2023-11-30, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Allstars….
Utan Gry och Micke är namnet ett skämt.
Men denna säsong visar även på inaveln på Femman.
Ska de fortsätta måste de byta ut lite deltagare och jag tänker i första hand på Janne Josefsson. Varför inte testa Frode med Jonas Von Essen? Kan tänka mig att de inte kommer gå bra i UP vilket gör att Jonas kan gå jämna matcher mot övriga lag.
Frågan är mest om han skulle stå ut med CF?
Men det finns fler lag som borde ryka.

Inte följt denna "serie" eftersom F&F måste stå för dubbelfjantar. Har de någonsin gjort något kul? Har annars svårt att se att Jonas Von Essen skulle ställa upp i detta program (om exhibitionism nu inte passar hans eventuella diagnos).
Citera
2023-11-30, 22:08
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl19xx
Inte följt denna "serie" eftersom F&F måste stå för dubbelfjantar. Har de någonsin gjort något kul?
Om grundinställningen är att de är dubbelfjantar, så blir det kanske svårt att uppskatta deras program, men tycker personligen att Grattis Världen, 100 Höjdare (s.3-5) och Jorden runt på 6 steg är bland deras bästa. De är som bäst när de är ute på vägarna och träffar vanligt folk. Tyvärr så har herrarna blivit för bekväma i AllamotAlla-studion.
Citera
2023-11-30, 22:36
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erimsund
Säg att du är helt ointresserad av politik och samhälle, utan att säga att du är helt ointresserad av politik och samhälle.
Vad är djuret i Bimbo "Bi".....så uselt, man kan inte bryta sådär om inte andra stavelsen också bildar nått festligt

Det går inte att gissa sig till ett djur under dessa förutsättningar, utan redaktionen ville bara kolla att du kunde din Bimbo!
Senast redigerad av Crapmagic 2023-11-30 kl. 22:42.
Citera
2023-11-30, 23:09
Medlem
Nästan att de körde medvetet med Palme och månadsskiftet, var ju nära till hands att lag skulle svara Palme. Och för mig är det mars som är det korrekta, även om det rent tekniskt var februari, men det går inte att säga något annat än när personer dödförklaras. Men tycker inte de borde ställt frågan.
Citera
2023-11-30, 23:47
Medlem
Crapmagics avatar
Jag fick radera kommentaren
Men ni får hålla till godo med min kompensations editering så att det inte är tomt i onödan!

Var verkligen Johann Sebastian Bach med i en grupp filharmoniker som hette Skidrow?
Senast redigerad av Crapmagic 2023-12-01 kl. 00:38.
Citera
2023-12-01, 00:48
Medlem
Crapmagics avatar
Kacka i eget Bo Israelsson

Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Jag fick radera kommentaren
Men ni får hålla till godo med min kompensations editering så att det inte är tomt i onödan!

Var verkligen Johann Sebastian Bach med i en grupp filharmoniker som hette Skidrow?
Nu tog edisteringstiden slut när jag skulle fylla på! dagens i-landsproblem

Testosteron-tuppen Rönndahl född 1979 hänger med i samtiden, han undrar när Estonia inträffade? jag kan rekomendera en dålig TV aktuell serie på ämnet samt samhällsdebatten
Senast redigerad av Crapmagic 2023-12-01 kl. 00:51.
Citera
2023-12-01, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Peter Magnusson är ett rejält sänke i sig själv, såg han i Jeopardy också nyligen, där var han fullständigt usel, han blir hysterisk, överreagerar och fjantar sig konstant, missar enkla frågor

Allt är relativt. Han är ljusår bättre än ett dussintal av deltagarna i AMA-historien. Vass skulle jag inte vilja påstå att han är, men han är över medel varesig man räknar AMA eller Jeopardy.
Citera
2023-12-01, 11:03
Medlem
Majavas avatar
Frågan om vem som är känd för att göra pajer i Bamse måste varit en av säsongens sämre frågor. Precis som Josefin och Jesper resonerade så är ju farmor känd för att göra köttbullar och pannkakor, och det skulle inte förvåna mig om lille skutt har gjort morotspaj lika ofta som farmor gjort paj. Det känns som om någon i redaktionen fick upp någon svag minnesbild av en serie där farmor gör paj, och sen har de kört på det spåret. Eller så är pajen en USP som har kommit under åren jag inte läste bamse (1995-2016)
Citera
2023-12-01, 11:32
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Frågan om vem som är känd för att göra pajer i Bamse måste varit en av säsongens sämre frågor. Precis som Josefin och Jesper resonerade så är ju farmor känd för att göra köttbullar och pannkakor, och det skulle inte förvåna mig om lille skutt har gjort morotspaj lika ofta som farmor gjort paj. Det känns som om någon i redaktionen fick upp någon svag minnesbild av en serie där farmor gör paj, och sen har de kört på det spåret. Eller så är pajen en USP som har kommit under åren jag inte läste bamse (1995-2016)
Jag började prenumererade på Bamse ungefär samtidigt som du lade tidningarna åt sidan (1998-2003). Kan inte minnas att Farmor någonsin bakade paj. Inte heller bakade hon paj i originalserien från slutet av 60-talet. Och på Bamses egen hemsida står det dessutom att Farmor är känd för dunderhonung, köttbullar och pannkakor. Hade varit intressant att få höra vad redaktionen har för källa.

"Hon bakar en jävla mass paj", my ass...
Citera
2023-12-01, 23:17
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Jag började prenumererade på Bamse ungefär samtidigt som du lade tidningarna åt sidan (1998-2003). Kan inte minnas att Farmor någonsin bakade paj. Inte heller bakade hon paj i originalserien från slutet av 60-talet. Och på Bamses egen hemsida står det dessutom att Farmor är känd för dunderhonung, köttbullar och pannkakor. Hade varit intressant att få höra vad redaktionen har för källa.

"Hon bakar en jävla mass paj", my ass...

Om man söker på bamses farmor och paj så får man upp ett recept på farmors paj, det är kanske grunden till förvirringen. Jag tyckte att det såg ut som om Fredrik, som väl är en uttalad Bamse-älskare, satt och skruvade på sig och såg obekväm ut när frågan diskuterades, kanske för att han insåg att det inte fanns något rätt svar?
Citera
2023-12-03, 14:03
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erimsund
Säg att du är helt ointresserad av politik och samhälle, utan att säga att du är helt ointresserad av politik och samhälle.

Inte ens Erik Haag kunde kunde ju det vilket säger en del om hur idiotiskt det var
Citera
2023-12-03, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Inte ens Erik Haag kunde kunde ju det vilket säger en del om hur idiotiskt det var
Haag kände mycket väl till henne (och hennes make), han råkade ju bara svänga till efternamnet lite fel (fastän han först sa det rätt). Paret Bergström hör till landets allra största och skadligaste makthavare, och Barbara har varit högst medial.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in