Citat:
Ursprungligen postat av
Venson
Tjena, är på behandlingshem och har elvanse utskrivet. De skickar ibland väg på analys för att kolla så att mina värden är OK. Det jag undrar är om denna analys också visar andra preparat eller kollar de bara hur elvanse/Amfetamin värderna är eller kollar de allting? Och vet någon om alkohol brukar vara vanligt i så fall?
Tack på förhand.
Det där kan vara väldigt olika.
Och är du på behandlingshem får du nog inte veta provsvaren eller vad som provats heller.
Äter du Elvanse och de misstänker missbruk av droger blir det kiral analys för att skilja på lisdex/dexamfetamin och "gatutjack".
Då (kan) de även följa din "kurva" att se så du äter medicinen korrekt.
Har hört om personers prover som bara tas specifikt för alkohol, benso, opiater, amfetaminer mm.
Men även att de kollar dem alla tillsammans ibland, där alkoholprovet då är ett s.k P.eth test vilket visar alkoholintag långt bakåt.
Alla prover kostar pengar, desto fler substanser som provas, desto dyrare. Därför brukar stickan funka som sållning innan analysen.
*Ren spekulation från min sida:
De tar nog alkoholprov i början av din vistelse och något enstaka under tid för att se att värdena/Peth åtminstone inte stiger. Det är nog betydligt vanligare med random blåskontroller om alkohol misstänks då det är gratis.