2021-05-22, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitaBomullsbyxor
Lotta och Erik var visserligen bäst under sina säsonger, men de hade varit totalt överlägsna om de dessutom kunde populärkultur. Det var deras stora bristgenre, så visst kan man vinna utan att någon i buren kan det.

Eh, va?! De har ju i stort sett krossat allt motstånd då de varit med och briljerat minst lika mycket med populärkultur som finlir.

De enda eventuella akilleshälar jag kan minnas var idrott och matematik (mest Erik).
Senast redigerad av rostbiffsglade-rolf 2021-05-22 kl. 00:13.
Citera
2021-05-22, 08:34
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Men eller hur!!! Jesper & Micke hade slagit dem med (många) hästlängder. Popkultur verkar vara det enda som Gry/Josefin kan. Men å andra sidan kan Micke inte mycket om det, så han behöver en som kompletterar hans svagheter.

Lotta och Erik var visserligen bäst under sina säsonger, men de hade varit totalt överlägsna om de dessutom kunde populärkultur. Det var deras stora bristgenre, så visst kan man vinna utan att någon i buren kan det.

Jesper är den som imponerar mest i allmänbildning. Han hade vunnit även ensam.
Nja. Erik och Lotta hade inga svagheter alls som jag ser det
Citera
2021-05-22, 08:35
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Men eller hur!!! Jesper & Micke hade slagit dem med (många) hästlängder. Popkultur verkar vara det enda som Gry/Josefin kan. Men å andra sidan kan Micke inte mycket om det, så han behöver en som kompletterar hans svagheter.

Jesper är den som imponerar mest i allmänbildning. Han hade vunnit även ensam.
Nja. Erik och Lotta hade inga svagheter alls som jag ser det. Framförallt Erik har makalös bredd då. Som Jesper.
Senast redigerad av Steff83 2021-05-22 kl. 08:38.
Citera
2021-05-22, 13:14
Bannlyst
Synd om Micke och Gry, de var snubblande nära. De var väl inne och nosade på AC/DC. Jaja, de lär dyka upp nästa säsong också.
Citera
2021-05-22, 14:04
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Nja. Erik och Lotta hade inga svagheter alls som jag ser det
Jag ser inte heller några svagheter där. Jespers akilleshäl är väl sportfrågor och musik. Där är Erik mycket bättre.
Citera
2021-05-22, 14:09
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQpizzasallad
Jag ser inte heller några svagheter där. Jespers akilleshäl är väl sportfrågor och musik. Där är Erik mycket bättre.
Jo. Det är sant. Där var dom helt körda oftast. Josefine kan ingen sport heller, men väl musik/poplulärkultur. Där täckte hon upp Jespers lucka på ett tillräckligt bra sätt.

Finns nog ingen annan som tävlat som har Eriks bredd.Och UP..jag menar han var riktigt på bettet vilket ämne det än handlade om. T.o.m Hanna floppar ju ibland där. Han har inga större svagheter som jag ser det.
Senast redigerad av Steff83 2021-05-22 kl. 14:12.
Citera
2021-05-22, 21:43
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Rolig och spännande final, men något tröttsamt med Fredriks sjuhundraelfte ”Vilket drama! Hur ska detta sluta!? Sitt kvar!”
Ja, dags för nytt manus nästa säsong. Förstår att det finns en poäng i att köra exakt samma repliker om man ska köra typ 100 avsnitt om året, men efter ett tag tröttnar man.
Citera
2021-05-23, 02:08
Medlem
Får hoppas Erik och Lotta är tillbaka nästa säsong så det finns några man faktiskt kan heja på
Citera
2021-05-23, 17:43
Medlem
Ratads avatar
Frågesport kan vara kul. Synd att programmet innehåller just Fredrik och Filip. Speciellt den förstnämnde som alltid vrålar. Skulle Femman våga byta ut dem?
Citera
2021-05-23, 19:25
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Frågesport kan vara kul. Synd att programmet innehåller just Fredrik och Filip. Speciellt den förstnämnde som alltid vrålar. Skulle Femman våga byta ut dem?

Tror det skulle bli flopp om man byter ut dem. F&F har givetvis sina svagheter (och dem är många), men charmen med programmet är ju ändå lite relationen mellan F&F och deltagarna. Framför allt att Filip driver med deltagarna och att deltagarna vågar driva med honom är ändå en stor del av paketeringen i mitt tycke (ibland går det till överdrift).
Citera
2021-05-23, 20:21
Medlem
Vet inte om ni minns illa, men nog hade Erik & Lotta sina svagheter. Exempelvis Mello och den typen av frågor. De var inte helt bra på musik. Men de är så klart mänskliga, man kan inte kunna allt. Totalt sett är Erik och Lotta rejält allmänbildade och roliga. Utan tvekan min favoritbur i programmets historia.
Citera
2021-05-23, 20:39
Medlem
Crapmagics avatar
Vad är det ni diskuterar vidare för? det är ju slut nu, jag vill inte se detta ämne i toppen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in