Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-19, 10:42
  #35737
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toonajnwan
Ja det är för mycket hela tiden, och paret Skabbe är dom som postar det på sociala medier, ingen annan. Sinnesslött.
Anjo och Jocke, Lisen och Jonna samt Rask är dom som direkt postar storys och "bevis" så fort Chrippa lagt upp en godmorgon världen bild.

Avundsjukan fullkomligt lyser ur grisögonen
Citera
2024-04-19, 10:42
  #35738
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ellerhur, ganska avslöjande, men sen så ör det inte rymdforskare som satt ihop eller regisserat bevisen heller.

Liam M och även SvettPontus har ju lagt upp delar av dessa "brev", någonting som Julia och Pontus använt som utpressning för att Chrippa skulle kämna psykopatbruden och komma hem till Julia och Chloé...

Det framgår att Chrippa blir förbannad och upprörd och säger att det inte får spridas, det kan bli problematiskt för honom.

Problematiskt hur då? Om det är sant?
Eller är det möjligtvis som så att, precis som Chrippa själv halvhjärtat beskrev, att när han släpptes från häktet, så hade Anjo, Rask, Jocke, Jonna, Danjal, Gurra, Lisen och Julia, skapat ett scenarie som var "vattentätt" och skulle bevisa att Linnéa var the bad guy...

Så otroligt dåligt regisserat, men så är ju "hjärnan" tidernas största Clown också, så vad kan man förvänta sig? Hollywood nästa?🤡😂

En GIGANTISK sak Chrippa borde fundera på, är det inte dags att ställa upp för Linnea nu? Allt handlar inte om honom, även om det är han dom vill åt. Betyder hon inte mer än så här? Hur ser hennes liv i Spanien, jobbar hon? Hänger hon med andra än Chrippa och hans dotter? Träffar dom andra familjer så även hon kan ha ett socialt liv utanför hemmet? Handlar allt bara om Chrippa och varför är då siktet inställt på henne från dessa medelålders män? Jag har inte sett någon av Anjo, Jocke, Rask eller annan bry sig ett skit om lilla c, och vad hon riskerar att förlora. Chrippa riskerar förlora både Linnea och lilla c.
Offer är Linnea och flickan.
Den som offrar är Chrippa och den som utför riten är hans bror och legoknektarna
Citera
2024-04-19, 10:42
  #35739
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Dom är jagade och hatade, för vad?
Är dom jagade och hatade? Av vem/vilka? Förutom sina egna hjärnspöken.

Skabbe som är jagad av myndigheter, med rätta.
Citera
2024-04-19, 10:48
  #35740
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Dom du nämner är dom som tjänar pengar på detta.
Vad har Chrippa och Linnéa tjänat?
Dom kan inte ens vistas i landet.
Dom är jagade och hatade, för vad? Sin kärlek?

Hörröh! Dom har tjänat lika mycket dom. Så pass så han kan betala Julia så hon inte behöver jobba. Han kan hålla både sig själv, SNEA och Julia under armarna!
Att han inte kan vistas här är hans eget fel.
Han lever gott i Spanien. Det är soligt och mycket billigare där. Va ju där han ville bo?
Vad bölas det om???

Äh!... Snart dags att skita i dom där 2.
Det här e ju inte ens kul längre. Jag tummar ner alla hans videos!
Och om inte andra snart slutar får även dom
Citera
2024-04-19, 10:49
  #35741
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toonajnwan
Är dom jagade och hatade? Av vem/vilka? Förutom sina egna hjärnspöken.

Skabbe som är jagad av myndigheter, med rätta.

Va fan, har du bott under en sten? Vad vill du kalla hatdrevet annat än just hatdrev? Vad tror du sådant resulterar i? Jag antar att du inte skulle ha några problem som helst om det var du eller någon nära anhörig som råkade ut för detta
Chrippa och Linnea kan inte röra sig fritt, och detta för att Jockiboi ringer polisen dagligen och anmäler brott han anser Chrippa gjort. Dom lägger ju för fan ner anmälningarna innan bläcket torkat. Det skjuts och sprängs i Norrköping, men Jockiboi skall ha fulla uppmärksamheten först
Vad anser du om alla inlägg här på flashback? Man häcklar deras utseenden, boendesituationer, uppväxt, kläder inkomster och kallar dom för vidriga saker
Jag önskar ingen skall uppleva detta, inte ens någon av alla flashbackare som yttrar sig så vidrigt
Citera
2024-04-19, 10:53
  #35742
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning

Äh!... Snart dags att skita i dom där 2.

Och om inte andra snart slutar får även dom

Det skulle ha varit gjort för flera månader sedan. Det finns ingen anledning till något av detta. Anjo och Rask vill fortsätta av ekonomiska skäl. Jocke går lätt över lik för att få sin vilja fram, skall inte han dra till Dubai snart förresten, alla förberedelser är ju gjorda?
Chrippa borde kunna få fortsätta med sin grej på YT och Twitch utan att folk lägger sig i
Citera
2024-04-19, 10:55
  #35743
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Dom du nämner är dom som tjänar pengar på detta.
Vad har Chrippa och Linnéa tjänat?
Dom kan inte ens vistas i landet.
Dom är jagade och hatade, för vad? Sin kärlek?

Vart tar kräftans pengar från hans videos vägen då?
Eftersom han inte tjänar pengar på dom menar jag.
Vi vet ju alla att dom inte skattas och skulder betalas iaf.
Så vart tar hans pengar för hans videos vägen?
Citera
2024-04-19, 10:55
  #35744
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toonajnwan
Det skulle aldrig hända normala människor. Dom enda som driver "hatdrev" mot sig själva är paret Skabbe och personer som du som fortsätter skriva här. Har du något emot det så sluta?

Förstår man inte detta så är det inte mycket att göra tyvärr, fortsätt.

Berätta för mig hur Chrippa och Linnea gör för att hålla hatet vid liv, vad krävs för att Jockiboi och hans hundar skall sluta med hot hat och förtal?
Citera
2024-04-19, 11:00
  #35745
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giftgroda
Vart tar kräftans pengar från hans videos vägen då?
Eftersom han inte tjänar pengar på dom menar jag.
Vi vet ju alla att dom inte skattas och skulder betalas iaf.
Så vart tar hans pengar för hans videos vägen?

Jag är uppfostrad och lärd att aldrig lägga mig i andras ekonomi, det är en privatsak och angår ingen. Så varför är folk så djävla på om Chrippas ekonomi? Ingen frågar om Jockibois, vilket är mycket mer intressant. Bl.a har han en mycket större skuld till staten än Chrippa, men inte cash nog att betala ut pengarna han skulle förmedla till sin bror. Nu har Jockiboi lyckas vända fokus ifrån honom, mot Chrippa, så då kan han fortsätta med sin skumraskaffärer. Hinner fam Lundell lämna landet?
Citera
2024-04-19, 11:01
  #35746
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
En GIGANTISK sak Chrippa borde fundera på, är det inte dags att ställa upp för Linnea nu? Allt handlar inte om honom, även om det är han dom vill åt. Betyder hon inte mer än så här? Hur ser hennes liv i Spanien, jobbar hon? Hänger hon med andra än Chrippa och hans dotter? Träffar dom andra familjer så även hon kan ha ett socialt liv utanför hemmet? Handlar allt bara om Chrippa och varför är då siktet inställt på henne från dessa medelålders män? Jag har inte sett någon av Anjo, Jocke, Rask eller annan bry sig ett skit om lilla c, och vad hon riskerar att förlora. Chrippa riskerar förlora både Linnea och lilla c.
Offer är Linnea och flickan.
Den som offrar är Chrippa och den som utför riten är hans bror och legoknektarna
Jag undrar detsamma.

Det är påtiden att Christofer sätter ner foten och berättar för hela världen vad som pågår. Det räcker inte att komma med kryptiska påståenden och invänta ett bättre tillfället.
Snart kan det vara försent.
Snart kan dom viktigaste i livet försvinna, i väntan på rätt tillfälle.

En sak jag slås av, är hur nära och tät kontakt Christofer har med sina föräldrar och Jacke och Amanda.
Har han verkligen berättat för sina föräldrar vad som pågår, vad Jocke utsätter honom, Linnéa, Chloé, Julia, Jacķe, Linnéas familj, för?

Har Thomas och Annika någon aning om vad som pågår?
Annika var sjuk, berättade Chrippa för länge sen, är det för att inte lägga sten på börda, som han inte berättar?

Jag har förstått att Annika och Thomas fått så otromigt mycket skit genom åren, pga Jocke, men ändå har dom inte vänt honom ryggen.
Som förälder älskar man sina barn ovillkorligt.
Men det kanske börjar bli dags att släppa hoppet om Jocke, han är sjuk.
Han skadar och förstör människors liv.
Borde inte Annika och Thomas få njuta av sin sista tid, med barnbarn och glädje, istället för att ständigt få lösa Jockes problem, all skit som Jocke orsakat familjen i alla år.

Jocke skyller sitt beteende på sin mamma och Thomas.
Ändå är det Thomas han vänder sig till för att få information om Chrippa.

Den som bör ifrågasättas är väl Jockes biologiska pappa.

Christofer, du kan inte vänta längre.
Sanningen måste fram. Nu.
Anmäl ALLT och ALLA som är delaktiga till polisen, så att detta får ett slut och monstret försvinner.
Citera
2024-04-19, 11:02
  #35747
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Det skulle ha varit gjort för flera månader sedan. Det finns ingen anledning till något av detta. Anjo och Rask vill fortsätta av ekonomiska skäl. Jocke går lätt över lik för att få sin vilja fram, skall inte han dra till Dubai snart förresten, alla förberedelser är ju gjorda?
Chrippa borde kunna få fortsätta med sin grej på YT och Twitch utan att folk lägger sig i

Det är inte försent. Finns det ingen anl att sluta?
Joo..
Fast visst. Följarna är lättroade och hjärndöa! Kör på ni!
Jag ställer mig inte i den kön denna soppa börjar lukta äckligt!
Citera
2024-04-19, 11:11
  #35748
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giftgroda
Vart tar kräftans pengar från hans videos vägen då?
Eftersom han inte tjänar pengar på dom menar jag.
Vi vet ju alla att dom inte skattas och skulder betalas iaf.
Så vart tar hans pengar för hans videos vägen?
Jadu, det framgick ju att Danjal, Jocke och Stefan håller på med någonting shady, i vardaglig mun kallas det för penningtvätt.
Det är väl grundorsaken till att Danjal "bor" i Dubai och sköter Jocke o Jonna därifrån?
Det är nog bäst du frågar dom, det var ju trots allt Jocke som började nojja över ekobrottsmyndigheten och hans ekonomiska förehavanden var problematiska. I dagsläget är det inte Chrippa som hänger på en skör tråd.
Det är Jocke.
Chrippa har handlat i god tro och litat på sin bror, som bevisligen utpressar Chrippa med att hålla inne pengar och hålla på youtubekanalen. Den som Linnéa påstods ha hackat och raderat.. men som bevisligen styrts av Jocke.
Börjar det klarna?
Tror att Chrippa kan förklara dwt där lite bättre, eller Linnéa, hon är smartast av hela gänget, men så har hon andra ambitioner i livet än att leka hollywoodfru.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in