Citat:
Ja, dels gör jag det för att det militära svaret riktas mot en civilbefolkning, och dels för hur historien och nutiden ser ut: med israelisk ockupation och fördrivning av araber; att Israel verkar vilja att deras militära svar ska ske i det fördolda och man förbjuder journalister från att komma in, och till synes systematiskt riktar attacker mot journalister som försöker rapportera från kriget. Aldrig har så många journalister dödats på så kort tid när de försökt rapportera från en konflikt; att Israel envist isolerar sig mot en allt mer kritisk omvärld, med liknande isolationistisk vi-mot-världen-retorik som Hitler använde mot omvärlden när ICC, FN, världens statsledare etc uppmanar dem att sluta döda civila; den apartheidpolitik man har mot den arabiska minoritetsbefolkningen i landet, den systemiska rasismen mot araber på västbanken; den retoriska sammanblandning av Hamas och civilbefolkningen som är vardagsmat i Israel, och hos deras allierade runt om i världen. De beskrivs som en befolkning som måste bort, för deras existens är ett hot mot Israel.
Det hela är olikt förintelsen på många vis, men på de punkter där det är likt tycker jag att det är oroväckande likt.
Det hela är olikt förintelsen på många vis, men på de punkter där det är likt tycker jag att det är oroväckande likt.
Det militära svaret riktas mot Hamas.
Vi får se vad domstolen säger, men dina spekulastioner får stå för dig, Teodorescus står för sig.