Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-05-03, 15:27
Medlem
svampssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Jag skäms lite över att svara på en fråga jag inte alls kan svaret på, dvs prisvärd whisky i Tyskland. Men ändå, om du skulle råka hitta Ardbeg Supernova så köp den direkt. Jag vet att den har kostat runt tusenlappen i Sverige, så då borde det bli billigare i Tyskland. Jag gillar alla de tog upp och anser vidare att Supernovan ligger i en klass för sig själv. En tredjedel vatten eller tom mer för maximal smakupplevelse är min rekommendation. Det här kanske är fel tråd för detta råd, men låt gå

Tack för tipset!
Citera
2015-05-03, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Jag skäms lite över att svara på en fråga jag inte alls kan svaret på, dvs prisvärd whisky i Tyskland. Men ändå, om du skulle råka hitta Ardbeg Supernova så köp den direkt. Jag vet att den har kostat runt tusenlappen i Sverige, så då borde det bli billigare i Tyskland. Jag gillar alla de tog upp och anser vidare att Supernovan ligger i en klass för sig själv. En tredjedel vatten eller tom mer för maximal smakupplevelse är min rekommendation. Det här kanske är fel tråd för detta råd, men låt gå

Mja... den gick på Ardbeg SN14 gick på 1500,- här hemma, och OM man nu hittar den i Tyskland så tror jag inte man får den under 3000,-. Och det tycker jag inte är direkt prisvärt, men allt är ju en smaksak, även om jag gillade den väldigt mycket.

Det är inte det lättaste att fynda i Tyskland om man inte är så insatt. Många standardutgåvor är riktigt billiga i Sverige medans andra kan vara på rea och där med betydligt billigare i Tyskland.
Däremot kan man fynda specialbuteljeringar om man har bra koll på vad man vill ha, om det finns hemma och om priserna skiljer.
Just Islaywhisky och några fler är oftast billigare i Sverige än utomlands enligt mina erfarenheter. Hittar man det billigare så är det inga jättefynd man gör direkt.
Citera
2015-05-04, 03:23
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peatedsoul
Mja... den gick på Ardbeg SN14 gick på 1500,- här hemma, och OM man nu hittar den i Tyskland så tror jag inte man får den under 3000,-. Och det tycker jag inte är direkt prisvärt, men allt är ju en smaksak, även om jag gillade den väldigt mycket.

Det är inte det lättaste att fynda i Tyskland om man inte är så insatt. Många standardutgåvor är riktigt billiga i Sverige medans andra kan vara på rea och där med betydligt billigare i Tyskland.
Däremot kan man fynda specialbuteljeringar om man har bra koll på vad man vill ha, om det finns hemma och om priserna skiljer.
Just Islaywhisky och några fler är oftast billigare i Sverige än utomlands enligt mina erfarenheter. Hittar man det billigare så är det inga jättefynd man gör direkt.
Tack för svaret! Det kan vara så att jag misstar mig helt på priset, men det var också ett gäng år sen jag drack den hos en vän. Mitt råd hade nog helt enkelt passat bättre i en tråd om god whisky snarare än prisvärd.
Citera
2015-05-04, 07:36
Bannlyst
Tänkte köpa mig en Whiskey på fredag faktiskt, får man en whiskey under 300 kr?
Citera
2015-05-04, 08:14
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna

Ja, men knappast någon bra
Citera
2015-05-04, 08:31
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna

Jodå, det finns, jag brukar köra Clontarf för en billig och god variant, mild och fin från Irland, ca 250kr.
Citera
2015-05-04, 10:54
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
Jodå, det finns, jag brukar köra Clontarf för en billig och god variant, mild och fin från Irland, ca 250kr.

Isf skulle jag absolut råda att lägga på 55kr på de 300 för att få en Bushmills 10yrs, tämligen len och god. Annars funkar den vanliga också om man ska hålla sig under 300
Citera
2015-05-04, 11:22
Bannlyst
Har aldrig testat japansk whiskey. Vad ska jag testa? Under 500kr.
Citera
2015-05-04, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Njor

Finns väl bara en att få tag på via systembolaget för under 500kr och det är nikka all malt, som jag inte direkt tycker är värd att testa, den kändes väldigt tunn.

du får nog räkna med att lägga ut runt 600kr om du vill ha en japansk whisky.
Citera
2015-05-04, 21:21
Medlem
Citat:

Nikka from the barrel.
Citera
2015-05-05, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruergård
Nikka from the barrel.

En mycket prisvärd och bra whisky!
Citera
2015-05-05, 20:22
Medlem
Mandarks avatar
Citat:

Om du kan tänka dig att pusha gränsen till 550 så får du en flaska Hibiki
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in