2021-05-24, 00:18
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Handlar inte om tålamod, utan mer att jag mår dåligt inombords. Man ser hur alla inblandade våndas. Sååå tydligt att även Wikingsson lider inombords varje gång det är dags för störningsljudet - antingen undviker ögonkontakt, dricker vatten eller ger i från sig ett falskt leende. Ingen av deltagarna tycker heller att det är speciellt kul, utan alla har bara accepterat att de ska låtsasskratta vid momentet.
Lite Kejsarens nya kläder över det hela, någon borde säga "inge tycker det här är speciellt kul va, vi tar bort segmentet" och inte en enda skulle klaga.

Eller så är det bara jag!
Jag kom på ett störningsljud nu istället för att upprepa Leif GW's
långtråkiga ljud..istället ett potpurri över Filip Hammars stendams-lunga göra sina THHHHH(+indrag av saliv)-blåsljud under samtliga säsonger, det tror jag alla skulle störande skratta åt utom möjligen Filip själv

Ett annat bra störningsljud till nästa säsong vore när lågstadiefröken Hanna Hellqvist under lyrikfrågor sjunger allsång i slowmotion-normalt takt istället för att uppsnabba genomsjungningen för att tittaren inte ska hinna bli obekväm

Ett tredje potent störningsljud till nästa säsong vore att spela 3 instrumentala varianter av Pulp Fiktion låten i ett annat sammanhang än Järnridån

Har du några flera illasinnade förslag?
Senast redigerad av Crapmagic 2021-05-24 kl. 00:42.
Citera
2021-05-24, 23:02
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeMyselfAgain
Jag menar att programmet inte är en frågesport, det är enbart reklam. Så gott som inga av frågorna handlar om allmänbildning, utan är "reklam-deals" som lurar tittarna. Jag har slutat kolla helt och uppmanar alla att göra detsamma.

Sköt dig själv och bry dig inte om vad jag vill titta på
Citera
2021-05-24, 23:08
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Hade Josefin och Gry varit i samma lag hade de inte ens nått till kvartsfinal.

Du underskattar Gry, Josefin däremot gick det halvdant för förra säsongen
Citera
2021-05-24, 23:10
Medlem
Karlxgustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Frågesport kan vara kul. Synd att programmet innehåller just Fredrik och Filip. Speciellt den förstnämnde som alltid vrålar. Skulle Femman våga byta ut dem?

Nu är det ju en produktion av deras egna bolag Nexiko så tror att Kanal 5 har nog inget att säga till om.
Själv så tycker jag att de är bra programledare förutom dessa jävla superlånga reklampauser.
Citera
2021-05-24, 23:22
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlxgustaf
Nu är det ju en produktion av deras egna bolag Nexiko så tror att Kanal 5 har nog inget att säga till om.
Själv så tycker jag att de är bra programledare förutom dessa jävla superlånga reklampauser.
Jojo men någon har ju gjort dealen med deras bolag. Någon korrupt jävel antagligen.
Citera
2021-05-25, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Du underskattar Gry, Josefin däremot gick det halvdant för förra säsongen
Baserade det på finalprestationen. Vet man inte att Lenin kom före Stalin är man inte slutspelsmaterial. Plus att hon skulle envisas med sin mohawk när det var uppenbart att hon inte hade en aning och kostade därmed laget segern.
Citera
2021-05-25, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Det är verkligen ett jävla tjat att ha med iphone/apple-frågor i typ varje program, även fast dom utgör en fjärdedel av telefoner

Redaktionen sitter och krystar fram frågor och tittar vid upprepade tillfällen ned på sina telefoner och får uppslag till en mobilfråga. Människorna som rör sig i den här sfären tänker att ca 98% av befolkningen har en iPhone och resterande två är människor över 80 med nån sorts storknappig Doro.
Citera
2021-05-25, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Jävla skit säsong, dom har valt ut gäster som alla hatar SD, spyr om jag ser skiten 🤮🤮🤮🤮🤮

Filip & Fredrik har givetvis svår ångest över att de tillbringat hela sina vuxna liv i en liten ytlig mediabubbla med tillhörande referensramar och har precis som sina likasinnade ett nästan sjukligt behov av att PK-kompensera. Filip Hammar har väl en femårings koll på svensk inrikespolitik men får nästan blodstörtning i sin iver att proklamera de allra mest fotriktiga åsikterna om invandring med utblick från innebarer och övernattningslägenhet på Östermalm. Han är omvittnat en skitstövel bland kvinnor sen han fick hår på pungen men så klart en feminist av rang. Fredrik Wikingsson naturligtvis uttalad miljöpartist. Klart att de vill smaka av godhetsknarket när de sätter ihop deltagarlistan. Tror inte det ens föresvävar dem att en person som Kakan Hermansson skulle kunna uppfattas som kontroversiell.
Citera
2021-05-25, 15:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Redaktionen sitter och krystar fram frågor och tittar vid upprepade tillfällen ned på sina telefoner och får uppslag till en mobilfråga. Människorna som rör sig i den här sfären tänker att ca 98% av befolkningen har en iPhone och resterande två är människor över 80 med nån sorts storknappig Doro.

Är det så? Jag trodde det var i USA Apple hade runt 25% men att de har cirka 60% av marknaden i Sverige?
Håller dock med om att frågorna är lite enformiga med applesymboler/texter och ett generellt överfokus på USA. Men jag gillar programmet.
Citera
2021-05-27, 23:40
Medlem
Ganska lustigt ändå hur det för andra året i rad lyckades bli oavgjort i finalen, och det fick avgöras på en utslagsfråga! Hursomhelst, det var en hyfsad sevärd säsong i år! I början (februari) kollade jag med entusiasm i varje avsnitt, det var kul att se framförallt Jonathan Unge och Jesper Rönndahl i grupp 1! Jesper är tillsammans med Erik Haag en av kändissveriges absolut mest allmänbildade personer! Även Gry och Micke visar återigen att de har ett brett spektrum av kunskap, med undantag för kanske sport, matte och religion. Sen Strömstedts började ganska svagt, men kom in i det efter ett tag och gjorde hyfsat ifrån sig. Hamnar någonstans mittemellan vad gäller underhållningsvärde. Vidare tog Sara och Staffan över jumboplatsen i programmet när de förlorade mot alla lag, inkl. Janne och Cecilia (som steppat upp lite i år, framförallt Cecilia). Jag säger inte nödvändigtvis att jag hade gjort mycket bättre själv än t.ex. Staffan, men de var helt klart en besvikelse att se i ett frågesportprogram. Att Sara inte kunde speciellt mycket var väl inte så konstigt kanske, då hon haft full fokus på sin simning. Det avtog annars lite grand mot slutet av gruppspelet i grupp 1, Gudrun och Özz var inte jätteroliga att se ärligt talat. Gustaf och Liv var sen två nya ansikten i programmet som var helt okej både sett till underhållning och allmänbildning, även om det senare kunde förbättras en hel del. Kände inte igen Liv från början, men insåg snart att hon varit med i filmen "All Inclusive" som är en av de bästa svenska filmerna senaste 10 åren (en film där hon f.ö. är helt topless i en kort sekund).

I grupp 2 var det framförallt roligt att se Olof Lundh och Ebba, Olof är verkligen tävlingsinriktad av sig, och han svarar rätt på nästintill alla sportfrågor. Sen Måns och Ann var även de duktiga, men jag tycker deras utpräglade skånska var lite ocharmig att höra. Mona och Birro var ett riktigt bottennapp och om möjligt svarade de nog rätt på färre frågor än vad Sara och Staffan gjorde. Jerka och Kakan var ganska sevärda och hyfsat duktiga, även om de inte var överdrivet bra. Jerkas blackout i UP och Olof sparkning mot buren när de möttes var bland de starkare minnena man har från säsongen! Och sen har vi Henrik och en viss Petrina som jag inte hört talas om tidigare. Ganska usla i början, men steppade upp sig i slutet och var snubblande nära att nå slutspel. Sen att Jason och Jonas kom 6:a i gruppen känns lite förvånande, då de kändes som att de kunde mycket faktiskt. Tror bland annat inte Jonas i princip någonsin svarat fel på en enda fråga om religion. Och sen har vi även Agneta och Markus som jag ändå får säga var över förväntan vad gäller underhållningsvärde, Agneta känns ganska fräsch och vältränad med bra karisma. Markus var ganska skön också att se, ganska utåtriktad och rapp i käften. Inte jätteduktiga, men samtidigt inte usla. Till sist John och Nina som var relativt kunniga, men de hade ganska gråa personligheter, tycker jag.

I kvartsfinalerna gick faktiskt alla ifrån grupp 1 vidare och ingen från grupp 2. I slutskedet av säsongen var det överlag fint väder ute och i alla fall jag började tappa lusten lite för programmet. Olof och Ebbas match mot Hanna och Jonathan var annars en av de roligare matcherna i slutspelet, att det skulle avgöras på en utslagsfråga (vilket var Gandhis födelseår) var verkligen att falla på målsnöret för Olof som så gärna ville vinna. I finalen tycker jag det var ganska roliga frågor de kom med, och även jag själv började bl.a. tänka om Jack Nicholson verkligen hette Jack i The Shining. Josefins insats i UP var annars riktigt dålig, och det höll på att sabba hela vinsten för dem. Hon har Jesper att tacka för att de kammade hem det hela till slut! I UP hann f.ö. Jesper säga "Fukushima" i absolut sista tiondelen, utan den poängen hade de förlorat! Trist för Micke och Gry att de för andra gången förlorade i finalen, och nu med ett enda poäng.
Senast redigerad av next-chapter 2021-05-27 kl. 23:49.
Citera
2021-06-16, 09:27
Medlem
shinystars avatar
Åh nej, jag hade så hoppats på Gry och Micke! Jag kan bara inte connecta med Jesper och Josefin. De är lite för självgoda för min smak.
Citera
2021-06-20, 18:30
Medlem
En ny säsong spelades in nu 12 till 18 juni med publik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här