Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-10, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag tänker att hon kanske gömmer sig hos kompisar till honom. Eller någon annan.
Men många är väl varse om att hon är försvunnen, så kanske inte så många har lust att hålla en eftersökt flicka gömd.

Behöver inte vara polare till honom, utan vem som helst. Hon håller sig gömd frivilligt tror jag. Hon skäms för de hon gjort och startat. Och de kan ja visserligen förstå, att hela Göteborgspolisen letar efter dig är ju inte något man vill om man gjort något frivilligt
Citera
2022-10-10, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Ok, de visste jag inte. Ja då är de ju allvarligare om de är så. Men hon befann sig inte hemma hos honom och polisen verkar ta de ganska soft just nu, så de känns ju inte som något brott ligger bakom just nu. Nä jag får inte känslan att dom åkte nånstans, sågs på centralen en stund sen hände något som skiljde dom åt. Om de inte skett en husrannsakan hon honom så borde de ske snarast för säkerhetsskull så man kan släppa den grejen isf

Det har framgått att polisen vet att flickan och MGM har befunnit sig "på och i" MGM:s adress i Länsmansgården, även om hon inte var där när polisen knackade på. Vad som har hänt därefter är än så länge en förborgad hemlighet, utom för de direkt inblandade. Men det klarnar nog rätt så snart, förhoppningsvis. Och vi kan räkna med att polisen arbetar febrilt med detta ärende, även om ingenting kommuniceras utåt.
Citera
2022-10-10, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
De obehagligaste är att om han insett att loppet var kört med den här tjejen (och hade mer än tvåsiffrigt IQ), så borde han ha släppt av henne på GBG centralstation och sagt hejdå.

Då hade hon dykt upp hemma förr eller senare.
Det är därför jag är rädd för att han kan ha låst in henne i något dolt utrymme. Eller värre, men dit vill inte tanken gå.
Och sen blivit anhållen.
Måtte polisen vända upp himmel och jord!

Tror inte de är så allvarligt, tror hon håller sig gömd frivilligt. Han kanske gjort några närmanden på henne så hon lyckades fly, men kan inte ta sig hem och så skäms hon på de. Man får försöka gå in i en 13 årings huvud. Vad skulle man göra och tänka. Inte lätt, väldigt många år sen man var där. Men man gjorde mkt dumt
Citera
2022-10-10, 15:58
Medlem
Citat:
Inte jätte svårt att hitta nya "polare" i centrala gbg. Räcker att sätta sig i ett hörn på nisse terminalen en stund så kommer nån fram till dig och frågar hur de är och är trevlig. Och erbjuder tak över huvudet. Sen tar han/hon med dig till nån förort och erbjuder sovplats. Sen är du med personen och bara drar runt lite överallt. krökar kanske tar droger, rånar folk för att få pengar till mat och annat. Så kan de se ut. Hon kommer hittas av en polispatrull om ett tag. Men innan dess har hon inte jätte roligt innerst inne.
Det är ju inte jätte normalt att skippa skolan och bara dra till gbg om man mår bra och livet är perfekt

Det är inte 1973 längre. Detta ovan låter som en dålig blandning av Nationalteaterns Barn av vår tid och Stefan Jarls Dom kallar oss mods.

Något har hänt det är solklart, Det fattar alla - Frågan är bara vad.

Troligtvis så har det gått åt helvete, på riktigt, annars skulle inte en person sitta anhållen.
Citera
Medlem
Målnumret i Gbg TR är 6182-20. Latif våldtog ett barn och dömdes 2020, vid 28 års ålder, till fängelse.

Trots att möjligheterna fanns att utvisa Latif till sitt hemland, Azerbadjan, där han dessutom är medborgare så utvisades inte Latif. Latif är inte svensk medborgare.

Eftersom Latif blev kvar här Sverige så gavs han möjlighet att begå ny brott. 13 åringen som nu är försvunnen lär nog ha fått plikta med sitt liv med anledning av det.

Förhoppningsvis kan en ny regering se till att personer som Latif utvisas istället för att bli kvar här, få bidrag och begå ny brott.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Det har framgått att polisen vet att flickan och MGM har befunnit sig "på och i" MGM:s adress i Länsmansgården, även om hon inte var där när polisen knackade på. Vad som har hänt därefter är än så länge en förborgad hemlighet, utom för de direkt inblandade. Men det klarnar nog rätt så snart, förhoppningsvis. Och vi kan räkna med att polisen arbetar febrilt med detta ärende, även om ingenting kommuniceras utåt.

Ok ok, Men då lyckades hon fly därifrån ganska säkert, vart hon tog vägen efter de är svårt. Utan pengar och sånt. Men jag tror fortfarande på att hon är hemma hos någon som inte vill ha polisen i sin närvaro
Citera
2022-10-10, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrZF
Det är inte 1973 längre. Detta ovan låter som en dålig blandning av Nationalteaterns Barn av vår tid och Stefan Jarls Dom kallar oss mods.

Något har hänt det är solklart, Det fattar alla - Frågan är bara vad.

Troligtvis så har det gått åt helvete, på riktigt, annars skulle inte en person sitta anhållen.

Du får kalla de va du vill, men jag tror inte de. Jag tror hon lever och att hon lyckats fly ifrån honom. Sen är hon hemma hos någon som inte vill ha med polisen att göra. Hon har inga pengar och troligtvis ingen mobil. Hon lever på den personen och skäms för de hon gjort
Citera
2022-10-10, 16:01
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Det som talar emot att han har bragt henne om livet är att hon tydligen levde när mamman fick tag på honom (om jag inte missuppfattade informationen) och varför skulle han vara helt dum i huvudet och göra det när han vet att mamman vet vem han är.

Är det någon här som känner till mannen? Håller han på med droger, kan han ha tillgång till en bostad där flickan nu gömmer sig (frivilligt)? Någon släkting kanske är bortrest och han har fått ansvar att vattna blommor och kolla posten?
Han verkar ju inte vara den skarpaste kniven i lådan. I domen som länkats så var han med vid överlämnandet av de två tjejerna till deras handläggare (HVB-hem (?)). Varpå han meddelat en av tjejerna direkt efter och frågat om vad handläggarna fick för intryck av honom. Handläggaren anmälde händelsen efter att hon hade berättat vad som hänt vid ett senare tillfälle. Han brydde sig ju uppenbarligen inte om att de visste vem han var. Troligen gör han inte det i detta fallet heller med tanke på att hans beteende inte förhändrats efter sin vistelse i finkan.

Nämns ju att han röker gräs men det gör ju var och varannan invandrare. Någon här borde ju veta vem den här snubben är, i förorterna känner de flesta varandra på ett eller annat vis.
Citera
2022-10-10, 16:02
Avstängd
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Vadå ”kasta den” kastar man den i en soptunna eller ut i skogen så finns den väl ändå och går att hitta.

Så här går det till:

Detta är hämtat från Wilmas FUP
Det går att se om mobilen är avslagen manuellt eller batterislut/krossad/batteri uttaget!
Wilmas mobil blev avstängd manuellt!

"Kl. 13:55 den 15 nov registrerar operatören Hi3G en IMSI-Detach från Wilmas mobiltelefon i sitt nät.
Uppgifter från operatören ger att det är en s.k. naturlig stängning som inträffar på Wilmas mobiltelefon.
Med andra ord, det är inte en avstängning där mobilen går sönder eller att dess batteri kopplas loss från
enheten. " (Sidan 12 i SMS-bilagan)"
Citera
2022-10-10, 16:03
Medlem
Citat:
Tror inte de är så allvarligt, tror hon håller sig gömd frivilligt. Han kanske gjort några närmanden på henne så hon lyckades fly, men kan inte ta sig hem och så skäms hon på de. Man får försöka gå in i en 13 årings huvud. Vad skulle man göra och tänka. Inte lätt, väldigt många år sen man var där. Men man gjorde mkt dumt
Så du tror att en 13 årig flicka håller sig gömd frivilligt i en främmande stad utan telefon och pengar? Det är inget meth head vi snackar om här..

Ne är solklart att något har hänt frågan är bara om hon fortfarande är vid liv men den sannolikheten sjunker för varje dag som går..
Senast redigerad av Pol9gif 2022-10-10 kl. 16:06.
Citera
2022-10-10, 16:03
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ok ok, Men då lyckades hon fly därifrån ganska säkert, vart hon tog vägen efter de är svårt. Utan pengar och sånt. Men jag tror fortfarande på att hon är hemma hos någon som inte vill ha polisen i sin närvaro

Men är det så att man misstänker att någon gömmer flickan så borde man väl vädra misstankar om människorov. Vilket man inte gjort. Jag blir inte klok på detta. Nu sitter han säkert i arresten, äter ballerinakex och nästa förhör är planerat på onsdag eller nåt!
Citera
2022-10-10, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag tänker att hon kanske gömmer sig hos kompisar till honom. Eller någon annan.
Men många är väl varse om att hon är försvunnen, så kanske inte så många har lust att hålla en eftersökt flicka gömd.

Något som talar emot detta är att han sitter häktad. Om inget allvarligt brott har begåtts borde kompisarna träda fram för att få ut honom ur finkan.

Som du själv skriver så har detta blivit en stor nyhet och det är en stor risk att hålla henne gömd, även med hennes egen vilja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in