Flashback bygger pepparkakshus!
2023-04-23, 12:25
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
I så fall har även Nordkorea åsiktsfrihet. Man får tänka att Kim Jong Un är jättedum. Man får bara problem om man yttrar det...
Eller hur. Alla länder som inte läser av folks tankar och straffar dem för det har åsiktsfrihet, enligt ärthjärnans logik.
Citera
2023-04-23, 12:29
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Är det inte bättre att folk slutar vara snöflingor som blir kränkta av att andra har åsikter?
Då kan vi behålla yttrandefriheten som är nödvändig i en demokrati.
Helt rätt, vi avskaffar rasistlagen HMF och anser att lagen om uppvigling och förtal räcker och att människor har rätt att uttrycka en åsikt även om den är fel.
Citera
2023-04-23, 12:36
Medlem
kofotskentas avatar
Jättebra förslag. Den här lagen visar verkligen hur utsatta och maktlösa judarna är.
Citera
Medlem
laxkaviars avatar
Här är en dokumentär som handlar om judarna som vill förbjuda förnekelse av "förintelsen".

Mod vill av någon anledningen gärna ta bort länken, trots att den direkt behandlar ämnet.

SPINNING SQUIRREL av Ryan Dawson.

https://www.bitchute.com/video/4nAUJSV5HTXe/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuliusEbola
Man kan undra varför vissa tycker att konspirationsteorin om förintelsen måste affirmeras?

Jag känner personer väl som är helt fixerade vid förintelsen, de slösar till och med bort sin semestertid och hårt förtjänade pengar på att åka till auschwitz.

Dessutom så är det uppenbart att denna fixeringen leder till dålig mental hälsa.

När de sedan berättar om vad de fick lära sig så är berättelserna absurda och makabra. Det är verkligen tramsiga saker som de här guiderna delar med sig, ett exempel: fångarna fick 10 sekunder på sig att skita, annars slogs det med en käpp av påtittande vakter, ibland till döds.

Även om du är en elak sadistisk vakt, varför tusan skulle du påtvinga en sådan makaber regel? Om bara för din egen skull så varför skapa en regel som dramatiskt ökar riskerna för katastrofal hygien och sjukdomsspridning som drabbar dig själv?

Testa och skapa en 10-sekunds regel för skitning - testa hur det går.

Den enda orsaken folk inte kan ifrågasätta sådana här berättelser, och 95% av berättelser kring förintelsen är sådan här överdrivna saker, är som sagt pga att folk har gått igenom förintelsepropaganda som barn, före deras hjärnor är utvecklade att ta in informationen som de får till sig, som resultat är man traumatiserad av obehagliga bilder som sätter de rationella processerna ur spel kring denna frågan.

Så frågan är snarare, varför är det så viktigt att utsätta barn för den här sortens nedbrytande psykologiska process som konspirationsteorin om förintelsen innebär?

Jag trodde du skulle skriva att förintelseförnekare är helt fixerade vid Förintelsen. Det är åtminstone det intryck jag fått på Flashback, där vissa användare skapar otaliga trådar om "lögnen".

Jag kan hålla med om att det är ytterst viktigt för vänstern att upprätthålla Förintelsens minne, och detta av politiska syften. Det är deras främsta argument mot SD och "främlingsfientlighet". Oavsett hur mycket araber och afrikaner kommer hit för att hota oss, hata oss, råna och, våldta oss och mörda oss, så får vi inte lov att ogilla det, för då... *tada* "PRECIS som i Nazityskland".

MEN, jag anser ändå inte att man behöver ifrågasätta massmordet på judar, alltså det vi kallar Förintelsen. Jag har sett det varit vanligt bland förintelseförnekar att blanda ihop argumenten just så som du gör, "Om A är 1, så måste Y vara 334". De undersökningar jag gjort visar att det är osannolikt att judarna dog på något annat sätt än genom systematiskt mord. Den som förnekar det gör det för att han helt enkelt byggt upp en egen världsbild, en där judar är lömska, har med ett finger i allt som händer och vill förstöra västerlandet. Jag anser den konspirationen värre, främst eftersom den är baserad på en mycket större lögn.

Om något så är förintelseförnekandet är nedbrytande psykologisk process, och det är inte helt fel att bekämpa och motarbeta den.
Citera
2023-04-23, 12:37
Medlem
laxkaviars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vad är alternativet till lagen om HMF? Ska man få säga vad man vill om vilka/vem som helst i vilken situation som helst?

Sunt förnuft.
Citera
2023-04-23, 12:52
Medlem
“Vad hade hänt om ingen hade ifrågasatt skylten i Auschwitz där det stod att 4,5 miljoner judar mördades där inne? På dagens skylt står det 1,1 miljoner personer. 4,5-miljonetsdkylten måste ju bytts efter att någon ifrågasatt den“

Ja precis. Detta i sig är väl bevis på att undersökningar om det hela uppdaterar historieskrivningen och återger den mer akkurat?

Och som någon sa, konspirationsteoretiker lär ju inte känna att dom har mindre vatten på sin kvarn om ifrågasättande förbjuds?

Och håller med om att det är bättre att ha koll på folk som förnekar det hela.
Citera
2023-04-23, 13:01
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Alla 8 riksdagspartier står bakom att det ska bli olagligt att förneka Förintelsen.

https://www.svd.se/a/on8nEj/utrednin...a-bli-olagligt

Rent principiellt tycker jag inte man ska lagstifta om åsikter, men i detta fall känns det självklart. Det handlar om att vissa personer skymfar världens värsta folkmord genom tiderna, ungefär som att pissa på en grav. Ska givetvis inte vara tillåtet.

Diskutera vad detta innebär för detta delforum. Stängs det?

Nästa steg är att lagstifta mot att förneka evolutionen samt att jorden är rund!
Citera
2023-04-23, 13:02
Medlem
Ja judarna styr ju världen i stort sett med alla dessa pengar så dom kan ju älta om utrotningen i evigheter. Värre är det om romer/zigenare mm , dom har inga pengar så dom är det tyst om. Ändå så utrotades någon mille zigenare. Och judarna tar inte ens parti för dom.
Citera
2023-04-23, 13:04
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Nästa steg är att lagstifta mot att förneka evolutionen samt att jorden är rund!

Lugn bara Södertörns högskola mm. mm bl.a jobbar hårt för det.
Citera
2023-04-23, 13:04
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Vad man uttrycker är nåt helt annat än vad man har för åsikt. Man kan ha en massa åsikter om vad som helst, och man måste ju inte YTTRA sina åsikter…

Så, håll isär åsiktsfrihet och yttrandefrihet, det är två helt olika saker….

Det är ju precis det jag skriver och som är själva problemet.

I Sverige får man inte UTTRYCKA sina åsikter.

Vad man har för åsikter i huvudet spelar ju ingen roll när man sitter fängslad för åsiktsbrott.

Förstår man inte problematiken med det här så förstår man inte mycket.
Citera
2023-04-23, 13:06
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vad är alternativet till lagen om HMF? Ska man få säga vad man vill om vilka/vem som helst i vilken situation som helst?

"Alternativet" är de lagar som redan existerar – och alltid har existerat – som förbjuder uppvigling, hot, mm. Syftet med HMF-lagen har alltid varit skydda etniska minoriteter från kritik (huvudsakligen judar, som var målet för lagstiftningen när den först introducerades år 1949). Att lagen nu expanderas till att absurt nog innefatta något som inte har någon direkt bäring på vare sig "hets", "hot" eller "uppvigling" demonstrerar att lagen aldrig haft till syfte att på allvar skydda etniska minoriteter från hot eller våld, utan att skydda etniska minoriteter från saklig kritik. Detta är en demokratifråga: om svenskar inte får kritisera etniska minoriteter har vi på många sätt förlorat en stor del av vårt självbestämmande.

Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
De undersökningar jag gjort visar att det är osannolikt att judarna dog på något annat sätt än genom systematiskt mord.

Dessa "utredningar" kan du ta i relevanta trådar på revisionistforumet så att vi kan granska dem tillsammans. Okej?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in