Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
1. Kriminell är ett annat ord för dömd förbrytare med en livsstil som kategoriseras av brottslighet. Den kriminelle definieras sålunda helt av lagstiftaren, domstolen och rättssamhället i övrigt.
För du minnesanteckningar för egen del eller har du något annat syfte med detta inlägg? Jag ser inte att det tillför något. Jag skrev att en kriminell är en kriminell som skall straffas så hårt som möjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
2. Menar du att du har två veckors utbildning? (Inget ont om det, väktare har rent generellt en mycket bättre utbildning än polisen i förhållande till deras arbetsuppgifter).
Du skrev: ”Det borde även en väktare med 1 veckas utbildning, som sitter och flashbackar förtså.”
Jag svarade: ”Jaha?” För jag förstår inte vad det har med vår debatt att göra.
Du undrar nu om jag menar att jag har två veckors utbildning. Jag begriper inte hur du kan få jaha till något som är ens i närheten av jag skulle mena något. Jag har inte skrivit något om vare sig längd på, typ av eller antal utbildningar jag har.
Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
3. Du hävdade att det var någon form av taktik de hade? Du borde elaborera mer med det.
Du skrev: ”Varför skulle kriminella som uppenbarligen driver någon form av informations och eventuellt förtalssida, ta bort en polis från listan bara för att de var övertygade om denne beskrevs i felaktiga termer på sidan?”
Jag svarade: ”Det får du fråga de kriminella om jag har inte uttalat mig i den frågan. Det ser den läskunnige.”
Du kunde bett mig utveckla mitt resonemang från början om det var det du var ute efter. Nu var det inte det du ville så i brist på argument försöker du nu vrida till det hela. Jag lämnar därför ditt trams utan vidare kommentar.
Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
1. Vad jag menar är att det som beskrivs är såpass allvarliga saker att det borde innebära en mycket avancerad utredning av det hela, att sidan sedan backar upp sina påståenden med väldigt solida bevis ligger förstås i fatet för de anklagade (jag har inte läst allt, men det är ju bra att någon för en fil över det hela så att svenssons inte blir förvånade ifall de drabbas av de omnämnda någon gång i livet).
2. Nja, uppenbarligen gjorde de fel, eftersom bovarna kom undan och de själva blev både nedskjutna och avrättade.
3. Politikerna har gett den svenska polisen mycket kraftfulla vapen jämfört med andra poliskårer. Dock har de inte gett dem någon utbildning på vapnen varför de enda poliser som har en något så när "god" utbildning är de officerare som avpolletterades ur försvaret till polisen [försvaret har ungefär samma utrustning som grund]. Så det handlar om några hundra polismän som kan hantera sina vapen skapligt. Resten är nog att betraktas som väktare ungefär. Dvs. 2-3 dagars effektiv tid på pistolen och en ask årlig skjutning samt "zero" taktiskt uppträdande.
4. Det ligger förstås polismännen i fatet att de sköt först, trots allt hade rånarna skonat väldigt många polismän på vägen till Malexander. Vidare frångår din teori om hur saker och ting borde vara, polisens huvuduppgift, att tillse att samhället är säkert och att lagbrytare lagförs. Det som många klankar på angående Malexander är förstås den energi som polisens utredare lagt på att få det att framstå som att rånarna sköt först, detta är trots allt helt onödigt och inget som skulle medföra någon förmildrande omständighet avseende mördarnas och rånarnas tid i fängelse. [detta är något som vem som helst med vapenkännedom skulle förstå, ifall rånarna sköt först så skulle ingen rånare blivit skadad].
1. Poängen är den att lagstiftningen är skriven så att de styrande dvs. riksdagen och regeringen alltid ska kunna gå in på myndigheterna och diktera myndighetspersonernas villkor. Myndighetspersonernas herrar kan alltså alltid diktera ifall en myndighetsperson har gjort rätt eller fel.
2. Exakt. Och skulle det vara som så att tex. du och din kamrat grönsakspoliser läser en juristexamen och blir så smarta att ni lyckas lura systemet så kommer ni att upptäcka, precis som många mindre intelligenta poliser att ni antingen kommer att sättas dit i er verksamhet eller helt enkelt plötsligt hamna på tidningarnas löpsedlar och sedan åka ned i skittunnan karriärmässigt, avskedas, omplaceras till Norrland mitt i vintern eller annars få vakta en reception till 50% av lönen eller liknande.
Eftersom du försöker röra till det med ditt 1, 2, 3- system utan att citera det du kommenterar så struntar jag i att kommentera vidare. Jag har inte lust att leta efter det du avser att kommentera.
Eftersom du försöker låta påskina att jag har två veckors utbildning och använder ordet ” elaborera” som du googlat fram så skall jag hjälpa dig lite så du i framtiden slipper avslöja din brist på utbildning. Läs vad du själv skrev och finn felet.. ”Exakt. Och skulle det vara som så att tex. du och din kamrat grönsakspoliser läser en juristexamen”