Citat:
Ursprungligen postat av
Bulawayo
Jag skäms lite över att svara på en fråga jag inte alls kan svaret på, dvs prisvärd whisky i Tyskland. Men ändå, om du skulle råka hitta Ardbeg Supernova så köp den direkt. Jag vet att den har kostat runt tusenlappen i Sverige, så då borde det bli billigare i Tyskland. Jag gillar alla de tog upp och anser vidare att Supernovan ligger i en klass för sig själv. En tredjedel vatten eller tom mer för maximal smakupplevelse är min rekommendation. Det här kanske är fel tråd för detta råd, men låt gå
Mja... den gick på Ardbeg SN14 gick på 1500,- här hemma, och OM man nu hittar den i Tyskland så tror jag inte man får den under 3000,-. Och det tycker jag inte är direkt prisvärt, men allt är ju en smaksak, även om jag gillade den väldigt mycket.
Det är inte det lättaste att fynda i Tyskland om man inte är så insatt. Många standardutgåvor är riktigt billiga i Sverige medans andra kan vara på rea och där med betydligt billigare i Tyskland.
Däremot kan man fynda specialbuteljeringar om man har bra koll på vad man vill ha, om det finns hemma och om priserna skiljer.
Just Islaywhisky och några fler är oftast billigare i Sverige än utomlands enligt mina erfarenheter. Hittar man det billigare så är det inga jättefynd man gör direkt.