativt dagen efteråt på morgonen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in