2020-07-10, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Kisen som skriver ville eventyrer har vanskelig se for seg ting.
Han har ftt utallige plausible svar p dette, men det gr bare ikke inn. Han er her kun for tkelegge. Best ignorere hele duden
Citera
2020-07-10, 00:24
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettsko72
Brevet! Var pappret kpt p Clas Ohlson? Men har polisen nmnt ngonting om skrivaren som skrevet ut brevet? Mrke eller modell?

Nei, ikke hrt eller sett noe om det..
sansynligvis en printer som har lggi at etter noen leieboere/hyresgjester et sted TH eier tenker jeg ogs er den kasta etter bruk
Citera
2020-07-10, 00:25
Medlem
Citat:
Brevet! Var pappret kpt p Clas Ohlson? Men har polisen nmnt ngonting om skrivaren som skrevet ut brevet? Mrke eller modell?

Nope, ingen detaljer om dette...
Citera
2020-07-10, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det er sant! Snn er det som oftest.
Men TH har forklart seg gjennomgende veldig dumt- hvis han er skyldig - og jeg tror ikke TH er dum (selv om jeg ikke tror at han er supermann).

Alle notatbkene gjennom et helt liv tyder kanskje p at TH foretrekker uttrykke seg skriftelig, det samler tankene og gir en form for kontroll og forutsigbarhet.

Avhrene trekker i en helt annen retning og gir ikke rom for styring og kontroll - ting kan komme feil ut.
Eller det kan avslre ting som kanskje ikke henger helt sammen.
Citera
2020-07-10, 00:27
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Kisen som skriver ville eventyrer har vanskelig se for seg ting.
Klipp fra VG:
Bakgrunnen for at de to snakket om lnn var at Anne-Elisabeth tidligere p morgenen hadde snakket med en ansatt p Futurum med ansvar for lnnskjringer, som skulle kjres denne dagen, iflge VGs opplysninger.

Politiet mener at An*ne-Elisabeth Hage*n selv var aktiv i disse telefonsamtalene, fr VG opplyst. Dette siden snnen og den ansatte forklarer seg samsvarende om at lnn var felles tema i de to samtalene denne morgenen"
Citera
2020-07-10, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Ja, det er helt vanlig. Spesielt vanlig blant den eldre generasjonen vil jeg tro. Manglende vaskebtte i en stor enebolig m vre en sjeldenhet.
Jeg vil pst at det heller er fliser p gulvene som er uvanlig for 70-ringer.
Bruk av mopp er ingen nyoppfinnelse.
Har du fliser p gulvene, s tr jeg pst at det er en ndvendighet for f det rent.

Forsk dessuten gjre en underskelse om hvor mye en mann p 70 r (evt milljardrer, eller menn generelt) vet om sin kones vaskerutinene. Jeg tipper at det neppe blir en hy score.
Citera
2020-07-10, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Forsk dessuten gjre en underskelse om hvor mye en mann p 70 r (evt milljardrer, eller menn generelt) vet om sin kones vaskerutinene. Jeg tipper at det neppe blir en hy score.

TH skal ha bekreftet at han hadde kontroll p kjelleren, mens AEH tok seg av vaskingen i 1. og 2. etasje.
Citera
2020-07-10, 00:31
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Klipp fra VG:
Bakgrunnen for at de to snakket om lnn var at Anne-Elisabeth tidligere p morgenen hadde snakket med en ansatt p Futurum med ansvar for lnnskjringer, som skulle kjres denne dagen, iflge VGs opplysninger.

Politiet mener at An*ne-Elisabeth Hage*n selv var aktiv i disse telefonsamtalene, fr VG opplyst. Dette siden snnen og den ansatte forklarer seg samsvarende om at lnn var felles tema i de to samtalene denne morgenen"

Ja er den ene fake eller bare lgn s er den andre sansynligvis det ogs, enkelt greit....
Citera
2020-07-10, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Nei, ikke hrt eller sett noe om det..
sansynligvis en printer som har lggi at etter noen leieboere/hyresgjester et sted TH eier tenker jeg ogs er den kasta etter bruk
Det gr nmligen identifiera serienumret p skrivaren, datum och tid brevet blev utskrivet. Den informationen sitter polisen med. Det mste ju vara intressant veta nr brevet blev skrevet. Nu nr vi ftt reda p att GM har prvat att tvtta bort det fn vggen eller var det nu hamnat.
https://en.wikipedia.org/wiki/Machine_Identification_Code#:~:text=A%20Machine%20 Identification%20Code%20(MIC,and%20giving%20clues% 20to%20the
Citera
2020-07-10, 00:33
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Alle notatbkene gjennom et helt liv tyder kanskje p at TH foretrekker uttrykke seg skriftelig, det samler tankene og gir en form for kontroll og forutsigbarhet.

Avhrene trekker i en helt annen retning og gir ikke rom for styring og kontroll - ting kan komme feil ut.
Det er nok et riktig poeng, at flere notatbker plutselig er borte, styrker ikke troverdigheten hans, men de ville sikkert vrt spikern i kista.

Blendet av sin uovertrufne evne til suksess, trodde han at han kunne overliste enhver etterforskning foretatt av folk uten evne til lykkes p samme mte som han.
Citera
2020-07-10, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce

Det du ikke m glemme er at uskyldige ogs kan bli avhrt. Fordi foranledningen ofte er traumatisk, s er det helt normalt at forklaringen ikke alltid henger sammen.

Derimot, har man planlagt en gjerning, s kan det vre at forklaringen passer altfor godt.

Edit:
Nr det gjelder disse notatbkene. Forstr jeg det rett, nr jeg tror at politiet tror at TH har skrevet avslringer om handlingen i notatbkene, og at derfor er disse notatbkene borte.
Er det helt utenkelig at TH f.eks. kunne brukt lse ark, som han senere kunne brent opp e.l.?
Senast redigerad av Havhest 2020-07-10 kl. 01:09.
Citera
2020-07-10, 00:38
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Det gr nmligen identifiera serienumret p skrivaren, datum och tid brevet blev utskrivet. Den informationen sitter polisen med. Det mste ju vara intressant veta nr brevet blev skrevet. Nu nr vi ftt reda p att GM har prvat att tvtta bort det fn vggen eller var det nu hamnat.
https://en.wikipedia.org/wiki/Machine_Identification_Code#:~:text=A%20Machine%20 Identification%20Code%20(MIC,and%20giving%20clues% 20to%20the
S en printer fra fr mitten av 80 tallet kan hvre trygg bruke, hvem kan ha noe snt utenom museumer tro...
"In the mid-1980s Xerox pioneered an encoding mechanism for a unique number represented by tiny dots spread over the entire print area"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in