Citat:
Ursprungligen postat av
JuliusEbola
Man kan undra varför vissa tycker att konspirationsteorin om förintelsen måste affirmeras?
Jag känner personer väl som är helt fixerade vid förintelsen, de slösar till och med bort sin semestertid och hårt förtjänade pengar på att åka till auschwitz.
Dessutom så är det uppenbart att denna fixeringen leder till dålig mental hälsa.
När de sedan berättar om vad de fick lära sig så är berättelserna absurda och makabra. Det är verkligen tramsiga saker som de här guiderna delar med sig, ett exempel: fångarna fick 10 sekunder på sig att skita, annars slogs det med en käpp av påtittande vakter, ibland till döds.
Även om du är en elak sadistisk vakt, varför tusan skulle du påtvinga en sådan makaber regel? Om bara för din egen skull så varför skapa en regel som dramatiskt ökar riskerna för katastrofal hygien och sjukdomsspridning som drabbar dig själv?
Testa och skapa en 10-sekunds regel för skitning - testa hur det går.
Den enda orsaken folk inte kan ifrågasätta sådana här berättelser, och 95% av berättelser kring förintelsen är sådan här överdrivna saker, är som sagt pga att folk har gått igenom förintelsepropaganda som barn, före deras hjärnor är utvecklade att ta in informationen som de får till sig, som resultat är man traumatiserad av obehagliga bilder som sätter de rationella processerna ur spel kring denna frågan.
Så frågan är snarare, varför är det så viktigt att utsätta barn för den här sortens nedbrytande psykologiska process som konspirationsteorin om förintelsen innebär?
Jag trodde du skulle skriva att förintelseförnekare är helt fixerade vid Förintelsen. Det är åtminstone det intryck jag fått på Flashback, där vissa användare skapar otaliga trådar om "lögnen".
Jag kan hålla med om att det är ytterst viktigt för vänstern att upprätthålla Förintelsens minne, och detta av politiska syften. Det är deras främsta argument mot SD och "främlingsfientlighet". Oavsett hur mycket araber och afrikaner kommer hit för att hota oss, hata oss, råna och, våldta oss och mörda oss, så får vi inte lov att ogilla det, för då... *tada* "PRECIS som i Nazityskland".
MEN, jag anser ändå inte att man behöver ifrågasätta massmordet på judar, alltså det vi kallar Förintelsen. Jag har sett det varit vanligt bland förintelseförnekar att blanda ihop argumenten just så som du gör, "Om A är 1, så måste Y vara 334". De undersökningar jag gjort visar att det är osannolikt att judarna dog på något annat sätt än genom systematiskt mord. Den som förnekar det gör det för att han helt enkelt byggt upp en egen världsbild, en där judar är lömska, har med ett finger i allt som händer och vill förstöra västerlandet. Jag anser den konspirationen värre, främst eftersom den är baserad på en mycket större lögn.
Om något så är förintelseförnekandet är nedbrytande psykologisk process, och det är inte helt fel att bekämpa och motarbeta den.