Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-15, 19:09
Avstängd
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legotipp
Att han tränat 1 mån i Thailand gör honom inte till kampsportare , och vilken klubb tränade han på i stan / annan stad ?
Gått matcher ?
I källaren hemma ? Vilka har han spöat upp ( utan kniv )?

Han var säkert problem att handskas med då han visste hur det kriminella spelet fungerar , men han var ingen fighter .
En vaktmästare på Djurgårdskolan, då var han inte äldre än 16, vet inget om vaktmästaren dock. I Thailand var han väl ändå mer än en månad och tränade och där gick han en match som han vann. Vet inget om den motståndaren. Jag såg honom ibland i Vilsta och han deltog när kickboxningsklubben tränade där. Men du vet väl bättre eller?
Citera
2018-09-15, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelazyone123
Ja visst är det ett väldigt beräknande utförande. Det är helt baserat på spekulationer och vad som skrivits i tråden.

Men att han var torterad är 100% säkert. Jag står i direktkontakt med människor som tog hand om Jonas efter han blev funnen. Och då syftar jag ej på de två privatpersonerna som fann Jonas på stigen.
Och detta bekräftades till en del av Efterlyst. (Även om de inte lämnade lika specifika uppgifter om skadorna efter tortyren, som jag har gjort i tråden)
Men ni kommer alla få läsa det med egna ögon i FUPen.

I övrigt är allt jag skriver i tråden rena spekulationer. Spekulationer som jag bildar på inlägg som skrivits här.
Detta då jag inte har kontakt med den värld dessa gossar lever och levt i.

Anledningen att jag engagerar mig i denna tråd, är just att detta mord är extra grymt, med den vetskap jag har.
Tanken på vad Jonas fick utstå före sin död, och tanken på hur tragiskt denna vetskap är för Jonas närstående att veta och behöva leva vidare med. Ingen är värd att behöva gå igenom detta.

Du menar att du tycker synd om Jonas ?
Jag tycker inte ett dugg synd om han, hade han mördat någon i min familj hade inte brutna fingrar, armar och skjuten till döds släckt min blodtörst.

Jonas som person skulle aldrig sälja en vän, han var väldigt privat och förändrades en del efter fängelsetiden. Vissa av er verkar tro att han var en superfighter och nej det var han inte däremot älskade han kniven och älskade att använda kniven. Han är en av de mest iskalla mördare jag mött på kåken. Jag tror inte heller han begått endast 2 mord utan många fler.
Citera
2018-09-15, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
En vaktmästare på Djurgårdskolan, då var han inte äldre än 16, vet inget om vaktmästaren dock. I Thailand var han väl ändå mer än en månad och tränade och där gick han en match som han vann. Vet inget om den motståndaren. Jag såg honom ibland i Vilsta och han deltog när kickboxningsklubben tränade där. Men du vet väl bättre eller?

Jag vet nivån på kunnandet men jag ville egentligen inte snacka skit om honom ang det . Tyckte han var lugn och utan kaxig attityd .
Skulle vara intressant och veta om han möjligtvis varit i Norrköping nåt sista veckorna ?
Citera
2018-09-15, 19:50
Medlem
Citat:
Att han tränat 1 mån i Thailand gör honom inte till kampsportare , och vilken klubb tränade han på i stan / annan stad ?
Gått matcher ?
I källaren hemma ? Vilka har han spöat upp ( utan kniv )?

Han var säkert problem att handskas med då han visste hur det kriminella spelet fungerar , men han var ingen fighter .

Han åkte ner till Thailand flertal tillfällen och tränade thaiboxning 6mån åt gången.. även i Brasilien och tränade BJJ. Kanske inte värsta värsta fighten men kunde slåss och försvara sig mer än många andra kunde han..

Om du nu känner Jonas som du verkar göra så ses vi väl på tisdag... ?
Citera
2018-09-15, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RIP-Jonas
Han åkte ner till Thailand flertal tillfällen och tränade thaiboxning 6mån åt gången.. även i Brasilien och tränade BJJ. Kanske inte värsta värsta fighten men kunde slåss och försvara sig mer än många andra kunde han..

Om du nu känner Jonas som du verkar göra så ses vi väl på tisdag... ?

Hur ser du på möjligheterna till att någon/några av Jonas vänner tar och hämnas?
Om dom skyldiga inte blir dömda till livstid för detta så hoppas jag verkligen dom får smaka på sin egen medicin. Normalt brukar det väl sällan bli pay back vid mord om det inte är en gängmedlem som blir dödad? Men här känns det ju ändå som det borde finnas personer som vill hämnas detta i och med att Jonas var omtyckt samt kände väldigt många kriminella personer. Utgår ifrån att många oavsett anledning till detta mordet tycker det är vidrigt att tortera en person på detta vis.
Citera
2018-09-15, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hacker
Du menar att du tycker synd om Jonas ?
Jag tycker inte ett dugg synd om han, hade han mördat någon i min familj hade inte brutna fingrar, armar och skjuten till döds släckt min blodtörst.

Jonas som person skulle aldrig sälja en vän, han var väldigt privat och förändrades en del efter fängelsetiden. Vissa av er verkar tro att han var en superfighter och nej det var han inte däremot älskade han kniven och älskade att använda kniven. Han är en av de mest iskalla mördare jag mött på kåken. Jag tror inte heller han begått endast 2 mord utan många fler.

Det handlar inte om att tycka synd om eller ej.
Det handlar om att det inte är okej att tortera/avrätta någon på detta vis.
INGEN människa ska behöva uppleva så vidriga minuter i slutet på sitt liv.
Inte Jonas offer heller.
Jonas fick sina straff och tog dem. Vilket jag hoppas Jonas mördare också kommer få göra.

De flesta av oss skulle nog känna hat och få alla möjliga hämndkänslor om ett mord skedde våra nära anhöriga. Men de flesta av oss skulle gå igenom dessa känslor och sorgen, utan att agera på dem. De flesta av oss har förmågan att finna gränsen inom oss, av vad som är rätt och fel. Vi skulle även förstå följden av sådana handlingar. Att vi inte vill utsätta vår familj för ännu mer sorg, genom att själva bli mördare. Att vi inte skulle vilja utsätta mördarens familj för en lika stor sorg och smärta som vi själv går igenom.

Vi skulle helt enkelt låta det stanna vid tankar och känslor, och inte handlingar.

Men som jag redan sagt;
Ingen människa ska behöva uppleva så vidriga minuter som avslut av sitt liv. Så ja, jag kan känna empati för Jonas just nu, som fick uppleva det före sin död.
Citera
2018-09-15, 22:00
Medlem
Citat:
Jag vet nivån på kunnandet men jag ville egentligen inte snacka skit om honom ang det . Tyckte han var lugn och utan kaxig attityd .
Skulle vara intressant och veta om han möjligtvis varit i Norrköping nåt sista veckorna ?

Nu blir jag lite nyfiken. Vad syftar du på med den här kommentaren?
Citera
2018-09-15, 22:30
Medlem
Det jag kommer skriva nu är i mångt och mycket baserat på inlägg i denna tråd.

Flickvännens första reaktion blev blev att anklaga herr henell för mordet. Att han var den enda som kunde gjort det, då Jonas och herr henell var fiender.
Att de var fiender har även bekräftats av flera skribenter.

Jonas och Omar sägs ha umgåtts i tiden före mordet.
Hur nära mordet umgicks de? Och hur länge hade de setts umgås?

Omar var Jonas och herr henells fiende.
Sedan hur länge såg de Omar som fiende?
Motsägelsefullt, jag vet. Men är det någon som vill utveckla dessa uppgifter.

En fågel har viskat i mitt öra att herr henell sett Omar som en fiende sedan mordet på Martin. (Då herr henell stod nära Martin och Omar sågs som den skyldiga till det mordet)
Kan någon bekräfta detta?
Citera
2018-09-15, 22:38
Medlem
nån som har bild på brottsoffret?
Citera
2018-09-16, 00:23
Medlem
Varför är det ingen som har ställt frågan,

OM han blev torterad, VARFÖR har ingen hört hans skrik? Som jag tar förgivet att en människa ger ifrån sig när man får sina fingrar avbrutna!
Citera
2018-09-16, 00:46
Avstängd
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NamedPanda

OM han blev torterad, VARFÖR har ingen hört hans skrik? Som jag tar förgivet att en människa ger ifrån sig när man får sina fingrar avbrutna!
För helvete, har du följt tråden? Det skedde ute i en dunge, ganska långt bort från bostäder. Pistolskott hörs starkare än skrik, herregud...
Citera
2018-09-16, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NamedPanda

Något jag också funderat mycket på.
Vandrarna som hörde skotten borde ju ha hört Jonas skrik. Detta var anledningen att jag begrundade alternativet att tortyren skett i bilen. Men detta verkar alltför krångligt att utföra.

Och om de utförde den på mordplatsen, så måste de på något sätt lyckats tysta hans skrik.

Eller att Jonas var medvetslös under tortyren. Men detta alternativ verkar ologiskt. Motivet till tortyr är ju att offret ska uppleva smärta.

Därför har jag dragit slutsatsen att Jonas blev torterad på plats, efter att de lyckats övermanna honom. Och att de, under misshandeln, på något sätt tystat hans skrik.
(Kanske att någon har haft honom ”in a chokehold” bakifrån)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in