Tjena flashbacks whiskykännare!
Tänkte köpa en flaska whirre till farsan och tänkte då fråga om lite tips härifrån då jag egentligen har ganska dålig koll på whisky. Hade väl tänkt mig någonting lite finare (än vanligt) och är beredd att betala runt 600 kronor, helst inte så jättemycket mer om det inte är någonting som verkar allt för spännande.
Nu förstår jag ju själv att finwhisky är dyrt och att man för den summan inte får någonting spektakulärt. Däremot någonting lite roligare än en vanlig trött blended.
Det blir ganska svårt om jag ska beskriva hans whiskysmak då det är väldigt varierande. Allt från som sagt blended till Laphroaig. Men ett urval av tidigare flaskor jag gett till honom är Glenfiddich 12 y, Glenmorangie, The balvenie doublewood 12, Laphroaig osv.
Problemet är bara att tiden tryter då det ska vara en present. Borde såklart ha kommit på detta tidigare, så nu tror jag att jag blir tvungen att välja vad som finns i bolagets standardsortiment om det tar mer än 1 dag att få hem det från beställningssortimentet?
Så ös gärna på med tips!