2008-01-17, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antess
Den ståndpunkten baserar sig i så fall på den informationen som massmedia gett och förhoppningsvis så silar man bort det felaktiga och behåller det
som är mest sant, och först efter det så tar man ställning.
Men mest besviken blir den som verkligen vet sanningen och de enda som vet hela sanningen är gärningsmannen och offret.
Vi andra kan väl skylla på massmedias än en gångs felaktiga info och skälla på en klantig journalist och sen rycka på axlarna samt gå vidare till nästa story.

Du har PM.
Citera
2008-01-17, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tomatojuice
Vet du varför han är frihetberövad? Kan spekulera i att han kan fly landet eller försvåra utredningen, men - någon som VET?

Ja fy fan, jag satt häktad en gång när jag hade dilat kola, det är förjävligt. Och jag var oskyldig!

Det är ett mkt allvarligt brott dom väckt åtal mot honom, Så han inte flaxar runt världen och sjunger. Bäst att hålla honom under kontroll, samt att inte kunna störa utredningen, kunna höra han varje dag. Detta är ju något som sker varje dag häktning, nu är det verkligen befogtat" För nu är jag säker nästan på att han fälls, när ett mål ligger i hovrätten redan, samt kanske ett åtal till. Nu klämmer dom år han rejält!
Citera
2008-01-17, 00:12
Medlem
fulnicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clara Hertz
Ja. Det är väl en jävla skillnad.

Jasså? Hon vill inte störa dotterns liv genom att anmäla hennes man för våldtäkt, men hon kräver henne gärna på 100.000. Juste morsa!

Enligt mig så hade hon gjort sin dotter en tjänst om hon just anmält våldtäkten och skitit i de 100.000.

Får väl endast hoppas att du inte har barn...
Citera
2008-01-17, 00:12
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SHAGNASTY

Självklart kunde man också förvänta sig ett uttalande som "Jag trodde han skulle dö" av hans fru. Tito måste vara den förste någonsin som varit nära att avlida av frågor i en rättegångsal.
Jag undrar lite på vilket av dom bådas beteende man ska bli mest rädd åt.Titos diverse diffusa handlingar eller hans så kallade flickväns diffusa uttalanden.Människan kommer ju ev. att vara försvarare åt någon på flashback vad det lider
Citera
2008-01-17, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Det är ett mkt allvarligt brott dom väckt åtal mot honom, Så han inte flaxar runt världen och sjunger. Bäst att hålla honom under kontroll, samt att inte kunna störa utredningen, kunna höra han varje dag. Detta är ju något som sker varje dag häktning, nu är det verkligen befogtat" För nu är jag säker nästan på att han fälls, när ett mål ligger i hovrätten redan, samt kanske ett åtal till. Nu klämmer dom år han rejält!

Jepp, han har inte en chans. När drevet går och Uppbådet känner lukten av blod så spelar det nog ingen roll om man har känt igen lukten av sperma eller inte.

Håll i hatten Tito, snart får du massera håriga rövar i duschrummet.
Citera
2008-01-17, 00:15
Bannlyst
Tito

Tito förresten, vilket jävla namn. Är han släkt med Josip Broz?
Citera
2008-01-17, 00:40
Medlem
Clara Hertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulnick

Jasså? Hon vill inte störa dotterns liv genom att anmäla hennes man för våldtäkt, men hon kräver henne gärna på 100.000. Juste morsa!

Enligt mig så hade hon gjort sin dotter en tjänst om hon just anmält våldtäkten och skitit i de 100.000.

Får väl endast hoppas att du inte har barn...

Så du tycker att om man lånar ut 100 000 kronor till sitt vuxna barn så ska man inte kunna få igen dom?

Ja isåfall så förstår jag din ståndpunkt men nog tycker jag att man ska lämna tillbaka lån även om det är till ens föräldrar. Annars är det ju för jävligt. I alla fall i mina ögon. Det är ju som att stjäla av sina föräldrar och de kanske behöver dem till något. Alla har ju inte pengar som gräs.
Citera
2008-01-17, 00:45
Medlem
fulnicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clara Hertz
Så du tycker att om man lånar ut 100 000 kronor till sitt vuxna barn så ska man inte kunna få igen dom?

Ja isåfall så förstår jag din ståndpunkt men nog tycker jag att man ska lämna tillbaka lån även om det är till ens föräldrar. Annars är det ju för jävligt. I alla fall i mina ögon. Det är ju som att stjäla av sina föräldrar och de kanske behöver dem till något. Alla har ju inte pengar som gräs.

Nämen det kan jag väl hålla med om, men jag tycker också att hon självklart skall ( är skyldig att ) berätta för för sin dotter att hennes man har våldtagit henne.
Du skrev ju tidigare att det var förståeligt att mamman inte berättade det då dottern kunde ta illa vid sig. Om hon ömmar så för sin dotter kanske hon inte skulle ha krävt de 100.000 tillbaka? Och nog har man pengar som gräs om man kan låna ut 100.000 sådär utan vidare, utan kvitton och säkerhet.
Citera
2008-01-17, 00:58
Bannlyst
Håller fulständigt med FULNICK i denna fråga, sluta fråga bara om ovidkommande saker, du verkar skita i i huvudförhandlingar och rättegången utan vill bara smutskasta alla!

Lägg ner!
Citera
2008-01-17, 01:08
Medlem
Fickludds avatar
TB är dum i huvudet

Jag saxar från gårdagens webbupplaga av Corren:

"Artisten hävdar i en intervju, som den chilenska dagstidningen Las Últimas Noticias har publicerat och som Corren har läst, att han har tillgång till teknisk bevisning som helt friar honom från våldtäktsanklagelserna.

Bevisningen består, enligt Tito Beltran, av resultat från medicinska tester som ska ha gjorts efter att den aktuella våldtäkten påstås ha ägt rum.

Han vill också att den chilenska regeringen engagerar sig i rättsfallet så att rättegången inte hålls bakom stänga dörrar och på det sättet garantera att "ingen kan manipulera bevisningen"."

Eh, hur kan man i efterhand testa sig för att en våldtäkt inte ägt rum och dessutom 'helt frias'? Denne man kan inte vara klok i huvudet.
Citera
2008-01-17, 01:17
Medlem
Månsans avatar
Blir frikänd

Tack vare att anmälaren är före detta polisen Monica Dahlström-Lannes har Tito Beltram goda utsikter att bli frikänd.
Dahlström-Lannes är en dokumenterad dåre som har många oskyldiga våldtäkts- och incestdömda på sitt samvete. Nu har man slutligen fått upp ögonen för denna farliga och störda människa och det gynnar Beltrams sak.
Citera
2008-01-17, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulnick
Nämen det kan jag väl hålla med om, men jag tycker också att hon självklart skall ( är skyldig att ) berätta för för sin dotter att hennes man har våldtagit henne.
Du skrev ju tidigare att det var förståeligt att mamman inte berättade det då dottern kunde ta illa vid sig. Om hon ömmar så för sin dotter kanske hon inte skulle ha krävt de 100.000 tillbaka? Och nog har man pengar som gräs om man kan låna ut 100.000 sådär utan vidare, utan kvitton och säkerhet.

100 000 är ingen omöjlig summa att låna ut för många, dessutom var lånet till dottern, och då antar man väl att det inte behövs någon säkerhet eller papper på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in