Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-14, 16:52
Medlem
Det är sorgligt att polismyndigheten samlat på sig så mycket bottenskrap till personal. Med en rejäl löneökning för poliser skulle personer av bättre kvalitet söka sig till yrket.
Betalar man för skit får man skit.

Tycker poliskvinnan uppträder som ett sanningsenligt ansikte utåt för svensk polis. Det är den här skiten vi själva satt oss i genom att vara för fega och lama.

Så länge korrupta åklagare som polisen själva valt utreder polismyndigheten kommer det fortsätta vara såhär. Bra jobbat Sverige
Citera
2013-07-14, 16:58
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Kriminell är ett annat ord för dömd förbrytare med en livsstil som kategoriseras av brottslighet. Den kriminelle definieras sålunda helt av lagstiftaren, domstolen och rättssamhället i övrigt.

För du minnesanteckningar för egen del eller har du något annat syfte med detta inlägg? Jag ser inte att det tillför något. Jag skrev att en kriminell är en kriminell som skall straffas så hårt som möjligt.

Citat:
2. Menar du att du har två veckors utbildning? (Inget ont om det, väktare har rent generellt en mycket bättre utbildning än polisen i förhållande till deras arbetsuppgifter).

Du skrev: ”Det borde även en väktare med 1 veckas utbildning, som sitter och flashbackar förtså.”

Jag svarade: ”Jaha?” För jag förstår inte vad det har med vår debatt att göra.

Du undrar nu om jag menar att jag har två veckors utbildning. Jag begriper inte hur du kan få jaha till något som är ens i närheten av jag skulle mena något. Jag har inte skrivit något om vare sig längd på, typ av eller antal utbildningar jag har.

Citat:
3. Du hävdade att det var någon form av taktik de hade? Du borde elaborera mer med det.

Du skrev: ”Varför skulle kriminella som uppenbarligen driver någon form av informations och eventuellt förtalssida, ta bort en polis från listan bara för att de var övertygade om denne beskrevs i felaktiga termer på sidan?”

Jag svarade: ”Det får du fråga de kriminella om jag har inte uttalat mig i den frågan. Det ser den läskunnige.”

Du kunde bett mig utveckla mitt resonemang från början om det var det du var ute efter. Nu var det inte det du ville så i brist på argument försöker du nu vrida till det hela. Jag lämnar därför ditt trams utan vidare kommentar.

Citat:
1. Vad jag menar är att det som beskrivs är såpass allvarliga saker att det borde innebära en mycket avancerad utredning av det hela, att sidan sedan backar upp sina påståenden med väldigt solida bevis ligger förstås i fatet för de anklagade (jag har inte läst allt, men det är ju bra att någon för en fil över det hela så att svenssons inte blir förvånade ifall de drabbas av de omnämnda någon gång i livet).

2. Nja, uppenbarligen gjorde de fel, eftersom bovarna kom undan och de själva blev både nedskjutna och avrättade.

3. Politikerna har gett den svenska polisen mycket kraftfulla vapen jämfört med andra poliskårer. Dock har de inte gett dem någon utbildning på vapnen varför de enda poliser som har en något så när "god" utbildning är de officerare som avpolletterades ur försvaret till polisen [försvaret har ungefär samma utrustning som grund]. Så det handlar om några hundra polismän som kan hantera sina vapen skapligt. Resten är nog att betraktas som väktare ungefär. Dvs. 2-3 dagars effektiv tid på pistolen och en ask årlig skjutning samt "zero" taktiskt uppträdande.

4. Det ligger förstås polismännen i fatet att de sköt först, trots allt hade rånarna skonat väldigt många polismän på vägen till Malexander. Vidare frångår din teori om hur saker och ting borde vara, polisens huvuduppgift, att tillse att samhället är säkert och att lagbrytare lagförs. Det som många klankar på angående Malexander är förstås den energi som polisens utredare lagt på att få det att framstå som att rånarna sköt först, detta är trots allt helt onödigt och inget som skulle medföra någon förmildrande omständighet avseende mördarnas och rånarnas tid i fängelse. [detta är något som vem som helst med vapenkännedom skulle förstå, ifall rånarna sköt först så skulle ingen rånare blivit skadad].

1. Poängen är den att lagstiftningen är skriven så att de styrande dvs. riksdagen och regeringen alltid ska kunna gå in på myndigheterna och diktera myndighetspersonernas villkor. Myndighetspersonernas herrar kan alltså alltid diktera ifall en myndighetsperson har gjort rätt eller fel.

2. Exakt. Och skulle det vara som så att tex. du och din kamrat grönsakspoliser läser en juristexamen och blir så smarta att ni lyckas lura systemet så kommer ni att upptäcka, precis som många mindre intelligenta poliser att ni antingen kommer att sättas dit i er verksamhet eller helt enkelt plötsligt hamna på tidningarnas löpsedlar och sedan åka ned i skittunnan karriärmässigt, avskedas, omplaceras till Norrland mitt i vintern eller annars få vakta en reception till 50% av lönen eller liknande.

Eftersom du försöker röra till det med ditt 1, 2, 3- system utan att citera det du kommenterar så struntar jag i att kommentera vidare. Jag har inte lust att leta efter det du avser att kommentera.

Eftersom du försöker låta påskina att jag har två veckors utbildning och använder ordet ” elaborera” som du googlat fram så skall jag hjälpa dig lite så du i framtiden slipper avslöja din brist på utbildning. Läs vad du själv skrev och finn felet.. ”Exakt. Och skulle det vara som så att tex. du och din kamrat grönsakspoliser läser en juristexamen”
Senast redigerad av HumpingDog 2013-07-14 kl. 17:07.
Citera
2013-07-14, 17:09
Medlem
inte läst hela tråden, men säger han inte att han har sprungit hela gatan med finskbrytning så de låter som spränga hela gatan?
Citera
2013-07-14, 17:15
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jay-J
inte läst hela tråden, men säger han inte att han har sprungit hela gatan med finskbrytning så de låter som spränga hela gatan?

Jo, antagligen. Han har ju just flytt, mest logiskt att han säger just så.
"Spränga hela gatan" är en total missuppfattning.
Citera
2013-07-14, 17:21
Medlem
BigDingDongs avatar
Stackars jävla fyllskallen. Fy fan vilken ågren han måste ha. Sönderskuren, hundbiten och blåslagen. Dessutom misstänkt för misshandel, skadegörelse, narkotikabrott och djurplågeri (skadegörelse mot hund).

Polisen å andra sidan måste känna sig oerhört stolt över sin insats där hon tillsammans med sin hund lyckas nedkämpa en norrländsk terrorist med ett minimum av våld. Fan vet hur det hade kunnat sluta om en mindre resolut polis varit på plats.
Med stor sannolikhet kommer också framtida polisaspiranter att få ta del av hur en riktig polis agerar en ytterst besvärlig situation. Måste kännas super att veta att man är huvudperson i en sådan film eller berättelse.

Hunden tycker nog att det var en rolig lek. Helst hade han nog velat bita lite mer men matte sade tyvärr "ligg" när det var som roligast. Turligt nog hade han (vovven) ju en hel sele på sig. Om han bara haft ett halsband så hade det ju kunna sluta med nackspärr när bonnläppen tog ett ojuste grepp.
Citera
2013-07-14, 17:29
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muto_kenji
Orkar inte läsa 1 000+ inlägg, källa på att han är våldsbrottsling. Enligt DN var det skadegörelse(slog handen genom ett fönster)

Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
OK, så vad skulle hon gjort?

Gått därifrån?
Dragit pistol?
Låst in hunden och kört en one-on-one?

Vad sägs om att konversera med människan under tiden hon ev. begär förstärkning?

Om han skulle fortsätta vägra, be honom att sätta sig ner?

Om han inte gör det ändå, be honom att göra det igen?

Om inte han sätter sig ner efter det, förklara att om han inte sätter sig ner så måste hon omhänderta honom?

Och om han inte sätter sig ner efter detta, be honom att sträcka fram händerna för att sätta handfängsel på honom?

Om han vägrar detta, lägga ner honom på marken? Det har hon fått lära sig att göra.

Sammanfattningsvis: Vara retorisk, istället för panikslagen och slå mot honom med sin batong.
Citera
2013-07-14, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Jag instämmer! Sådana här handlingskraftiga poliser vill vi se mera av. Det är bara att gratulera poliskvinnan till ett bra jobb. Föreslår att vi sänder henne ett fång rosor och hundet ett saftigt ben.

Hunden förtjänar lätt ett ben.
Subban förtjänar samma behandling själv. Hoppas hon använder samma taktik mot rätt man nästa gång. Nåja, mot rätt man ringer hon förmodligen förstärkning först, men man kan ju hoppas att hon avväger situationen fel igen.
Citera
2013-07-14, 17:36
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkompisen
Läckan om källan kommer från Polisstyrelsen.

Om så nu är fallet, så kan ju den läckan visa trovärdighet genom att enkelt ge oss fyllekillens identitet.
Citera
2013-07-14, 17:37
Medlem
Nazists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av westmars
Är du dum? Manliga poliser är ju bra mycket mer aggressiva än kvinnliga(kanske förutom detta fall, där hon är helt galen)

Antar att du är en ''bonde'' som aldrig satt sin fot på en vanlig fotbollsmatch. Där ser du dina ''lugna'' poliser

Du försöker förolämpa min intelligens medan du öppet påtalar det faktum att du går på fotbollsmatcher? Ja, jisses. Det var något nytt. Om jag vore en bonde utanför tullarna så hade du definitivt sett mig på staaadion tillsammans med alla andra idioter från första stund jag äntrar Fjollträsk.

Och nej, manliga poliser är inte mer aggressiva än kvinnliga poliser, däremot är de i majoritet, vilket har förblindat din mentala bild, samt att de kan använda sig av mer våld ifall de har möjlighet och/eller skyldighet att använda sig av det. Kvinnor behöver vara mer aggressiva för att kompensera för deras övriga tillkortakommanden. Det bara är så. Lyssna på pappa Nazist, jag är bättre än du.
Citera
2013-07-14, 17:40
Medlem
Hur skulle poliskvinnan agerat då?
Citera
2013-07-14, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Namn och bild på fyllot och tillika våldsverkaren, tack! Någon som kan gräva fram GM id?
Ni som undrar vad polisludret heter så har vi att göra med en viss:

Petr* M*rie Viklun*

19690604-XXXX

Vit*ilsgränd 19
16* 77 Hässelb*

http://www.upplysning.se/person/data...5-6d22ab4b5b3e

http://corruptio.bloggsida.se/files/...m%C3%B6rda.pdf
(Ett liknande fall för två år sedan).
Citera
2013-07-14, 17:43
Medlem
BigDingDongs avatar