2024-02-26, 23:16
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
Sista snubben borde inte bli uthängd. Dumpen förlorar respekt av dessa.
Jag tycker såklart att anhöriga och, om det nu finns, arbetsgivare samt vem nu denna svagbegåvade ensamma man har för kontakter ska få informationen.
Men publiceringen i sig kommer inte göra skillnad.

Det hade nog funnits bättre vägar att gå här.

...här tappar dumpen sin roll och sitt ansvar anser jag.

Blir faktiskt smått förbannad här. Jag har själv blivit utnyttjad som ung så föraktet finns i mig men detta är inte ok !

Någonstans måste dumpen hitta en linje och gräns ..ett ansvar. M
Här är dom fel ute

Mjo....är nog svårt att dra en gräns dock. Man kan ju inte tvinga gäddorna att göra ett IQ test för att avgöra....även om inte alla gäddor är uppenbart efterblivna så är det väldigt stor andel som uppenbarligen inte är helt okej i skallen...jag tycker nog de hade kunnat skippa den här jag också men det blir svårt att dra en tydlig gräns.

Men ja...den här var en väldigt uppenbart utvecklingsstörd man som nog kanske inte till 100% kan antas förstå konsekvenserna av alla sina handlingar.
Citera
2024-02-26, 23:22
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Mjo....är nog svårt att dra en gräns dock. Man kan ju inte tvinga gäddorna att göra ett IQ test för att avgöra....även om inte alla gäddor är uppenbart efterblivna så är det väldigt stor andel som uppenbarligen inte är helt okej i skallen...jag tycker nog de hade kunnat skippa den här jag också men det blir svårt att dra en tydlig gräns.

Men ja...den här var en väldigt uppenbart utvecklingsstörd man som nog kanske inte till 100% kan antas förstå konsekvenserna av alla sina handlingar.

Klart att det kan vara svårt att dra en gräns ...men här tycker jag nog att den är passerad och det kan nog gemene man hålla med om.

Det enda som talar emot är om han sedan tidigare är straffad för något liknande.

Detta kommer inte förändra något hon mannen förutom ett än större utanförskap. Gissar på att han är väldigt ensam bara.
Citera
2024-02-26, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Det här är en kille/man som uppenbart är svagbegåvad. Jobbar på Samhall och har levt i samhällets utkant hela livet. I början när dumpen startade så var det inte på tal att hänga ut en sån här man. Det som nu händer är att alla kommer att stirra på honom och han kommer att bli trackaserad av alla. Det här är knepigt, men jag är emot uthängningar av en sån här man.

Candyman Kent från mars 2022 var ungefär lika korkad, och en handfull till finns det som är på samma nivå. så helt nytt är det inte att dumpen groomar mongisar.
Citera
2024-02-26, 23:25
Medlem
FernandoFisrings avatar
Citat:
Det här är en kille/man som uppenbart är svagbegåvad. Jobbar på Samhall och har levt i samhällets utkant hela livet. I början när dumpen startade så var det inte på tal att hänga ut en sån här man. Det som nu händer är att alla kommer att stirra på honom och han kommer att bli trackaserad av alla. Det här är knepigt, men jag är emot uthängningar av en sån här man.

Bra skrivet och jag håller med. Det är precis som du säger knepigt, han är redan utstött och blir nog redan dessvärre mobbad och nu kommer det bli ännu värre för honom. Med tanke på hans situation är det ju inte helt konstigt att tänka att han har förmyndare eller i alla fall god man och att det är den personen som borde ha blitt informerad om vad han gjort och få ta tag i det. Självklart ska han hålla sig borta från grooming men i det här fallet är jag som sagt tveksam till att det stämmer att det är något han har hållt på med. Skriver han hej till en riktig 14-åring kanske han inte fattar att det är en 14-åring och han kommer knappast att få någon svar heller. Kan tänka mig att det här är en gubbe som försöker få kontakt med allt han kommer över på nätet för att han är väldigt ensam och inte förstår hur man tar kontakt med andra och då får han nog inte så mycket respons.
Citera
2024-02-26, 23:26
Avstängd
olasvenssons avatar
Göra barn med barn? (Napp #382) Arvika.

En mongoloid. Vad arbetar han med? Samhall eller politiker?

Citat:
Vi har fått in en del tips om denne mannens tidigare förehavanden. När vi följde så satt han direkt på kroken. Chatten innehåller en hel del märkligheter så som att ha skulle göra barnet med barn och låta barnet amma honom. Rörigt? Det är bara förnamnet.

https://dumpen.se/2024/02/26/gora-ba...pp-382-arvika/
Citera
2024-02-26, 23:28
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Klart att det kan vara svårt att dra en gräns ...men här tycker jag nog att den är passerad och det kan nog gemene man hålla med om.

Det enda som talar emot är om han sedan tidigare är straffad för något liknande.

Detta kommer inte förändra något hon mannen förutom ett än större utanförskap. Gissar på att han är väldigt ensam bara.

Skulle tänka mig att om en tant dykt upp på dejten så hade han blivit lika glad. Han förstår inte siffror på samma sätt en normalbegåvad gör. Uppenbarligen är han inget hot som du säger såvida han inte blivit straffad för något liknande tidigare, vilket nog är en ganska låg risk ändå.
Citera
2024-02-26, 23:36
Medlem
Wotans avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
#382 är ännu en tveksam fångst i mitt tycke. Det hade räckt med att ta en snack med honom och anhöriga. Onödigt att lägga ut på hemsidan.

Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Samma här. Den här mannen har varit utstött hela livet och kommer att få lida ännu mer för det.

Citat:
Jag tycker såklart att anhöriga och, om det nu finns, arbetsgivare samt vem nu denna svagbegåvade ensamma man har för kontakter ska få informationen.

Blir faktiskt smått förbannad här. Jag har själv blivit utnyttjad som ung så föraktet finns i mig men detta är inte ok !

Här är dom fel ute

Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler

Är man "smart" nog att använda olika namn, fråga minderåriga flickor om de har "små kramgoa bröst" och vilja göra dem med barn så är man värd att hängas ut också. Hoppas det finns rep och broar i Arvika också, en ren belastning för samhället utöver pedofilin.
Citera
2024-02-26, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dotdashdashdotdash
Candyman Kent från mars 2022 var ungefär lika korkad, och en handfull till finns det som är på samma nivå. så helt nytt är det inte att dumpen groomar mongisar.

Grromar var rätta ordet. När man läser chatten tappar man bort sig lite, för det är ju Dumpen som framstår som groomern i sammanhanget. Jääääääkligt tveksam uthängning. Här utnyttjar man en uppenbart svagbegåvad människa för att skapa content.
Citera
2024-02-26, 23:40
Medlem
# 382

Äldsta barnets ålder verkar stämma med vad han angivit i chatten.
Han verkar vara ganska ärlig överlag, har nog svårt för att ljuga, eventuellt pga sin kognitiva nedsättning. Inte ens någon åldersrabatt blev det.

Han gör det tydligt att han vet att det är fel, noga med att ingen ska få veta, risk för polisanmälan, osv.
Antar att det är denna medvetenhet som berättigar en uthängning enligt Dunpens policy?

Verkar inte totalt empatilös som många andra, däremot totalt verklighetsfrånvänd.

Bonusinfo: Han åt apelsin den 5:e december 2014 (från hans Facebook).
Citera
Avstängd
olasvenssons avatar
Citat:

Han kan vara en politiker. Självklart ska han hängas ut.
Citera
Avstängd
Storanglarens avatar
Citat:

Här är dom fel ute

Fel tråd. Ta det i det andra tråden. Här skriver bara smaskiga saker vi får fram och gäddorna om de förlorar jobbet eller blir dumpade av deras livspartner och utkastade hemifrån. Detta är en tråd där vi gottar oss åt misären för gäddorna. Dumpens metoder och om om det är rätt eller fel att hänga ut någon får du alltså ta i den andra tråden tack.
Citera
2024-02-26, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King-of-Insight
# 382

Äldsta barnets ålder verkar stämma med vad han angivit i chatten.
Han verkar vara ganska ärlig överlag, har nog svårt för att ljuga, eventuellt pga sin kognitiva nedsättning. Inte ens någon åldersrabatt blev det.

Han gör det tydligt att han vet att det är fel, noga med att ingen ska få veta, risk för polisanmälan, osv.
Antar att det är denna medvetenhet som berättigar en uthängning enligt Dunpens policy?

Verkar inte totalt empatilös som många andra, däremot totalt verklighetsfrånvänd.

Bonusinfo: Han åt apelsin den 5:e december 2014 (från hans Facebook).

Ändå stabilt att han fortsätter dricka på ölen. Det märks att han inte har en vuxen människas intellekt. Han ser ut lite som man gjorde när man hamnade hos rektorn i grundskolan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in