2020-08-11, 22:36
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Fra 8. juni 2020:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...r-paagripelsen

"Saken er der den har vrt tidligere. Drapshypotesen er fortsatt den som har mest sttte, slik vi vurderer bevisene. Kidnappingshypotesen er ikke tilsidesatt, den jobber vi fortsatt med. Det er bevisene som til enhver tid styrer styrken p hypotesene, sier Hrenovica."

Edit:
Litt om konkurrerende hypoteser (mens vi venter):

Hypoteser er konkurrerende hvis det finnes eller kan tenkes data som styrker den ene hypotesen samtidig som det svekker den andre

- Det legges srlig vekt p bekreftelser som er helt uventet i lys av andre, konkurrerende hypoteser.

- Det legges mye strre vekt p at det har vrt forskjellige typer bekreftelser enn mange like.

- Dessuten veier avkreftelser tyngre enn bekreftelser.
Dagbladet 24.06
"Politimesteren om Hagen-saken:
- Et puslespill
Vi jobber jevnt og trutt. Det er sammensatte problemstillinger"

Nettavisen 09.08.
"Nye opplysninger Nettavisen har ftt tilgang til viser at politiet skal gjre nye underskelser i huset. Det er blant annet:
Test av skoavtrykk.
Test av ulike typer vske.
Underskelser av gulv.
I tillegg fr Nettavisen opplyst at politiet skal gjre nye underskelser av telefonbevegelser av Anne-Eli*sabeths telefon, i tillegg skal det utfres nye lydtester i Slor*aveien 4"

De siste oppdateringene i media synes jeg viser at politiet fokuserer p sammensatte problemstillinger. Det er et puslespill. De skal gjre nye lydtester, underskelser av gulv og nye underskelser av telefonbevegelsene til AEH's telefon. Kan vise at politiet nsker svar p nye hypoteser. Hvem vet

Blir uansett interessant se hva politiet finner ut gjennom nye underskelser etterhvert

Det er ok at du har tro p ekte kidnapping, for al del. Men jeg kommer ikke til se p det mer fremover.
Ha en fin kveld
Senast redigerad av Legokatt 2020-08-11 kl. 22:56.
Citera
2020-08-11, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fbc37
Sikkert andre som er mer kreative enn meg men for eks;

Bortfring som ikke ville gitt TH alibi hvis AEH ble bortfrt mens TH:
- luftet hunden
- var p fjelltur
- gikk p skyter alene
- var p hytta alene
- gjorde andre ting alene hvor han var borte noen timer.

Antar spaning ville avslrt noen rutiner han hadde. Verste plassen han kunne vre var p jobb omringet av kameraer.

En GM kunne spanet p at han var borte og andre GM utfrte bortfringen. Er du ikke enig i dette hvis GM ville legge skylden p TH?
Stormet huset samme sekund som TH dro? Ikke noe viktig tlf aktivitet med barna, og TH har teoretisk tid til udden fr bilen ankommer Futurum?
Citera
2020-08-11, 23:31
Medlem
Kanskje bilkjringen p gangveien kl 8.56 og/eller 9.05 var villeding?
Kanskje GM 1 tok seg inn i huset i lpet av kvelden i forveien mens ingen var hjemme i huset, og kanskje GM 1 gjemte seg i kjelleren eller i garasjen og ventet med g til angrep til etter at han hrte at TH reiste til jobb?

Og GM 2 med bil over plen kom til avtalt tid for flytte AE ut fra huset og kjre langt av grde med AE, mens GM 1 ble igjen i huset for plante spor. GM 1 gikk senere til fots fra stedet.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-11 kl. 23:40.
Citera
2020-08-11, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Jeg har ikke endret p teorien
Lsningen basert p alle brikker
Lsningen er logisk og enkel

Har du ikke endret p tullebukkteorien din om rmming med hjelp fra barna?
Alts den du spammet trden med hundrevis av innlegg i en mneds tid?
Joda, du sa du hadde lagt den vekk.
Bra du tok til vettet.
Aner ikke hvilken agenda du har, annet enn forvirre. Men med bakgrunn i slik du holdt p, s har jeg ikke umiddelbar tro p at du kommer med annet enn forvirring og tv denne gangen heller.

Men, jeg har tatt feil fr..
Citera
2020-08-11, 23:42
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Har du ikke endret p tullebukkteorien din om rmming med hjelp fra barna?
Alts den du spammet trden med hundrevis av innlegg i en mneds tid?
Joda, du sa du hadde lagt den vekk.
Bra du tok til vettet.
Aner ikke hvilken agenda du har, annet enn forvirre. Men med bakgrunn i slik du holdt p, s har jeg ikke umiddelbar tro p at du kommer med annet enn forvirring og tv denne gangen heller.

Men, jeg har tatt feil fr..
Rmming ved hjelp av barna er lagt bort - stemmer
Ny teori er utarbeidet
Jeg nsker finne ut av hva som skjedde

Hvorfor skriver du her?
Citera
2020-08-11, 23:45
Medlem
Citat:
Ny teori er utarbeidet

Hvorfor skriver du her?
Er frivillig forsvinning med i din nye teori?
Citera
2020-08-11, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ny teori er utarbeidet

Hvorfor skriver du her?

Jeg nsker finn ut hva som skjedde.
Jeg har ingen tro p at du nsker finne ut noe som helst, annet enn promotere det rene tv.
Det ville glede om du for alvor har tatt til fornuft.
Jeg nsker ikke spamme trden med vrvl og syke teorier som aldri kunne skjedd. Slikt er bare deleggende, fordummende og irriterende.
Citera
2020-08-11, 23:58
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Jeg nsker finn ut hva som skjedde.
Jeg har ingen tro p at du nsker finne ut noe som helst, annet enn promotere det rene tv.
Det ville glede om du for alvor har tatt til fornuft.
Jeg nsker ikke spamme trden med vrvl og syke teorier som aldri kunne skjedd. Slikt er bare deleggende, fordummende og irriterende.
Jeg har ikke postet en eneste teori p lang tid, og det kommer jeg heller ikke til gjre.
Det er frivillig lese og poste her
Det er bare for deg poste noe du synes er interessant om saken
Hva synes du er interessant?
Citera
2020-08-12, 00:01
Medlem
Citat:
Veldig rart at GM fortsatte sende samme melding gang p gang selv etter "cee face ae" og senere gikk over p kryptert epost.

Jeg tenker Kripos "latterliggjorde" GM allerede ved frste overfring og testet GM med et ugyldig belp. De trodde nok ikke mye p dette opplegget og tydeligvis gikk dette langt over GMs fatteevne/evt scriptet.

Alts motsatt. Kripos hadde kontroll. Ja det virket som samme script kjrte sa folk.
Men hva tror du GM tenkte da han fikk monero fra en som s vidt kunne stemple inn p jobb. Sa han i alle fall. GM m ha skjnt at noen andre prvde kontakte h*n
Citera
2020-08-12, 00:01
Medlem
Noen nevnte tidligere i sommer at de skulle lage en poll med de mest omtalte teoriene her inne s kunne man stemme p den man har mest tro p.

Det hadde vrt interessant sett resultatet av noe slikt for se fordelingen blant denne trdens lesere.

Noen som fler kallet?
Citera
2020-08-12, 00:07
Medlem
Citat:
Sikkert andre som er mer kreative enn meg men for eks;

Bortfring som ikke ville gitt TH alibi hvis AEH ble bortfrt mens TH:
- luftet hunden
- var p fjelltur
- gikk p skyter alene
- var p hytta alene
- gjorde andre ting alene hvor han var borte noen timer.

Antar spaning ville avslrt noen rutiner han hadde. Verste plassen han kunne vre var p jobb omringet av kameraer.

En GM kunne spanet p at han var borte og andre GM utfrte bortfringen. Er du ikke enig i dette hvis GM ville legge skylden p TH?

Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Om hun var p hytten alene.

Dere har gode forslag Fbc37 og Mattagg p hvordan GM kunne arrangert en bortfring som ikke ville gitt TH alibi! :-)

Kanskje dette med om TH hadde eller ikke hadde alibi ikke var viktig for GM?
Kanskje alt l til rette for utfre forbrytelsen den 31.10.2018 og at det av en eller annen grunn hastet for GM utfre forbrytelsen?
Citera
2020-08-12, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Spesielt om de var uskyldig mistenkt. Ville enhver ha strukket seg veldig langt for bist politiet.

Men mannen oppfrer seg SKYLDIG.

Ja det er det jeg synes. Og de begynner rasle med menneskerettigheter. Bisarr forestilling dette
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in