2024-05-30, 16:55
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Egentligen spelar det inte så stor roll för kvinnan då 95% av alla samlag upplevs av kvinnan som om mannen onanerar i henens vagina.
Det skulle behövas ytterligare 2-3 män som knullar henne efter varandra för att kvinnan skulle närma sig orgasm.

Det är troligen därför de flesta vill ha den i röven om man bara är bara är bra på att "värma upp".
Citera
2024-05-30, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Om hon berättar det för en tredje part och hennes historia är någorlunda trovärdig så räcker det som bevis för att fälla någon, ja. Lagen är extremt rättsosäker.

Riktigt sjukt isåfall eftersom att Sveriges rättsystem är byggt på att hellre fria än att fälla. Ska man fälla någon så ska det finnas bevis utan tvivel. Det gäller då inte just våldtäkter.
Citera
2024-05-30, 16:57
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Det är väl inte så konstigt att de lämnar egentligen om det nu är så otroligt vanligt att gubben prompt ska ta en med våld medan man sover?

Istället för att ha en förbannad dialog!

Är man nekrofil eller tänder på medvetslösa damer så kan man TA UPP detta innan man stiger upp i kyrkan med en stackars människa som är aningslös.
Våld är såklart fel och ska givetvis straffas. Särskilt om en man brukar våld mot en kvinna.

Men att slinka in med sin snopp i sin hustru, där man redan varit hundratals gånger med snorren, kan ju knappast vara fel. Förutsatt att inget våld brukas, såklart.
Citera
2024-05-30, 17:09
Medlem
ElakBolls avatar
Nu vet jag inte om du någonsin faktiskt haft sex i verkliga livet utanför dina fantasier och du verkar i vilket fall som helst inte direkt vara "förspelskillen" baserat på hur du skriver, men det brukar ju ofta vara så att tjejer behöver en del uppvärmning för att komma igång och vara riktigt redo för penetration, och att sex ofta kan vara ganska obekvämt eller rentav mycket smärtsamt för dem utan det. Så att bara "stoppa in snoppen" i henne sådär pang bom utan något inledande kyssande och smekande känns ju absolut som att det både kan och bör klassas som våldtäkt (såvida man inte pratat om saken i förväg och hon gett sitt godkännande till en sådan brysk behandling).

Däremot att vakna till lite småkåt mitt i natten och att börja kyssa eller smeka sin partner lite försiktigt medan de sover anser jag att absolut ingen vettig människa med förståndet i behåll bör se som ett "våldtäktsförsök", men det kan ju trots det ändå vara klokt att ta det snacket med varandra i vaket tillstånd först och höra sig för i förväg om det kan tänkas vara okej om det skulle inträffa. Det kan ju t.ex vara så att personen varit med om något liknande tidigare under långt mer traumatiska förhållanden och absolut inte vill att det upprepas.
Citera
2024-05-30, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Men då måste jag fråga trådens deltagare.
Om man väcker sin kvinna genom smekningar i nedre regionen, bör detta klassa som våldtäkt eller ens en brottslig handling?

Om det är ovälkommet kan hon säga nej & då slutar väl du?

Men smekningar är ingen våldtäkt eller brottslig handling. Vem anmäler sin man för sånt?
Allt som är ovälkommet är inte brottsligt.
Citera
2024-05-30, 17:18
Medlem
Vad som är viktigt är att frun känner hon bestämmer över vad som händer. Hon kommer må mycket bättre. Våldtäkt leder till sämre mental hälsa.

Detta säger också hur män ska bete sig för att ens partner ska må bra.

1. Var helt säker på att hon vill.

2. Uppmuntra att hon ska bestämma saker.

3. Var helt öppen för att hon varje ögonblick kan ändra sig.

4. Försök komma i kontakt med hennes vilja.

Troligtvis skulle hon bli mycket mindre deprimerad och orolig ifall man gör det.
Citera
2024-05-30, 17:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Hjälper ju inte. Lagen säger att samtycke måste finnas vid den tidpunkt man har sex. Så att väcka någon med sex är inte ok längre.

Samtycke kan ändras när som helst så var vaksam på signaler. Missar du en signal att samtycke upphör så blir det våldtäkt.
Om frugan tycker det är okej så är det ju okej - det är när hon inte tycker det är okej som hon kanske anmäler och idioten blir dömd.
Citera
2024-05-30, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Det är väl inte så konstigt att de lämnar egentligen om det nu är så otroligt vanligt att gubben prompt ska ta en med våld medan man sover?

Istället för att ha en förbannad dialog!

Är man nekrofil eller tänder på medvetslösa damer så kan man TA UPP detta innan man stiger upp i kyrkan med en stackars människa som är aningslös.

Fast nu blandar du igen någonting helt annat, jag skrev att de lämnar utan någon egentligen anledning, dvs inte pga våld, övergrepp osv, utan de ha har en lojal, snäll man, men de tycker det är för tråkigt.

Detta enligt kvinnorna själva.

Så jag frågar igen, vad är det som de får stå ut med?
Citera
2024-05-30, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamadryad
Stoppar du in kuken i någon som inte gett sitt medgivande så är det en våldtäkt.
spelar ingen roll om ni är gifta och har haft sex tusentals gånger innan.

Tips! Fråga din fru (när hon är vaken) om det är ok om du ligger med henne när hon sover.
Så vet du ju

Sover ju så inte sagt nej än så
Citera
2024-05-30, 17:48
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Jo, jag håller med dig.
Men frågan är om det är en brottslig handling. Borde det inte räcka med att kvinnan säger; vad håller du på med? Ska det verkligen behöva gå till domstol om mannen slutar vid tillsägelse?

Jag skulle väl säga att ta någon på fiffi utan att personen givit medgivande nog ändå går att tolka som sexuellt ofredanen eller kanske någon annan rubricering. Men jag kan ha fel.
Jag tar t.ex inte på min fru oinbjuden, när hon sover så sover hon ocj det tycker jag är värt att respektera.
Citera
2024-05-30, 17:53
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ja, just det ja, en annan sexuell handling. Det är alltså inte tydligt definierat överhuvudtaget och det finns mängder med domar där gränsen för våldtäkt suddas ut allt mer. Fallet som Expressen skrev om nyligen med "Sebastian" och "Elsa" där båda var berusade på en krog, hånglade frivilligt och där Elsa själv säger att hon kanske gett samtycke till pullning under bordet. Moraliskt är det ganska sunkigt beteende att sitta och pulla någon under ett bord på en krog men är det en våldtäkt i juridisk mening? Självklart inte, men det tyckte rätten enbart för att Elsa var berusad trots att hon förmodligen gett sitt samtycke.

Att en domstol skulle döma den manliga parten i ett äktenskap för våldtäkt för beröring eller kyssar som sker i varenda äktenskap utan att tydligt hämta in samtycke först är därmed fullt möjligt. Hur många par har inte haft någon form av sex på fyllan? Nästan samtliga skulle jag säga, men det är ju en potentiell våldtäkt beroende på den subjektiva bedömning rätten gör. Enligt den här vansinniga lagstiftningen har ju i princip varenda människa blivit "våldtagen" någon gång i sitt liv.
Nej, en puss eller kyss kan man inte bli dömd för våldtäkt för.

Jag gav dig källan som förklarar begreppet, men du har uppenbarligen inte läst den.

Att en kille blev dömd för våldtäkt på svaga bevis för en pullning är sorgligt, men ett helt annat samtalsämne.
Citera
2024-05-30, 17:59
Medlem
Citat:
Haha, nej, självklart inte. Det är ju så klart våldtäkt. Jag pratar mer om situationer där man tar på sin partner utan att tydligt fråga först vilket sker i alla förhållanden.

Jag förstår nog hur du menar, och det är ju så med juridik tyvärr att det ibland måste se lite onyanserat ut på papper. Jag skulle tro att det i 99.9% av fallen då en gift kvinna blir tagen på rumpan under sömn räknas som helt ok, till exempel. Annars fräser man väl bara något surt och somnar om, ungefär.

Själv är jag ofta lite förvirrad och rädd när jag blir väckt plötsligt, jag anser att man kan vara nära under sömn men vill inte vakna av att jag blir bonkad eller vad man ska säga. Vissa tjejer tänder på det, helt ok för mig, då ingår det att ha en dialog med sin partner.

Men att det ska ingå i ett giftermål är det dummaste jag hört…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in