Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-04, 22:02
  #2749
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
De bor i Sumpan..

I Emilios tillrättalagda värld skulle han aldrig drömma om att visa upp en bild från föräldrarnas kök i hyreslägenheten i Sumpan.
https://pasteboard.co/2IpqTwiZxRw6.jpg
Bilden kommer från brodern Vitos IG.

Det är till synes inte en speciellt flashig uppväxt som Emilio haft, det har gjort att han och bröderna haft hiskelig stora mindrevärdeskomplex.
Emilio har tyckt att hans föräldrar blivit illa behandlade av Pernillas föräldrar, att de varit snorkiga pga hans föräldrars enkla bakgrund.

Farföräldrarna har nog varit rätt slaka i det hela.
Varken Bianca eller Benjamin har bilder på sina farföräldrar på IG, de är som sin far, vurmar mycket för yta.
Däremot är äldsta Oliver mer nere på jorden
https://pasteboard.co/svqrHxL5aZ11.jpg
Han levde ju med föräldrarna när det fungerade bättre dem emellan.

Farföräldrarna har ju inte kunnat erbjuda ekonomiskt stöd, stor sjötomt, swimmingpool och annat kul som morföräldrarna har gjort.
Helt klart har ju De två yngsta barnen sämre kontakt med farföräldrana, speciellt Benjamin.
Som ofta visar upp bilder från morföräldrarnas hus och som har skrivit en hyllningslåt till dem.

Pernilla hade väl lite kontakt med farföräldrarna när det krisade och hälsade väl på någon gång i deras hem, men de har nog blivit rätt så exkluderade från det som har varit mellan PW och E.
Okej och tack för svar 🙂
Då blev man lite mer insatt 👍
Citera
2021-11-04, 23:19
  #2750
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersAndersson21
Tack för svar. Det är insiktsfullt och inget jag reflekterat över, du kanske följt dem längre än jag? Jag är däremot avsevärt mer dömande mot P. Hennes ansvarslöshet och vilja att härma Bianca känner inga gränser. Fnissandet och relativiseringen ave exakt allt som inte har med hennes egen person att göra får mig att tycka att HON är narcissiten. Självälskande, självförhärligande.

Tack själv för en trevlig diskussion

Jag är ju inget fan av någon Wahlgren/Ingrosso men Pernilla slog ju igenom på det glada 80-talet och jag är tillräckligt gammal för att ha minnen från det. Sen var det ju mycket skriverier i media om skilsmässan osv. Så man kan ju historiken där.

Sen tycker jag att Bianca är manipulativ och har behandlat sin mamma väldigt illa. Så jag tar helt och hållet Pernillas parti där. Det är inte ok att tilltala sin mamma på det sättet som Bianca ofta gör, det är så respektlöst. Särskilt med tanke på att hon kan tacka Pernilla för att hon fått tak över huvudet och mat på bordet under uppväxten. Till skillnad från sin kriminella far som lämnade familjen men som hon alltid hyllar oavsett.
Jag skulle vilja se henne behandla Emilio på samma sätt som Pernilla och ställa honom till svars för barndomen. DET kommer inte att hända!

Bianca gör alltid sig själv till offer, oavsett situation. Det räcker ju att se hur hon hanterar det här julkalender-fiaskot; det är inte Biancas unga fans som är offren nej, det är Bianca såklart. Alltid. Att folk går på det är tragiskt. Det är samma när hon tjatar om sin barndom. Inget av hennes syskon håller på likadant vad jag vet. Allt handlar alltid om Bianca och hennes känslor.

Jag uppfattar det som att Pernilla vill ha en god relation med sin dotter och för att uppnå det måste hon ofta kompromissa och lägga band på sig själv. Säger hon ifrån mot Bianca så blir det bråk. För Bianca tål inte att bli emotsagd.
De båda har helt olika uppfattningar om skilsmässan och med tanke på att Bianca närmast verkar förneka Emilios misshandel av Pernilla och få allt till "bådas fel lika mycket" så förstår jag Pernillas frustration och att hon känner sig sårad. När Bianca skällde ut Pernilla i nåt avsnitt av Wahlgrens värld och folk reagerade på hur elak hon var mot sin mamma, ja då återigen så kom Biancas krokodiltårar och martyrskap och att det var henne det var synd om pga hennes barndom. Så det slutade med att folk skickade blommor hem till Bianca osv när det är Bianca som utsätter sin mamma för psykisk misshandel! Det kallar jag manipulativt...

Pernilla låter ofta Bianca styra och ställa, ta kommandot och bossa. Återigen, för husfridens skull och för att låta Bianca ta plats på det som hon är bra på (typ rensa Pernillas garderob, styla henne osv).
Rollerna blir därmed ofta ombytta men jag ser det mer som att det är Bianca som är gränslös och saknar respekt för sin mamma (på samma sätt som hon sett sin pappa behandla Pernilla). Hade Bianca haft en annan attityd mot sin mamma och inte kört över hela tiden så hade det inte blivit ombytta mor/dotter-roller på samma sätt. När Bianca har sin "vet bäst" attityd och läxar upp sin mamma så blir det ju även lätt att Pernilla blir mer osäker och låter Bianca bestämma. Återigen, med bakgrund som psykiskt och fysiskt misshandlad kvinna så kan det inte vara lätt att ha en relation med en så krävande och aggressiv dotter som Bianca. Bianca tar ju heller ingen hänsyn till detta eftersom hon inte verkar erkänna vad hennes mamma och familj fått utstå pga Emilio.

Bianca är ju även lik Emilio utseendemässigt, inte bara till personligheten. När hon då agerar aggressivt så måste det utlösa många känslor, såväl medvetet som omedvetet hos Pernilla. Samtidigt så har Bianca sin dåliga självkänsla och behov av kontroll. Mixen dem emellan blir minst sagt osund.

Du kallar Pernilla narcissistisk men Bianca är ju värre skulle jag säga. Som många ungdomar idag... Självupptagna, ytliga, materiella. Pernilla är ju ingen Einstein heller men ingen i Wahlgren/Ingrosso-familjen är känd för sin intelligens precis, tvärtom.

Ok, du har en egen youtube-kanal? Trevligt. Ska kolla på klippen.
Citera
2021-11-05, 11:23
  #2751
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Tack själv för en trevlig diskussion

Jag är ju inget fan av någon Wahlgren/Ingrosso men Pernilla slog ju igenom på det glada 80-talet och jag är tillräckligt gammal för att ha minnen från det. Sen var det ju mycket skriverier i media om skilsmässan osv. Så man kan ju historiken där.

Sen tycker jag att Bianca är manipulativ och har behandlat sin mamma väldigt illa. Så jag tar helt och hållet Pernillas parti där. Det är inte ok att tilltala sin mamma på det sättet som Bianca ofta gör, det är så respektlöst. Särskilt med tanke på att hon kan tacka Pernilla för att hon fått tak över huvudet och mat på bordet under uppväxten. Till skillnad från sin kriminella far som lämnade familjen men som hon alltid hyllar oavsett.
Jag skulle vilja se henne behandla Emilio på samma sätt som Pernilla och ställa honom till svars för barndomen. DET kommer inte att hända!

Bianca gör alltid sig själv till offer, oavsett situation. Det räcker ju att se hur hon hanterar det här julkalender-fiaskot; det är inte Biancas unga fans som är offren nej, det är Bianca såklart. Alltid. Att folk går på det är tragiskt. Det är samma när hon tjatar om sin barndom. Inget av hennes syskon håller på likadant vad jag vet. Allt handlar alltid om Bianca och hennes känslor.

Jag uppfattar det som att Pernilla vill ha en god relation med sin dotter och för att uppnå det måste hon ofta kompromissa och lägga band på sig själv. Säger hon ifrån mot Bianca så blir det bråk. För Bianca tål inte att bli emotsagd.
De båda har helt olika uppfattningar om skilsmässan och med tanke på att Bianca närmast verkar förneka Emilios misshandel av Pernilla och få allt till "bådas fel lika mycket" så förstår jag Pernillas frustration och att hon känner sig sårad. När Bianca skällde ut Pernilla i nåt avsnitt av Wahlgrens värld och folk reagerade på hur elak hon var mot sin mamma, ja då återigen så kom Biancas krokodiltårar och martyrskap och att det var henne det var synd om pga hennes barndom. Så det slutade med att folk skickade blommor hem till Bianca osv när det är Bianca som utsätter sin mamma för psykisk misshandel! Det kallar jag manipulativt...

Pernilla låter ofta Bianca styra och ställa, ta kommandot och bossa. Återigen, för husfridens skull och för att låta Bianca ta plats på det som hon är bra på (typ rensa Pernillas garderob, styla henne osv).
Rollerna blir därmed ofta ombytta men jag ser det mer som att det är Bianca som är gränslös och saknar respekt för sin mamma (på samma sätt som hon sett sin pappa behandla Pernilla). Hade Bianca haft en annan attityd mot sin mamma och inte kört över hela tiden så hade det inte blivit ombytta mor/dotter-roller på samma sätt. När Bianca har sin "vet bäst" attityd och läxar upp sin mamma så blir det ju även lätt att Pernilla blir mer osäker och låter Bianca bestämma. Återigen, med bakgrund som psykiskt och fysiskt misshandlad kvinna så kan det inte vara lätt att ha en relation med en så krävande och aggressiv dotter som Bianca. Bianca tar ju heller ingen hänsyn till detta eftersom hon inte verkar erkänna vad hennes mamma och familj fått utstå pga Emilio.

Bianca är ju även lik Emilio utseendemässigt, inte bara till personligheten. När hon då agerar aggressivt så måste det utlösa många känslor, såväl medvetet som omedvetet hos Pernilla. Samtidigt så har Bianca sin dåliga självkänsla och behov av kontroll. Mixen dem emellan blir minst sagt osund.

Du kallar Pernilla narcissistisk men Bianca är ju värre skulle jag säga. Som många ungdomar idag... Självupptagna, ytliga, materiella. Pernilla är ju ingen Einstein heller men ingen i Wahlgren/Ingrosso-familjen är känd för sin intelligens precis, tvärtom.

Ok, du har en egen youtube-kanal? Trevligt. Ska kolla på klippen.

Älskar din take. Den här diskussionen är ju på en ovanligt hög nivå för att handla om Wahlgrens. Det finns en bok om Pernilla och Emilio. Den skulle blivit tre delar men det blev bara en. Emilio skrev den. Den ger en helt annan bild av Wahlgrens än den vi ser i TV. Den är säkerligen partisk men jag tror inte den är 100% lögn.

Jag upplever en annan Pernilla än den du beskriver. Jag är osäker på om hela bakgrunden emd E är den som gjort henne så urbota ansvarslös och barnslig. Men jag måste erkänna att du lägger en pusselbit i den cocktailen. Det kan vara så att det är kraftiga förnekelsebeteenden. Men samtidigt är hon vuxen och att tex låta vänner vänta två timmar på henne ger mig kraftiga narcisitiska vibbar - hennes tid är viktigast.

Sen tycker jag hon beter sig oerhört egoistiskt i många sammanhang vilket mina videos också tar upp i specifika situationer. Förhållanet Bianca Pernilla är skevt. Jag upplever att P försöker kopiera ALLT B gör och blir avundsjuk på henne. Pernilla har själv sagt att hon aldrig vill bli stor och beter sig som ett barn till och med så pass att B ibland får agera mamma men där delar vi nog inte åsikt.

Jag har ju inte orkat ladda upp del 4-7 av WV Commentary men du gav mig den lågan. Jag hoppas du vill se de avsnitten också ör de tar verkligen upp det vi diskuterar här. Du kan om du vill gärna kommentera direkt i flödet på YT kanalen eftersom det blir lite OT på den här tråden kanske. Jag kommer lägga upp några till, det finns särskilt två som bara får skinnet att krypa. Men avsnitt då 15 minuter går ut på att B kontaktar och träffar en hundpsykolog får passera. De börjar tappa innehåll minst sagt. Och tittare enligt MMS.se

Anyway: Skitkul diskussion. Låt oss fortsätta. Ha en fin dag.
Citera
2021-11-06, 17:05
  #2752
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersAndersson21
Jag har ju inte orkat ladda upp del 4-7 av WV Commentary men du gav mig den lågan. Jag hoppas du vill se de avsnitten också ör de tar verkligen upp det vi diskuterar här. Du kan om du vill gärna kommentera direkt i flödet på YT kanalen eftersom det blir lite OT på den här tråden kanske. Jag kommer lägga upp några till, det finns särskilt två som bara får skinnet att krypa. Men avsnitt då 15 minuter går ut på att B kontaktar och träffar en hundpsykolog får passera. De börjar tappa innehåll minst sagt. Och tittare enligt MMS.se

Anyway: Skitkul diskussion. Låt oss fortsätta. Ha en fin dag.

Tack, detsamma. Ska kolla in dina klipp på youtube. Får se om det blir nån kommentar också.
Ha det bra
Citera
2021-11-06, 17:45
  #2753
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
De bor i Sumpan..

I Emilios tillrättalagda värld skulle han aldrig drömma om att visa upp en bild från föräldrarnas kök i hyreslägenheten i Sumpan.
https://pasteboard.co/2IpqTwiZxRw6.jpg
Bilden kommer från brodern Vitos IG.

Det är till synes inte en speciellt flashig uppväxt som Emilio haft, det har gjort att han och bröderna haft hiskelig stora mindrevärdeskomplex.
Emilio har tyckt att hans föräldrar blivit illa behandlade av Pernillas föräldrar, att de varit snorkiga pga hans föräldrars enkla bakgrund.

Farföräldrarna har nog varit rätt slaka i det hela.
Varken Bianca eller Benjamin har bilder på sina farföräldrar på IG, de är som sin far, vurmar mycket för yta.
Däremot är äldsta Oliver mer nere på jorden
https://pasteboard.co/svqrHxL5aZ11.jpg
Han levde ju med föräldrarna när det fungerade bättre dem emellan.

Farföräldrarna har ju inte kunnat erbjuda ekonomiskt stöd, stor sjötomt, swimmingpool och annat kul som morföräldrarna har gjort.
Helt klart har ju De två yngsta barnen sämre kontakt med farföräldrana, speciellt Benjamin.
Som ofta visar upp bilder från morföräldrarnas hus och som har skrivit en hyllningslåt till dem.

Pernilla hade väl lite kontakt med farföräldrarna när det krisade och hälsade väl på någon gång i deras hem, men de har nog blivit rätt så exkluderade från det som har varit mellan PW och E.

Helt fantastiskt att två fjolliga bakgrundsdansande bröder lyckades yngla av sig så framgångsrika barn!
Vito med sin son i Swedish House Mafia som väl ändå måste räknas som världsartist?
Sedan Emilio med Bianca, flera hundra miljoner kronor på banken från sitt företag helt utan vare sig gymnasieutbildning eller Handels. Samt Benjamin som varit artist sedan barnsben.
Emilio struntade i sina ungar hela deras uppväxt och försökte tjäna pengar. När han sedan märker att de tjänar mer pengar än han någonsin gjort eller kommer att göra så går flyttlasset till Sverige. Golddigger-farsa!!!
Vito vet jag ej så mkt om men om han vid nästan 60 års ålder bor hos sina föräldrar var han nog ej mycket till pappa för sin son. För då hade väl sonen löst hans boendesituation.
__________________
Senast redigerad av Tjuttiotre 2021-11-06 kl. 17:48.
Citera
2021-11-06, 18:04
  #2754
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuttiotre
Helt fantastiskt att två fjolliga bakgrundsdansande bröderr lyckades yngla av sig så framgångsrika barn! Vito med sin son i Swedish House Mafia som väl ändå måste räknas som världsartist? Sedan Emilio med Bianca, flera hundra miljoner kronor på banken från sitt företag helt utan vare sig gymnasieutbildning eller Handels. Samt Benjamin som varit artist sedan barnsben. Emilio struntade i sina ungar hela deras uppväxt och försökte tjäna pengar. När han sedan märker att de tjänar mer pengar än han någonsin gjort eller kommer att göra så går flyttlasset till Sverige. Golddigger-farsa!!! Vito vet jag ej så mkt om men om han vid nästan 60 års ålder bor hos sina föräldrar var han nog ej mycket till pappa för sin son. För då hade väl sonen löst hans boendesituation.

Både Emilio och Vito har varit fruktansvärt osympatiska.
Vito brukade stå och skrika: Vet ni inte vem jag är om han inte blev insläppt på krogar när han var yngre.
Båda bröderna köpte stulna handikappparkeringstillstånd som även "helylle" Pernilla använde för att de skulle få parkera sina bilar inne i city.
Har inte så mycket övers för sådana personer
🤮

Med tanke på hur framgångsrika barnen är, så är det inte illa pinkat för 4e generationens invandrare.
Farfarsfar var alkoholist, pappa Carmine växte upp på barndomshem,vilket även hans två syskon delvis också har gjort.Carmine är duktig på att sopa till sin fru, morbrorn har suttit i fängelse långa perioder för sitt knarkande och sonen, kusin till Vito och Emilo knarkade ihjäl sig efter att han blev upplärd av sin far att börja knarka.

Att Sebastian Ingrosso är framgångsrik tror jag beror på att hans styvfar är Paul Rein, som har producerat musik åt bla Christina Aguilera och som även varit en framgångsrik artist i Sverige under 80 talet.
Citera
2021-11-06, 19:21
  #2755
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza78
Fick just veta att en av hans ex bestämt sig för att kontakta PW.
Vet inte om jag tycker det är så bra men tydligen har hon och ett annat ex bestämt sig att informera om hans förehavanden.
Fortsättning följer.

Hur har det gått? Har de försökt kontakta P? Såg på hennes story att hon var så glad över att få ha en ledig dag med C. Det står mig upp i halsen att läsa/se och jag är ändå inget ex.
__________________
Senast redigerad av Someone1 2021-11-06 kl. 19:26.
Citera
2021-11-06, 19:54
  #2756
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Someone1
Hur har det gått? Har de försökt kontakta P? Såg på hennes story att hon var så glad över att få ha en ledig dag med C. Det står mig upp i halsen att läsa/se och jag är ändå inget ex.

Jag vet faktiskt inte. Är inte i Sverige just nu. Jag hoppas det. Men om dom fått kontakt med henne så verkar det inte hjälpt.
Men hon lär bli varse. Usch vilken man.
Kommer att vara på samma event som honom om ett par veckor. Ska bli spännande. 😬
Citera
2021-11-06, 19:56
  #2757
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Både Emilio och Vito har varit fruktansvärt osympatiska.
Vito brukade stå och skrika: Vet ni inte vem jag är om han inte blev insläppt på krogar när han var yngre.
Båda bröderna köpte stulna handikappparkeringstillstånd som även "helylle" Pernilla använde för att de skulle få parkera sina bilar inne i city.
Har inte så mycket övers för sådana personer
🤮

Med tanke på hur framgångsrika barnen är, så är det inte illa pinkat för 4e generationens invandrare.
Farfarsfar var alkoholist, pappa Carmine växte upp på barndomshem,vilket även hans två syskon delvis också har gjort.Carmine är duktig på att sopa till sin fru, morbrorn har suttit i fängelse långa perioder för sitt knarkande och sonen, kusin till Vito och Emilo knarkade ihjäl sig efter att han blev upplärd av sin far att börja knarka.

Att Sebastian Ingrosso är framgångsrik tror jag beror på att hans styvfar är Paul Rein, som har producerat musik åt bla Christina Aguilera och som även varit en framgångsrik artist i Sverige under 80 talet.

Bra info från dig! Så Paul Rein tog papparollen till Sebastian? Han må ha hjälpt till, fast mycket har väl SHM själva skapat. (Pernilla i Melodifestivalen innan Wahlgrens värld. Swedish Wife’s Mafia, snacka om att rida på SHM framgång)
__________________
Senast redigerad av Tjuttiotre 2021-11-06 kl. 19:59.
Citera
2021-11-06, 20:52
  #2758
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Både Emilio och Vito har varit fruktansvärt osympatiska.
Vito brukade stå och skrika: Vet ni inte vem jag är om han inte blev insläppt på krogar när han var yngre.
Båda bröderna köpte stulna handikappparkeringstillstånd som även "helylle" Pernilla använde för att de skulle få parkera sina bilar inne i city.
Har inte så mycket övers för sådana personer
🤮

Med tanke på hur framgångsrika barnen är, så är det inte illa pinkat för 4e generationens invandrare.
Farfarsfar var alkoholist, pappa Carmine växte upp på barndomshem,vilket även hans två syskon delvis också har gjort.Carmine är duktig på att sopa till sin fru, morbrorn har suttit i fängelse långa perioder för sitt knarkande och sonen, kusin till Vito och Emilo knarkade ihjäl sig efter att han blev upplärd av sin far att börja knarka.

Att Sebastian Ingrosso är framgångsrik tror jag beror på att hans styvfar är Paul Rein, som har producerat musik åt bla Christina Aguilera och som även varit en framgångsrik artist i Sverige under 80 talet.

Du glömde ökända brodern Lucky oxå , sumpans kokaindealare . Han som kastade en livsfarlig tändare som nästan hade kunnat träffa Anna Books öga . Även han bor hemma hos mor o far .
Citera
2021-11-06, 21:10
  #2759
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuttiotre
Bra info från dig! Så Paul Rein tog papparollen till Sebastian? Han må ha hjälpt till, fast mycket har väl SHM själva skapat. (Pernilla i Melodifestivalen innan Wahlgrens värld. Swedish Wife’s Mafia, snacka om att rida på SHM framgång)

Oklart om Paul har varit någon fadersrollsgestalt.
Vito var bara 20 när han blev pappa, mamman var 18 år och fick väl till största delen vårdnaden om Sebastian.
Paul kom in i bilden rätt tidigt då Sebastian var några år.
Mamman är en rätt stabil figur och även Paul.
Alltså som personligheter.
Det kan man i och för sig se på dem, att de tycks vara jättegoa människor med fötterna på jorden.
https://pasteboard.co/boQJFtW3JLw6.jpg
__________________
Senast redigerad av cece123 2021-11-06 kl. 21:12.
Citera
2021-11-06, 21:11
  #2760
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Du glömde ökända brodern Lucky oxå , sumpans kokaindealare . Han som kastade en livsfarlig tändare som nästan hade kunnat träffa Anna Books öga . Även han bor hemma hos mor o far .

😄 Hur får de plats med alla barnen..
Ja, just det Lucky nästan mördade Anna Book..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in