Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-06, 21:16
  #13525
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Jag förstår inte varför de fortsätter lägga upp videos med information. Så vad håller de på med?
Vill de berätta hur mycket de ställer upp för han kan de göra det privat när de får kontakt med han. Det behövs ingen offentlig video för det.
Men att fortsätta yppa information är nog inte så bra och själper mer än hjälper.
Dem som gör dessa videos är ju dock inte bland dem smartaste människorna...
Dem tror att dem hjälper Chrippa genom att sprida negativ information om honom
Citera
2024-01-06, 21:17
  #13526
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Jag får inte ihop det som sas i senaste videon, eller så klarnar det sinom tid.
Samma dag som barnet blir överlämnad till sin mamma den 25 december berättar hon helt spontant att L behandlat hennes pappa dåligt. J och hennes mamma hör hela.
Anjo säger i videon vid ett tillfälle något i stil med att om barnet blir förhörd, sen minns jag inte exakt vad han sa.

Men vadå "om"? Anmälde de inte L direkt den 25 december en misstänkt misshandel mot barn?
Förstår ingenting.

Efterhandskonstruktionerna flödar...

Narrativet skall ägas av Megalomani-Anjo
Citera
2024-01-06, 21:19
  #13527
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC
Att anmäla en kvinna är slöseri på tid och leder aldrig till något ändå. I slutändan hade det ändå varit Chrippas fel. Så det funkar i Sverige tyvärr.

Så att det är slöseri med tid att anmäla en person som man misstänker ha både misshandlat sitt egna barn och bevittnat misshandel mot sin andre vårdnadshavare?
Är det de du menar?

Jag hoppas innerligt att det upprättades en anmälan mot L den 25 december så fort de fick informationen. Där bör hon även ha kontaktat Chrippa omgående i och med att båda är vårdnadshavare och barnet kan ha varit utsatt för allvarliga brott.
Citera
2024-01-06, 21:20
  #13528
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag hoppas också de fälls för detta förtal.
Men allt dem lägger ut målar ju inte upp en vidare bra bild av Chrippa, och soc kommer nog ha väldigt mycket åsikter om att ingen skyddade lilla C när alla i omgivningen visste om detta, och hur Julia agerade när lilla C berättade om misshandeln.

De är för dumma för att förstå att de mitt i alla anklagelser mot L också utmålar Chrippa som extremt klandervärd (och Julia). Om allt de påstår skulle vara sant så har ingen vuxen skyddat ett våldsutsatt barn. Det kommer soc inte ta lätt på!
Citera
2024-01-06, 21:22
  #13529
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
"En skuldsanering är till för dig som inte kan betala dina skulder på egen hand, under överskådlig tid. För att du ska få skuldsanering ska du även ha gjort ansträngningar för att lösa situationen själv. "

Han har inte sökt jobb, han vill inte jobba, han har inte ansträngt sig för att försöka lösa situationen själv
Ansträngningen kan bestå i att han söker upp en skuldrådgivare.

Jobbsituationen och hans inkomst kan ju också komma att förändras under det året (som det kan ta hos skuldrådgivare) innan ansökan skickas in.

En skuldrådgivare ger ju också vägledning i hur han ska göra för att få störst chans.

Man får också söka skuldsanering hur många ggr som helst och korrigerar väl sin ansökan efter ett eventuellt nej.

Men ser KFM att du kan betala dina skulder under överskådlig tid får man ju ett nej och då får man ju börja betala.

Tveksam till att Chrippa kan det när den här härvan är över.
Citera
2024-01-06, 21:23
  #13530
Medlem
Intressant att i alla sociala medier förutom just här på Flashback är 99 % på Chrippas sida. Är ni verkligen så många incels här som hoppas att Linnea ska skicka PM till er för att ni simpar? Är det värt att offra all stolthet för hoppet om att få doppa i en lönnfet Borderline-häxa med fula ankläppar?
Citera
2024-01-06, 21:25
  #13531
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Skabbe knullade henne första gången när hon gick i årskurs 9.
Phahaha smeknamnet ”skabbe” alltså… roligaste 😂😂
Citera
2024-01-06, 21:25
  #13532
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jag är verkligen helt chockad hur Linnea hardcore fansen här beter sej. Men de kommer få kryppa till kojs sen.

Nu när du är tillbaka i tråden så provar jag att fråga igen:
Okej, men såhär då. Jocke & co är öppna för att Chrippa faktiskt kan ha misshandlat Linnea. Hur förklarar de sina egna brott de begår mot Linnea, dvs förtal? Och att de utnyttjar ett litet barn för att begå dessa förtal samt för visningar? Om de nu anser sig ha bevisning för att Chrippa är den som har blivit utsatt för brott varför vänder de sig inte till polisen istället för att basunera ut videor på nätet? Hur kan de som vuxna människor och föräldrar själva stå bakom den här förtalskampanjen med ett litet barn som frontfigur?!
Citera
2024-01-06, 21:25
  #13533
Avstängd
dunderCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Så att det är slöseri med tid att anmäla en person som man misstänker ha både misshandlat sitt egna barn och bevittnat misshandel mot sin andre vårdnadshavare?
Är det de du menar?

Jag hoppas innerligt att det upprättades en anmälan mot L den 25 december så fort de fick informationen. Där bör hon även ha kontaktat Chrippa omgående i och med att båda är vårdnadshavare och barnet kan ha varit utsatt för allvarliga brott.

Sjukt men sanningen är som man är det inte lönt att anmäla kvinnor för det skulle aldrig leda någonstans. Värsta som finns när barn blivit utsatt för något men tyvärr är systemet i Sverige korrupt. Skulle då kvinnan blivit kallad på förhör och nekat och skyllt på mannnen så slår jag vad att mannen som anmält hade blivit häktad tillslut och även dömd.

Julia måste givetvis anmäla Linnea för vad Chloe bevittnat men hon hade inte varit på förhör sa hon. Skulle Chrippa säga något om det så kommer dom bara säga att han svartmålar Linnea…
Citera
2024-01-06, 21:26
  #13534
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Fast nu är det inte grov misshandel.
Det krävs lite hjärna för att läsa och förstå vad innebörden är av det man läser....

Bara för att en åklagare tycker någonting, så är det inte åklagaren som beslutar vad utfallet blir...

Men snälla du - bete dig inte som de övriga envisa åsnorna!

Mycket förenklat:

Åklagaren framställer till rätten att Chrippa ska häktas för grov misshandel.

Häkrningsförhandling sker.

Protokollföraren skriver vad som sägs i rätten och kan tas del av i häktningsprotokollet.

På första sidan av häktningsprotokollet anges grund för häktning under punkt "saken" .

Saken är alltså grov misshandel som Chrippa är häktad för.

Första sidan av protokollet anger alltså exakt vad rätten beslutat - inte vad åklagaren anfört.

Kolla in protokollet igen:
https://gofile.io/d/Gi5xpg
__________________
Senast redigerad av granny-panties 2024-01-06 kl. 21:30.
Citera
2024-01-06, 21:27
  #13535
Avstängd
dunderCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jag är verkligen helt chockad hur Linnea hardcore fansen här beter sej. Men de kommer få kryppa till kojs sen.

Alla Linneas medsystrar har kommit in på senaste är rå vänster och manshatare.
Citera
2024-01-06, 21:28
  #13536
Medlem
Kan vi inte alla bara strunta i att kolla på idioten Anjos skit? Han skulle ju snabbt försvinna och kanske skaffa ett riktigt jobb. Kan ingen bara ladda ner skiten och re-uploada den på valfri plattform så att han inte får views? Om allt han häver ur sig är skit så behöver vi ju inte kolla på det. Jag har valt att blocka eländet iochmed videon med förhöret av lilla C.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in